Jump to content
PyroForum.nl

Proxy server


zakelijk1986

Recommended Posts

Nou de titel zegt het al, ik wil graag een proxyserver instellen voor extra veiligheid.

Wie van jullie doet dat ook allemaal?

Ik benieuwd hoe je zoiets instelt voor een mac.

Ik heb al een het ander opgezocht via google maar het blijft een ingewikkeld process.

En ben nog geen site tegen gekomen hoe het simpel word uitgelegd.

Iemand die tips heeft of verwijzing?

Link to comment

Ja die. Ik zelf gebruik geen enkele beveiliging, de politie heeft genoeg werk aan mensen met slechte bedoelingen.
Het gebruiken van TOR zou mezelf enkel in slecht daglicht zetten als ze me ooit es komen bezoeken, als ik hem had willen gebruiken moest ik dat van in het begin doen.

Wat zijn de nadelen volgens jou aan TOR ?

Link to comment

Puur vanuit technisch opzicht, en even alle privacy wetten achterwegen gelaten.

Als data van A naar C gaat is dat makkelijk te traceren. Als deze data niet encryped is kan de provider of op het werk je baas zien wat je kijkt.

Zodra je een proxy gebruikt zit er een soort tussen persoon tussen, dus de data gaat van A naar B naar C. Nu lijkt het dus alsof jij naar punt B kijkt terwijl je eigenlijk naar punt A kijkt.

Dat is wat een proxy doet.

Als iemand de data zou bekijken ziet hij nog steeds alles van punt A en ben je nog steeds niet veilig. Je zou de data dus moeten encrypten om ervoor te zorgen dat anderen niet kunnen zien wat je doet.

Het probleem hiervan is dat zowel punt A als C deze encryptie moeten kunnen.

Een proxy is of niet gratis of traag en werkt niet altijd goed.

En met enkel een proxy is er nog niets veilig.

Link to comment

Ja dat bedoelde ik, nu heeft het weinig zin meer. Je komt jezelf inderdaad snel tegen, Veel nederlandstalige pyro is er ook niet he...

Het gene dat ons een voordeel geeft is dat ze simpelweg geen ip tracking mogen gebruiken voor zoiets licht als pyro.

(voor 10" mag het misschien wel al ? :P .)

Zolang ik hier niet zeg dat ik johan Boskamp noem en woon in de Kempestraat 8 te Neder-Over-Heen-Beek gaan ze mij niet vinden... Via deze site dan :D.

Link to comment
×
×
  • Create New...