Jump to content
PyroForum.nl

Ongeluk Bastieboy


maxy

Recommended Posts

  • Root Admin

Holyfuck, ik zit er serieus aan te denken om het hele HE-gedeelte maar op te doeken. Aangezien ik met dit forum ook een zeker aandeel heb ik dit ongelukken. Van 15-jarigen kan je niet zeggen dat zoiets het heel gevaarlijk, maar je doet het op eigen risico, zeker niet met explosieven. ;)

Veel succes moet je revalidatie Bastieboy! Moge dit een voorbeeld zijn voor anderen dat zij de gevaren niet onderschatten...

Verhaal van Treelover is hier te vinden:
http://pyroforum.nl/index.php?...=findpost&p=135

Trouwens http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieuws.net...enland/1.108459 en http://frontpage.fok.nl/nieuws/75376/1/50 gaan niet over het zelfde incident toch?

Link to comment
  • Replies 128
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hoe kon zoiets gebeuren? :P
Als ik een HE detoneer dan doe ik de detonator er ter plekke in. Als ik jullie verhaal zo lees neem ik aan dat alles al in elkaar gezet was. Nou wil ik jullie niet aanvallen, maar ik zou dat niet zo handig vinden, zo een paar dagen van tevoren.
En een sterretje als lont? ;)
Iig mijn medeleven en succes met de revalidatie.

Greetz
IM

Link to comment

Damnzzz echt zeer erg dit ;) Ik hoop dat bastie er overheen gaat komen. Jezus wat moet dat erg zijn, je onderbeen verliezen, heel je leven in 1 x op zn kop :P.

En moet je nu is lezen wat de media erover te zeggen heeft GVD. Die doen alsof iemand een croftybom heeft lopen maken. Terwijl bastie dynamiet maakte, wat ik niet bepaald een kewl explosief vind. Dit had ook kunnen gebeuren met SA of Loodazide als detonator.

Link to comment

Wat een afschuwelijk verhaal zeg, hopelijk weet hij dit op een gegeven moment achter zich te laten...;)

Waarschijnlijk heeft niemand echt behoefte aan een discussie nu, maar het valt mij wel op dat bijna alle pyro gerelateerde discussieforums tegenwoordig vrijwel geen praktische discussies meer toelaten. Op de meeste forum staan legio syntheses voor HMTD, AP, NG etc, maar hoe er precies mee om te gaan en het te gebruiken in een charge mag niet over gediscussierd worden. Als je het mij vraagt is dit vragen om problemen en is het bijna hetzelfde als een 10 jarige een pistool geven zonder gebruiksaanwijzing...

Het maken van relatief veilige detonators en ontstekers, omgaan met een charge, veiligheids afstand voor shrapnel, omgeving, etc zijn allemaal praktische zaken waar over gediscussierd zou moeten worden om zulke ongelukken te voorkomen. Een soort van 10 geboden voor het werken met HE's zou echt enorm goed zijn denk ik. Opdoeken van alle fora is ook een optie, maar dan laat je iedereen aan de genade van alle "jolly roger cookbooks" die op het net te vinden zijn.

Link to comment

Jij wil hier niet over discussieren, maar de wijze waarop je iets op schrijft kan voor een ander anders opgevat worden, dat is een van de redenen waarom praktische discussies niet mogen, het feit dat het tot verwarring en dus tot ongelukken kan lijden. Ook in verband met het oog dat justitie kan hebben op zekere fora, derhalve denk ik dat het goed is dat er geen praktische discussies toegelaten worden, als je wil weten hoe je stoffen moet gebruiken kan je altijd pm'en etc... Dan is het vertrouwelijk, en dus niet openbaar beschikbaar.

Link to comment

Ik vindt dit heel erg voor bastieboy!
Maar toch vraag ik mij af als hij er niet met een paar schrammetjes ging vanafgekomen zijn als hij in de plaats van de charge uit te stampen dekking ging gaan zoeken en de charge op een meter van hem afging ofzo...

