Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Okee nu een off-topic die niet over muziek gaat...
Hebben jullie wel eens ongelukken gehad met mengsels en vuurwerk? dat de hele zooi op een totaal verkeerd moment afging ofzo? of dat iets ergens heen vloog waar het niet heen moest...bij mij was dat de rook van mijn rookbom die fijn door de open deur allemaal naar binnen waaide...Ook heb ik een keer per ongeluk een vuurpijl(gelukkig niet een hele grote) door mijn raam naar binnen geschoten :oops: Hebben jullie ook zulke ervaringen?
Ben ik wel benieuwd naar :)

gr. Hellbound>LordOfDark

Hmm ik heb weleens met een zelfgemnaakte kruisboog een grote houten pijl afgeschoten, met aaan het uiteinden een grote rol lappen stof doordrenkt met lampolie , en toen aangestoken, dan hebh je echt een mooie grote vlam , en toe de pijl weggeschoten
Was in het donker, dus je zag zo'n brandende pijl door de lucht vliegen, was echt moooi en gaaf :)
Vervolgens kwam de pijl ergens op een droog stukje terrecht en toen begon alles een beetje te fikken, toen heb ik het maar snel weggehaalt.

Zal ik er een filmpje van maken ?

jep , vrij simpel hoor, maar toch doet hij het wel goed.
Misschien ga ik hem binnenkort verbeteren,
maar dit is een pyro site dus niks over kruisbogen maken :wink:

Ik heb wel eens een ongelukje gehad met KMNO4 en glycerine
Dit was aan het begin van mijn pyrotechnische carriere,
Wij hadden gehoord dat KMNO4 een leuke reactie gaf met glycerine,
en dat klopte, alleen gebeurde dit binnens huis.
Wat wij toen niet wisten is dat KMNO4 en glycerine ( gemixt ) spontaan ontbrandt na een seconde of 10.
Daarom zeg ik altijd als je iets wil maken zorg dan eerst dat je de theorie voorelkaar hebt.

jha ik en een vrien doen ook nog van die simpele dinge zoals een hoop lucifers op een leggen en dan gwn aansteken heel simpel maar het was me niet zo goed bekomen want die hoop was wat te groot en heel mn arm in het vuur 8) :) maar nu heb ik een mortier gemaakt op school en gwn daar ook veel luciferkopjes in de mortier gedaan en dan aangestoken krijg je wel een mooi effect 8) k'heb me daar ook al wel eens met verbrand

ik heb ook nog een rookbom boven een te hete verwarmings bron gelegt en ontbrande het papier you know the rest .....

gelukkig alleen thuis ik mag dit volgens mij niet doen namelijk :)

Laatste project ging mis. Ik had een mortier bom gemaakt. De sterren hadden een kern van een bukskogel (4,5 mm). Hij ontplofte te vroeg. Ongeveer een meter van de grond, waardoor hij in een fragmentatie bom veranderde.

-Ik was flash aan het maken, ik teste een klein beetje in een vlam toen sprong er een stuk brandend AL. op mijn ooglid. Gelukkig niet in kijn oog.
-Iemand had een klein sierpotje aangestoken, ik wist niet dat deze aan stond en liep er over heen vervolgens ging de pot af en er kwam van alles in mijn haar.
-Een kennis testte wat kwikfulminaat, hier stnd ik iets te dicht bij, ik heb nog nooit zo'n dikke piep in mijn oren gehad.

gelukkkig ben ik overal goed vanaf gekomen :)

ik heb 2 kleine niet zo erge dingetjes :

#1.ik was het kruit van grondbloemen eruit aan het halen, ik had het kruid van een stuk of 6, toen dacht ik, ik steek een klein hoopje aan, en kijk wat het doet, de vlam schoot over naar het grote hoopje en daar zat ikk dan, achter mijn bureau, ik dacht, eerst ik gooi het snel mijn raam uit, maar er zat natuurlijk een gat ik het papier ( ik verzamelde het op een A4 tje ) alles viel op de grond en er zaten een paar kleien gaatjes in mn broek.
#2.ik had mijn eerste rookbom, van 2 keukenrollen, ( iets meer dan 1 jaar geleden ) en wist niet hoeveel rook er vanaf zou komen, het was veel meer dan ik had verwacht, en de was hing buiten, mijn moeder vond het niet zo leuk :) .

