Jump to content
PyroForum.nl

Terreurrdreiging niveau 4


Andres

Recommended Posts

We kunnen er niet van onder, het volledige journaal is er aan gewijd, mensen praten over haast niks anders meer.
Er is terreurdreiging. In Brussel heerst het hoogste terreurniveau (4) en enkele burgemeesters hebben op eigen initiatief dit ook toegepast in hun gemeente.
Nu, ik woon vrij afgelegen, ik merk vrij weinig van al dat gedoe, behalve als ik naar de grote stations ga.

Wat wel een probleem is...
Ik kan/durf zo geen shells testen ! 

Binnenkort zit ik in de blokperiode en zijn er examens, dan zal er weinig tijd over zijn voor pyro, en mijn O&N is nog niet af.
Hopelijk bekoeld de situatie snel ! 
Merken jullie in Nederland hier iets van, durven jullie nog iets te testen ?

Een SWAT team dat binnenvalt terwijl ik met een muziekje wat shells in elkaar zit te knutselen lijkt mij écht niet aangenaam.

Hopelijk vermindert mijn frustratie wat door deze te delen met jullie :D.

Edited by Andres
Link to comment

Ben niet zo bang voor verwarring bij de AIVD.

Terroristen willen onder de radar blijven, wij zijn open en bloot op PF aanwezig, ze hebben het druk zat met echte knoeiers.

Zorg dat je nooit overlast veroorzaakt !! het echte gevaar schuilt in de anonieme tokkie beller.

 

Edited by High Density
Link to comment

Ik test ook in de bewoonde wereld zegmaar. Na een paar CATO's moet ik me ook echt weer ff rustig houden.
Dus het zal nu niet heel veel nieuws en bijzonders worden. Maar liever weinig risico en volgend jaar weer een kans, als gepakt worden en klaar met de hobby.

Zolang het niet knalt is er meestal geen probleem. :)

Link to comment

Shells knallen best wel hard meestal ;)
& ja HD, dat is het net, met al dat gedoe op het nieuws bellen mensen al voor een verloren rugzak... Voor verdachte knallen die nu plots weer opduiken na enkele maanden stilte zal er dan ook wel eens gebeld worden. Ook zal de politie nu niet denken "ja lap, het is koud buiten", maar zullen ze ook effectief eens komen...

Link to comment

Oh dat doe ik wel hoor. Sterren uit een stargun doe ik gewoon op men terras, dat maakt toch geen lawaai. Maar nu bv wil ik mijn tapematch (ja, door jouw inspiratie en mijn blackmatch frustraties) toch eens uittesten, voor ik al mijn O&N shells er mee uitrust. Het zou nogal een afgang zijn moest geen enkele shell afgaan door de gefaalde tapematch... Het is niet omdat een stukje tapematch op zich werkt dat het ook samengeperst aan een shell in een mortier werkt ;).

+ hoe hou je dat uit, een jaar zonder een knal :P.

Link to comment

Ik snap je punt maar wil wel nuanceren:P

Als je wil testen of iets werkt moet je het gemiddelde nemen van meerdere tests om een relatief betrouwbaar resultaat te bekomen.= een hoop shells !!

Vroeger hanteerde ik de waarde dat iets 20 keer achter elkaar zonder fout moest werken om relatief betrouwbaar te zijn, maar het blijft een waarde die je er zelf aan geeft. (stel het werkt opeens toch de 21 keer niet, kun je dat handelen?)

Iets als qmatch kun je relatief gemakkelijk "droog" testen, de priming van je timefuse of spolette is een heel ander verhaal, zoiets kun je bijna niet testen zonder meerdere live shells af te steken imo, er van uitgaande dat de constructie afwijkt van een professionele shell.

Edited by High Density
Link to comment

Oke ja je hebt gelijk, ik kan er perfect van meespreken.

Eindeloze fysica practica tot je meetwaarden "betrouwbaar" zijn, eindeloze frustraties door de oude toestellen...

Toch, geen enkele keer testen vind ik er net wat over. Als het 1x heeft gewerkt weet ik toch dat het mogelijk is... Beter dan niks :P.
Je baseert je toch meestal op een tutorial op internet, dan kan je met 1x toch min of meer weten of je het goed hebt nagedaan. Werkt het dan ben je waarschijnlijk wel goed bezig.
Ook maak ik dan de volgende devices op exact dezelfde manier. Maar inderdaad, zeker ben je natuurlijk nooit.

Nou, ik ga geen 20x de buurt op stelten zetten ;).

Link to comment
×
×
  • Create New...