Jump to content
PyroForum.nl

ik ben... Pred


Pred

Recommended Posts

ik ben Pred,

Ik ben door yellowcard in aanraking gekomen met 'het echte vuurwerk maken'.
Daarvoor deed ik al wel simpelere dingen, bijvoorbeeld KNO3/suiker rookbommen maken.
Nu wil ik een beetje verder gaan in de scheikunde en vooral vuurwerk maken, mij vader is chemicus dus de chemicalien zijn niet een erg groot probleem.

Mijn eerst vuurwerk ongeluk is ook al binnen, ik ben namelijk 1 van de vier 'wizzkids' die op het stanislas college een schokgevoelig mengels heeft laten afgaan.
het mengsel weet ik trouwens niet meer, ik dacht caliumchlotaat(5g), zwavel(2g) en rode fosfor(1g)


pieter

Link to comment

Welkom,

Dat kleine ongeluk aan het begin van je "carrière" heeft je hopelijk doen inzien hoe belangrijk theorie wel niet is en ook hoe belangrijk het is om de veiligheidsregels e.d. toe te passen! Onwetendheid en nonchalant zijn kan veel dingen doen verkeerd lopen. ;)

Hopelijk leer je veel op dit forum zodat we ook mooie creaties van jou mogen aanschouwen binnenkort.

Link to comment

Dyslectie, ik weet dus niet helemaal wat ik daar mee aan moet. Ik wil niet bot overkomen, maar het kan heel goed ook al heb je dyslexie (iedereen heeft het tegenwoordig zowat). Google toolbar is perfect, gebruik ik (meestal) ook ,en ik heb geen dyslexie.

Google toolbar werkt niet bij jou? Of is dit één van de keren dat je het niet gebruikt hebt? (Prophet) Ik heb hem deze keer niet gebruikt. Ik zat op een oude computer waar geen google toolbar op zit. (Nitroglycerin)

Link to comment

dit forum gaat over vuurwerk dus laten we niet gaan zeuren over dislectie of geen dislectie maar over explosie of geen explosie, (dat is pas wijsheid).
En Stijntje ik be de gene die wel in het AD en niet in de telegraaf stond, AD, meest rechts op de foto met een groene trui aan en rode fosfor oogjes.

Link to comment

Welkom Pred.
We gaan wel even zeuren over de regels. Lees ze en pas ze toe. Ook spelling hoort daarbij, dyslectie of niet. Een zin beginnen met een hoofdletter bijvoorbeeld heeft niets met dyslectie te maken.
Houd je aan de regels en Zorg eerst voor goede theoretische kennis voor je iets bij elkaar doet.
Dan voorkom je ongelukken en warnings, wat beiden je leven gelukkiger zal maken.

Have fun, stay safe!
Gr33tZ

Link to comment
×
×
  • Create New...