@ gamekeeper: Ik vindt het ook wel een idee om het explosieven gedeelte af te schermen maar dan zou ik wel de leden die er actief op waren (ik niet dus) erop laten zodat ze er wel nog hun problemen en vragen kunnen bespreken want ik denk dat er wel nog van die leden gaan actief blijven rond HE.

Ik vindt het ook een goed idee om die 10 geboden op te stellen zodat en zelfs filmpjes verplichten om eraan te voldoen, daarmee bedoel ik gewoon als regels bijv.: det. pas in charge voor afvuren, AP en HMTD meschien bannen,...

Ik wil ook dat je weet dat ik dit niet zeg om jou te zeggen wat je moet doen ofzo, maar ik wil alleen maar helpen...

Ik was nu net bezig mij te beginnen bezighouden met HE's maar ik denk dat ik het voorloppig maar bij schietkatoen ga houden.

Link to comment

Damn! Toen ik dit las had ik toch wel even moeite met ademen hoor. Ik ben nog nooit met HE's bezig geweest en ga dat voorlopig niet doen ook, maar het idee dat iemand zijn been er bijna heeft afgeblazen is niet echt fijn. ;)



Ik wens je veel sterkte Bastieboy, ik hoop dat het goed hersteld.



Greets

Link to comment

*Verbaasd*
Ik kan het nog altijd niet geloven. ;):P
Ik neem alle woorden uit mijn vorige posts terug.
Ik wist niet dat het om 1 van onze GK's ging.
Ik wens je spoedig herstel, en heel veel sterkte.
Laat dit een les zijn voor ons.
Met HE's ga ik dus niet beginnen.

Maar toch vraag ik mij af als hij er niet met een paar schrammetjes ging vanafgekomen zijn als hij in de plaats van de charge uit te stampen dekking ging gaan zoeken en de charge op een meter van hem afging ofzo...

Dit gebeurd in een reflex, daar kun je niet veel aandoen.
Link to comment

Dat hij zijn been kwijt is is al erg genoeg maar dat hij en zijn ouders familie bom genoemd worden... dat vind ik nog erger. Kom het maar tegen dat je door de stad loopt en te horen krijgt "hé daar lopen papa en mama bom..." dat verdraag ik niet en bastiboy, ik leef echt met je mee. :P
Trek je trouwens niet veel aan van de reacties op dat intervieuw, de meeste mensen die hebben meer een gefrustreerde toon in hun reacties omdat ze vinden dat ze te veel belastingen betalen ofzo. ;) Ik zou bij sommige reacties plat liggen van het lachen omdat ze gewoon zo'n domheid en frustratie van de schrijver ervan uitdrukken.
Ik denk dat emoticons hier wel passen. :P

Link to comment

Ik vind het heel dapper van Basti dat hij niet toegeeft aan de media maar dat hij gewoon zegt dat hij weet waar hij mee bezig is en het belangrijkste, dat het doel niet is om dingen op te blazen, maar gewoon om de kracht en knal van het explosief waar te nemen. Hij heeft het goed gezegd, maar dan die idiote reacties (op een paar na).... Daar ga ik maar niet over beginnen!
Als ik tegen iemand zeg dat ik scheikunde studeer, vragen ze meteen iets van "Ga je naar afghanistan verhuizen" of "Terrorist". Iedereen denkt dat scheikunde alleen bommen maken is, en dat vind ik k*t!

Link to comment
  • Root Admin

Geenstijl heeft het bericht ook opgepikt, vandaar "986 user(s) active in the past 30 minutes".

Leermomentje: gymnasiast verliest been
Da's pech, boem rechterbeen weg. Met dank aan die slimme pappa, is slimme Bastiaan de Graaf sinds dit weekeinde zijn rechterbeentje kwijt. Vader en zoon De Graaf houden niet van boomhutten bouwen of voetballen. Welnee, dat is voor domme mensen. Een beetje gymnasiast leest zich in op het gebied van Hoogst Instabiele Chemische Verbindingen. