Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
gamekeeper

PyroForum.nl Regels (lees voor je post)

Recommended Posts

Door te registreren accepteert de gebruiker de PyroForum.nl Regels. Het PyroForum.nl Moderator Team ziet er op toe dat deze regels nageleefd worden. Zij hebben het recht gebruikers te waarschuwen, posts aan te passen, posts te verwijderen en gebruikers te bannen. Gebruikers dienen zich te realiseren dat posts voor zowel leden als niet leden toegankelijk zijn, en gepubliceerd blijven tot na de tijd dat de gebruiker op het forum actief is.

De PyroForum.nl Regels:

1. Heb je een vraag? Gebruik dan eerst de forum search voordat je een nieuwe topic opent.
  2. Verzorg je spelling, grammatica en opbouw. Het gebruik van hoofdletters, leestekens en paragrafen is verplicht. Slechte spelling en onverzorgde posts worden als storend ervaren. Het gebruik van sub -en superscript voor chemische formules is gewenst. Geen overmatig gebruik van smilies.
  3. Respecteer elkaars meningen en opvattingen. Grof taalgebruik en provoceren is niet toegestaan.
  4. Blijf bij het onderwerp van de topic, creëer geen zijsporen. Geen postwhoring, dat is dus niet onzinnig of nutteloos reageren.
  5. Geen posts over 'kewl' onderwerpen, dat zijn posts over bijvoorbeeld: pijpbommen, knutselen-aan-commercieel-vuurwerk, crofty-bommen, hoe-maak-ik-makkelijk-en-snel-een-kunstmest-bom etc.
  6. Voor algemene (niet pyro) discussies kun je terecht in het "Stamcafé" of in de chat. LET OP: de chat is géén vrijbrief om bronnen en andere ongewenste zaken te bespreken. Mocht dit bij controle geconstateerd worden volgen dezelfde sancties als op de rest van het forum.
  7. Verzin een goede en passende titel voor de topic. Geen onvolledige titels als "Vraagje", "probleem" of "Een paar filmpjes van mij".
  8. Het is niet toegestaan om informatie over winkels, website's en personen voor het verkrijgen van chemicaliën te plaatsen buiten de sectie Leveranciers. Vragen naar waar bepaalde chemicaliën verkrijgbaar zijn is eveneens niet toegestaan.
  9. Quote bij reageren niet de volledige inhoud van de laatste het laatste bericht.
  10. Externe uploaders (RapidShare, Imageshack etc.) zijn niet toegestaan, upload (media) bestanden direct op het forum. Videosites als YouTube en Vimeo zijn wel toegestaan.
  11. Er is persoon maximaal 1 account toegestaan. Na registratie op het forum is het, alvorens je gaat deelnemen aan actieve discussies, verplicht jezelf voor te stellen en iets te vertellen over jouw pyro-ervaring. Dit vergemakkelijkt de omgang en onderlinge begrip vorming. Voorstellen in voorstel topic "Ik ben"

Laatst aangepast: 30 mei 2012

• Downvote 1

WARNING 1

+ 7 dagen geen post mogelijkheid

+ 30 dagen postpreview

+ reden van warning (en consequentie) via email aan gebruiker

(+ verwijderen of aanpassing post/topic)

WARNING 2

+ 30 dagen geen post mogelijkheid

+ 30 dagen postpreview

WARNING 3

+ 90 dagen geen post mogelijkheid

+ 30 dagen postpreview

WARNING 4

+ forum ban

+ reden van ban via email aan gebruiker

• Upvote 1

Aanvulling op punt 4 van de regels.

Graag doorlezen en toepassen aub. Voor eventuele vragen --> PM.

Toevoeging punt 6 van de regels.

Graag doorlezen en toepassen aub. Voor eventuele vragen --> PM.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Buzz
      Hoi ik ben Bastiaan en ben 21 jaar... Kom uit het oosten van het land en mag graag (verantwoord) spelen met vuur(werk).
      De dingen waarmee ik gespeeld heb vroeger zijn:

-Pijpbom met een Buzzer als ontsteker (zo'n gele die je vroeger bij de ABN-AMRO bank kreeg als je een rekening opende).

-Termietreactie creeeren en daarmee een gat smelten door een 4mm dikke staalplaat.

-Suikerrookbom maken ( zoals velen hier denk ik al wel gedaan hebben).

-En vele ander kleine zaken met oud en nieuw.
    • By petit_fre
      Juw Ik ben de Fré,

IK ben zeer geintresseerd in explosiven & alles wat er rond hangt, dus ik denk dat het wel de moeite is om mij hier is aan te melden. Mijn ervaringen ( in de praktijk) zijn vrij beperkt, pijpbommen ( Ja ja, ik weet dat het gevaarlijk is maar hoe wij het deden, met een lont van 1.5 minuut, kan het niet zo gevaarlijk meer zijn hé. )) Een paar rookbommen, thermiet, ammonuimnitraat uit kas, ( voor later gebruik )en nog een paar redelijk simpele dingen. Van de theorie van explosives & zeker van He's weet ik dan toch vrij veel af.

Binnenkort zouden we willen beginnen met de He's. De voorwaarde hiervan is dat ik een redelijke kennis zou opbouwen hierover, wat nu wel redelijk gelukt is. ( ik heb echt geen zin om een paar vingers te verliezen, dit is niet zo aantrekkelijk bij de dames ) . Als we dus zouden beginnen zal het zijn met Zilveracetylide, zijn omdat dit nog een van de veiligste He' is die er zijn ( in hoeverre een He veilig is) .

Voor de rest is een verder doel experimenteren met AnFo's, dit trok mij altijd zeer hard aan.

Je moet me echt niet waarschuwen, over hoe gevaarlijk dit allemaal is. Hiervan ben ik al lang van op de hoogte.

Mvg Fré

Beter ga je wat meer op je spelling letten en wat minder stoer doen over dat je alles al weet. De posts hier onder mag je binnen twee dagen alsnog verbeteren, zo niet komt er alsnog een warning. LEES DE REGELS!
      Correcte spelling en minder smileys zijn verplicht!!
      T
    • By Jaspertjuh
      Goedenavond mede pyrofreaks ,

Ik ben nieuw hier (goh! echt?),
      en daarom stel ik me hierbij eventjes voor...

Ik ben Jasper, 16 jaartjes jong, en ik woon "ergens" in het westen van Nederland .
      Jullie kunnen me kennen van AVP, FPM, VuurwerkBelgie, HSLAB, en nog een stuk of 50 andere vuurwerkgerelateerde webstekkies.
      Ik ben al jaren helemaal gek van vuurwerk, en het blijft me facineren hoe al die stukjes vuurwerk werken!
      ik heb me hier niet aangemeld omdat ik harde knallers wil maken, of omdat ik gewoon stoer zelf vuurwerk wil maken. Ik heb nu al bijna 5 jaar ervaring met het zelf maken van vuurwerk en ik ben 100% tegen het maken van "bommen" als pijpbommen, fluchelbommen, croftybommen, etc. etc.
      Ik ben erg goed in het maken van fontijnen, watervallen, grondbloemen, en ik ben sinds kort bezig met het maken van opstijgende grondbloemetjes.
      Ook begint het maken van kleine shells (doorsnede van 1 CM) me te interreseren.
      Ik heb niet zoals veel van jullie beschikking tot chemicalien, en ik probeer met "huishoudelijke producten, en gewoon vuurwerk" leuke projectjes te maken.

Voor meer info over mij moet je maar op "jaspertjuh vuurwerk" googelen, dan vind je vast genoeg.
      Je kunt me voor vragen etc. altijd mailen.
      Ik hoop hier een leuke tijd te hebben, en veel nieuwe mensen te ontmoeten, zodat we nieuwe ideen kunnen delen.

Bedankt voor het lezen van DIT ( ) (nu al veel te lange) bericht.

gr. jasper
    • By danny db
      Ik ben danny,

Ik bekijk al een tijdje dit forum en neem nu even de tijd om me te registeren.
      Mijn hobby is uiteraard Pyro! Ik ben gefascineerd in chemie en alles wat er rond hangt, vooral dan ook de energetische stoffen.
      Ik met mijn beste vriend hebben dan al heel wat gedaan van experimenten, meestal de ((simpele)) dingen: kas-rookbom, Kno3-suiker rookbom, Flash, Ammoniumnitraat uit kas halen, naclo3 met suiker, is een kno3 raket geprobeerd, je weet wel die dingen allemaal, eigenlijk alles behalve He's

Pijpbommen vind ik Kw3ll! en zeker niet het gevaar waard om mee te spelen! Een vriend van me is ooit geraakt geweest door een stuk schrappenell van zo'n pijpbom!

