Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

  • Root Admin

Bericht van mitchy112:

Hallo Dames en Heren.
Er is laats iets gebeurt met me kno3 rookbom ik had gewoon alles opgevolgd maar wat bleek had ik hem te dicht ingetaped nou ik stak hem dus aan en toen in 1 keer BOEM! alles kwam recht in me gezicht en de sterretjes brandde in me vingers alles bleef maar brande en brande dus ik rollen en roleen en dat werkte nou me gezicht is nu 1 grote 2e graads brandwond en me vingers zijn 3e graads.
dus daarom typt me broer nou voor me tongue.gif.
Want zelf kan ik het niet meer.
Dat was een week gelden. Nu is 1 vinger al bijna genezen maar ik voel er helemaal niks in en dat zal altijd zo blijven in me vingers in me gezicht zullen nog een paar kleine littekens komen.
Dus Kijk uit!

Bedankt Dat jullie dit hebben gelezen en laat het een waarschuwing zijn Vriendelijke Groeten Mitch
Hij kan zelf niet posten want hij heeft een ban.
Link to comment
  • Replies 341
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb eigelijk nog nooit een ongeluk gehad. Een keer iets op school, maar dat reken ik niet mee omdat dat niet thuis was.
Ik heb natuurlijk mijn vingers wel eens gebrand, maar verder eigelijk niets gelukkig :) .
Veilig werken en eerst denken dan doen zijn 2 gouden tips die ik altijd handhaaf en die blijkbaar goed werken.

Sterkte mitchy112.

Link to comment

Vanmiddag nog, liet op me werk een kop en schotel vallen... Verder scheikunde gerelateerd niet. Nou, ik heb wel eens naast een shell gestaan die af ging, maar dat was niet zo'n ramp... Dat was met oud en nieuw en deze werd niet goed gelanceerd... :). Rolde zo voor me voeten.

Ook heb ik een keer een deuk in een auto geschoten met een consumenten vuurpijl, deze vloog voor geen meter.

Zo zie je maar weer, met zelfgemaakt gebeurt niets, met consumentenspul vanalles.

Ook is er een keer een eend gesneuveld aan acute loodvergiftiging die toegebracht werd door mijn muzzleloader, (geheel perongeluk).

Link to comment
  • 3 weeks later...

Zelf nog nooit iets gehad lichamelijk maar wel een keer vloog mijn magnesium in de hens dit zonder oxidator.
Het werd enorm heet en nu heb ik een brandplek op mijn tafel, meer niet eigenlijk.

Voor de rest iedereen sterkte die wel echte brandwonden opliep.

Link to comment

Ik heb nog nooit een ongeluk gehad, maargoed ik werk dan ook wel zo belaggelijk strikt.
Ik doe bijv mijn nitraties nogsteeds zo voorzichtig als de 1ste keer ( met masker handschoenen op afstand, 2 thermometers een in het ijsbad 1 in het reactievat , in een versterkte metalen kist met druk gaten de andere kant op etc etc. Het vervoeren die ik ook in een zwaar versterkte gereedschapkist met piepschuim en wc rollen.

Dus als mij een ongeluk gebeurt dan is het echt mijn eigen domme schuld..

Waar ik mijzelf aan probeer te herinneren is dat routine levensgevaarlijk kan zijn.

grtz proxx

Link to comment

Hehehe, ik weet nog dat ik in me allereerste post een ongeluk beschreef, toen zei iedereen dat ik gevaarlijk was ;) , nou sindsdien heb ik alleen me klauwen een paar keer verbrand niet meer :P

Vroeger was ik echt onvoorzichtig. :)
Ik denk dat iedereen wel eens zo een periode gehad heeft. :P

Link to comment

Ik heb een groter ongeluk gehad met een goedkope PCkast dan met vuurwerk. :) Ik moest een metalen plaatje wegbreken voor een CD-drivebay, maar die zat nogal klem, en ik kon er slecht bij. (Misschien kennen jullie ze wel, die plaatjes die in donkere hoekjes weggewerkt zitten en makkelijk los horen te breken) Dusj, beetje wrikken en zo, en PANG, schoot hij los. Hand schoot door en mijn vinger werd half doorgesneden door een scherpe (slecht afgewerkte) rand aan de kast. Voelt apart als er iets tegen je bot aanzit zonder huid en spier ertussen. Dat bloed stroomde flink hard toen zeg, meteen afgespoeld (wat weinig nut had, het spoelde zichzelf schoon) en een verbandje omheen gewikkeld. Na een week of 3 zat t weer min of meer dicht, maar de half doorgesneden spier was na drie maanden nog steeds niet helemaal genezen. Inmiddels voel je nog alleen wat littekenweefsel zitten als je over het litteken wrijft maar t was absoluut geen lekkere wond.

So, pyro is niet de enige gevaarlijke hobby. Een goedkope pc-kast met scherpe randen kan ook heel wat aanrichten. :P

Link to comment

Woaw, als ik 't lees krijg ik al de bibbers! :P
Maar ik ben dan ook extreem gevoelig voor deze shit: op tv een injectie dan draai ik mooi m'n hoofd weg. ;):P

Zo had ik hier afgelopen week ook iets leuks. Het is qua pijn of schade natuurlijk niet te vergelijken met Stijntjes story, maar 't is wel een goor idee vind ik zelf:
een splinter onder je nagel... :)
'k Wilde dus de kranten-fietstas pakken, en toen schuurde ik met m'n nagels langs die ruwe triplex-plaat:
Ging dus lekker diep onder m'n nagel... Splinter kan je 't ook niet meer noemen: het kreng was zo'n 1mm breed. Plekje nog steeds zichtbaar:


"Scheikunde-gerelateerd" is het bij mij nooit verder gekomen dan
*kuch* zoutzuur *kuch*

Link to comment
  • 3 months later...