Ik had net een stomme blunder...wel vet hoor maar wel erg dom, ik had even een mix gemaakt van
chilisaltpeter......2
KAS..................1
houtskool..........1

brand erg leuk, maar had een klein beetje op een hoopje gegooid en aangestoken, en dan als je er daarna een groot hoopje overheen gooid gaat het heeel hard branden, wel grappig, maar met mijn vorige verhoudingen brandden niet zo snel.Ik schudde er een grote hoop overheeen, maar toen ontbrande de vooraad in de plastic bak in mijn handen, dis toen had ik ineens een rokende vonken-spuwende steekvlam in mijn hand zegmaar.
Maar ik liet het hele zooitje optijd valle dus ik ben er weer wijzer van geworden:)

ik heb ook ooit 2 dingen gehad die mis gingen
1. vroeger deed ik altijd met me broertje heel wat sterretjes in een blikje en dat aansteken en dan kreeg je een enorme steekvlam (soort fontein) maar toen dachten we van laten we er nog is een keer zoveel sterretjes in doen. toen ik het had aangestoken kregen we geen steekvlam maar werden de sterretjes gelanceerd. :wink:
2. ik had een keer met een paar vrienden een vuilnisbak met gas gevuld om een steekvlam te krijgen ik moest het natuurlijk aansteken maar ik wist niet dat er zo'n enorme straalvlam uit kwam. toen kwamen de kringeltjes rook uit me haar
maar gelukkig leef ik nog dus kan ik verder gaan :)

Black bermuda gemaakt. 5cm breed en 20 cm lang Aangestoken, maar ging uit. Ik wou er na toe lopen ging hij ineens wel af.

Vouwen. Je vouwt eerst en hoekje dan weer en hoekje. Als het goed is heb je nu een zakje. Die vul je met 2 gram kruit. steek er een lont in. Dan vouw je het net zo lang totdat je geen papier meer hebt. Tape er nog een paar keer omheen vooral bij de hoekjes en de lont. en klaar.

Het ligt er een beeyje aan wat voor materialen, plakband en sas je gebruikt. Ik lijm ze tijdens het vouwen ook wel eens. Om hem nog harder te maken.

• Similar Content

• By maxy
      Vanochtend stond ik (zoals gewoonlijk) op en mijn moeder was al gaan werken. Op het bordje stond geschreven dat ik eens naar het nieuws moest kijkn een daar vond ik dit: http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net...enland/1.108459
      https://web.archive.org/web/20070824192531/http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net/nieuws/binnenland/1.108459

Een 16-jarige die probeert AP te maken en er zijn hand bij verliest.
      Hoe ga ik dit aan mijn moeder uitleggen dat ik geen zo'n gevaarlijke stoffen maak, dat mijn stoffen slechts deflagreren. Mijn pyro zal dus weer voor een tijdje stil liggen,

Goh, wat haat ik kewls...

max

Post verplaatst naar nieuws topic. T.
    • By Andres
      We kunnen er niet van onder, het volledige journaal is er aan gewijd, mensen praten over haast niks anders meer.
      Er is terreurdreiging. In Brussel heerst het hoogste terreurniveau (4) en enkele burgemeesters hebben op eigen initiatief dit ook toegepast in hun gemeente.
      Nu, ik woon vrij afgelegen, ik merk vrij weinig van al dat gedoe, behalve als ik naar de grote stations ga.
      Wat wel een probleem is...
      Ik kan/durf zo geen shells testen ! 
      Binnenkort zit ik in de blokperiode en zijn er examens, dan zal er weinig tijd over zijn voor pyro, en mijn O&N is nog niet af.
      Hopelijk bekoeld de situatie snel ! 
      Merken jullie in Nederland hier iets van, durven jullie nog iets te testen ?
      Een SWAT team dat binnenvalt terwijl ik met een muziekje wat shells in elkaar zit te knutselen lijkt mij écht niet aangenaam.
      Hopelijk vermindert mijn frustratie wat door deze te delen met jullie .
    • By zakelijk1986
      Nou de titel zegt het al, ik wil graag een proxyserver instellen voor extra veiligheid.
      Wie van jullie doet dat ook allemaal?