He's zijn ook wel redelijk gevaarlijk vind ik persoonlijk ik heb me zelf beloofd nooit iets te maken in de aard als Ap of hmtd. Misschien wel zilver acetylide of zo maar dan wil ik wel wat meer ervaring. Daarom denk ik eraan om is te beginnen met nitrocellulose, wetende dat jullie mij dit toch zullen afraden
      IK heb ooit een boek geschreven (haha)! Ben ik persoonlijk wel fier op.

IK hoop dat ik hier veel zal leren, en een bijdrage kan zijn aan dit forum

Gr33tz Danny
    • By nijmegenaar
      Hallo allemaal,

Mijn naam is Lucien, ben 19 jaar en kom uit omg. nijmegen.
      Momenteel volg ik de HBO studie bouwkunde, en ben van plan om over 2 jaar af te studeren.

Naast mijn hobby's zoals uitgaan, vissen en xboxen, heb ik ook een grote belangstelling voor de pyrotechniek. Ik heb "spelender wijs" ervaring opgebouwd hierin.

Het begon op mijn dertiende al heel fout met de zogenaamde "pijpbommen", maar al snel leerde ik dat dat niet de juiste manier was. Na een beetje hulp van mijn vader ben ik toen begonnen met candy-mix raketjes te bouwen. Na deze kno3/suiker raketjes 2 jaar lang helemaal uitgemolken te hebben, werden ze behoorlijk saai, en ben ik over gegaan op het maken van starmines. Dit ging door een te onprofessionele manier behoorlijk mis, waardoor ik een jaar gestopt ben.
      Toch begon het vorig jaar weer te kriebelen, en ben ik op dit moment zover om mijn eerste 3" german dark salute te schieten

Ik ken fora's zoals deze al vrij lang, maar ben altijd een beetje verlegen om te posten. Maar bij deze dan toch. Ik hoop dat ik hier nog veel kennis kan op doen en hoop hier een leuke tijd tegemoet te gaan.

Luciën
    • By Scum
      Even voorstellen(beetje laat, heb hier altijd gelezen nooit echt gepost ofso)

Ik ben Scum, zit in 2 Havo.
      Ben 13 bijna 14 maar ben iig niet zo'n b00n die met koper pijpbommetjes maakt, zoals de veel mensen van mijn leeftijd.

Maak bijna alleen maar knallers met flash en af en toe een fonteintje of een starmine.
      Het meeste vuurwerk koop ik gewon in Nederland/Belgie, zwaardere knallers zorg ik zelf wel voor

Foto van mijn collectie van 2007[Dutchthug is mijn FPM username, 59FIFTY WAS mijn avp username, Scum hier en op VWC]
      http://i145[.]photobucket[.]com/albums/r239/59FIFTYNL/Image025.jpg
      http://i145[.]photobucket[.]com/albums/r239/59FIFTYNL/vuurwerkingepakt2.png
      http://i145[.]photobucket[.]com/albums/r239/59FIFTYNL/vuurwerkgrond.png
      http://i145[.]photobucket[.]com/albums/r239/59FIFTYNL/vuurwerkingepakt.png
      zonder []

Mijn moeder[mijn heldin van 31 december]had de 31e om 18:00 nog een 100.000 klapper weten te regelen, zo'n 3 delig ding van original die in de winkel 70,- kost.

Lijstje van dit jaar was:

Dit jaar wil ik gewoon weer verder gaan waar ik mee bezig was, flash knallertjes en wat kleine sierdingetjes.
      Ik woon trouwens in Amersfoort Meeste vuurwerk wordt gewoon weer gekocht, dit jaar veel legaal, volgend jaar weer gewoon naar Olen Paps heeft liever niet dat ik loop te 'hobien' met van die'' op de e, dus het meeste kopen
    • By PyroWare
      Hey,
      Ik ben PyroWare, ik ben 11 jaar oud en ik zit in groep 7, verwacht liever niet van mij dat ik zo'n klein bommenmakertje ben, die van sterretjes pijpbommen maakt! Ik ben niet zo van het vernielen van brievenbussen en ect. . En nu even verder na het onderwerp, mijn hobby's zijn voetbal, computeren, en binnenkort Pyrotechniek, want ik zal de komende tijd alleen theoretisch bezig houden met pyrotechniek. Ik zal voor mijn verjaardag KNO3 en nog ander spullen voor pyrotechniek vragen. Ik weet niet of mijn ouders het echt accepteren, mijn vader wel, alleen mijn moeder doet een beetje moeilijk.
      Zijn er nog vragen?
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.