Ik heb ervaring met (hout) splinters onder mijn nagels.
Ik had vroeger een boomhut en op het trapje sat en balk en ik had bijna elke maand wel een dikke splinter onder m'n nagel,, doet flink pijn :P
Met pyro heb ik gelukkig nooit ongelukjes gehad (Ik gebruik alleen de simpele veilige stoffen en maak bijna geen knallers) M'n soldeerbout heb ik wel vaker een beetje ruzie mee gehad :(

Link to comment

Twee weken geleden kwam een maat van m'n broertje langs, hij had op MetaCafé gezien hoe je zo'n gekleurde rookbom kan maken. Dus hij had al mooi voor 18 euro een potje oranje kleurstof, maar de kleurstof was niet organisch (zoals wel het geval is in die tut), dus ik had er wel mijn twijfels over, maar ach.. een uitdaging en experimentje moet toch kunnen op z'n tijd? :o
Dus wij pakken alles wat nodig is, en wegen het goed af. We zetten een camping brandertje buiten op een stalen plaat (mijn stook-plaat :P ) en hebben alles staan zodat we beginnen kunnen.

Ik zette mijn spatbril op en begon met het smelten op een laag vuurtje van de suiker en kaliumnitraat, later de natriumbicarbonaat erbij, ging nog allemaal goed.. werd een bruine massa dat inderdaad op pindakaas leek.
Toen de kleurstof, mijn broertje voegt deze geleidelijk toe, gaat goed.. dus ik het door mekaar roeren zodat het een donkerrode kleur kreeg.
MAAR TOEN :P ik het smeltkroesje van het nog warme brandertje afhaalde begon het zooitje te ontbranden! Uit schrik zetten ik snel het blik op de staalplaat (met een tang had ik m vast natuurlijk) en wachtte tot het was uitgebrandt.
Man wat was ik blij dat ik een bril op had, en dat we niet meer dan een 100 gram portie hadden gemaakt.
We weten nog steeds niet hoe het kwam, misshien door de kleurstof, misschien omdat ik niet snel en genoeg roerde.. het blijft een vraag. Maar ach, een les is er wel uit getrokken: hoe lullig je een brilletje eruit vind zien, hij is zeer handig als je 'm nodig hebt! :rolleyes:

PS.. Tijdens ontbranding geen rode rook, gewoon een grijze walm die niet eens de moeite was om naar te kijken, dus nog geen gekleurde rook.. :)

Link to comment

Ongelukje met flash, vanmiddag, op m'n verjaardag...

Verder alles oké...

Verjaardag gaat door...

25kg ANFO voorlopig niet...

Gerne geen waarschuwingen, ik weet best wat er fout is, ik wil niet op details in gaan. Ik heb flash nooit fijn gevonden maar nooit meer in een mortier dus. Diaper oké... En fuck zuurvrije zwavel...

EDIT: Hierbij is bewezen dat alu poeder zelf heel goed te maken is in de ballmill, met 250mesh deed deze flash NIETS naja, niets interessants, met zelfgemaakte alu poeder (5dagen millen) en het detoneerde.

Edited by Keesthemad
Link to comment

Nee gaat prima hoor... Achteraf gezien had ik pech, ik ben precies op een onmogelijke manier geraakt... Maar goed. Ik stond er 2 meter vandaan toen het gebeurde...

Slagader wel geraakt, pees niet. Bij t hechten werd er nog een andere ader aangeboord en totaal iets van een kwart liter verloren...

Flash :rolleyes:... Tsjah, ik zeg niet dat ik t niet meer maak, maar iig niet met een vijzel.

Link to comment

Ik neem aan dat het een KClO3 flash is geweest.
Dit is mij ook een keer overkomen met KClO3 en C in een vijzel effe lekker goed stevig wrijven en een woeste steekvlam als gevolg maar zonder kleerscheuren van afgekomen.

Dus voor mij geen KClO3+brandstof in een vijzel/ koffiemolen/balmill.

Maar wel sterkte ermee.

Edited by dennisman
Link to comment

Kut man jeroen, zie het net nu pas, ziet er best kut uit. :)

Nou maar bij HE houden dan :rolleyes: , kk flash.

Je heb trouwens nog lekker geluk dat dat stuk niet in je gezicht wou vliegen...

Edited by Guest
Link to comment

En dan krijg je dit...

haha ik wisthet wel, jij hebt dus echt geen leven.

fucking mogool
wat denk je wel niet kut pyromaantje.
jij snapt er echt niks van he.
lelijkerd ik hoop dat je jezelf nog een keertje opblaast.
beetje bommetjes maken en dan denken dat je vet stoer bent flikker.

polokeeper


Insgelijks.
Link to comment

:rolleyes: Polokeeper zal vast wel een zwak, en afgrijzelijk wezen zijn .
Dat nog geeneens de eer mag hebben dat HET een mens zal worden.

Als iemand die dergelijke woorden uit de BEK praat / schreeuwt .
Krijg DAT ding / beest / iets . Een ban :)

Nee , maar ff serieus . Dit slaat nergens op .. wat polokeeper zegt .
Doe ff normaal . Een ongeluk zit in een klein hoekje.

Grtz, Eric

Link to comment

×
×
  • Create New...