Ik benieuwd hoe je zoiets instelt voor een mac.

Ik heb al een het ander opgezocht via google maar het blijft een ingewikkeld process.
      En ben nog geen site tegen gekomen hoe het simpel word uitgelegd.

Iemand die tips heeft of verwijzing?

• By Pyroma
      De vermoedens waren er al, maar inmiddels is het wel duidelijk.
      Dit pyroform wordt beheerd door de politie. Of je nu Rocketier, tyneman, gamekeeper of jason heet. Het is duidelijk dat het hier om één en de zelfde persoon gaat.
      Ik moet toegeven dat dit geheel goed in elkaar zit.

Het is jammer dat pyrotechniek in dit land als criminaliteit wordt gezien. Mij pakken jullie niet, maar komt gerust een keer langs de koffie staat klaar. Sukkels!

Ps: Ben benieuwd hoelang dit topic op het form blijft staan.
    • By Amateur
      Wanneer leren ze het nou eens!!! :o
    • By rookbommetje
      Hey mensen,

In alle youtube tutorials enzo over hoe je rookbommen draagt heeft bijna niemand uberhaupt handschoenen aan, laatstaan een stofmasker etc maaaarrrr ik lees net dat kaliumnitraat een irriterende stof is en dat bij inname via de mond zelfs de dood een gevolg kan zijn.

Dus is het een gevaarlijke stof om mee te werken of gaat dat om mensen die echt gwn lepels naar binnen werken?

mvg,
      Tim
    • By danny db
      Zo gezegd zo gedaan, en niet omdat het leuk is om te knalleuh maar puur voor de wetenschap.

Onderzoeksvraag
      Overleeft een blastscreen dat bestaat uit 2 maal 4mm Plexiglas met houte frame een persongeluk met een 1lb raket?

Onderzoek
      Er werd 15-20 gram oxy (hoogkwaliteitswhistle) in een PVC buisje gestopt, eindstoppen bestaande uit kattegrid, alu papier en hot glue. Dit werd op een verhoogje gezet op 20 cm afstand van de blastscreen.

Bij de 2de test werd er meer dan 30 gram gebruikt

resultaat:

http://www.youtube.com/watch?v=EwZnUogRjlM

Het plexiglas overleefde de knallen, er is een inslag zichtbaar van een stuk PVC die in het rond werd geslingerd. Het houten framewerk is een beetje losgeslagen en zwart geblakerd.

Conclusie
      We kunnen zeggen dat plexiglas kan gebruikt worden als je whistleraketten maakt onder de 1LB. We kunnen ook zeggen dat het zonder blastscreen LEVENSGEVAARLIJK is om te persen gezien de PVC toch een kratertje heeft achtergelaten op de pvc.
    • By marui.
      Hallo daar!
      Mijn naam is marui.
      Mijn echte naam is alexander.
      Marui komt van tokyo marui.
      Ik ben 15 jaar, en dol op alles
      wat veel vuurkacht heeft.
      Mijm beste pyro-eigenschappen zijn,
      electonische ontstekings systemen
      op tijd, afstand,licht,geluid, beweging enz...,
      ook raketten en bazooka's (meestal theorie),
      tripp-wires (soms praktijk), handgranaten (na
      een klein ongelukje te hebben gehad, stop
      ik er tijdelijk mee), landmijnen (alleen in theorie!!!)
      en nog veel meer coole dingen! Mijnen en dat soort
      dingen zijn alleen in theorie, dat wil zeggen dat het
      alleen op papier staat of dat ik een onschuldig
      schaalmodel maak! en ik haat geweld, zowel tegen
      mensen als tegen dieren. Verder hoop ik dat
      het hier heel leuk wordt, en dat julie me veel
      advies kunnen geven (nadat ik ik het eerst heb
      opgezocht natuurlijk ) ik zou graag nog wat willen
      bijleren over het maken van bommetjes,
      BOMMETJES, niet BOMMEN!
  • Popular Now

• Recently Browsing   0 members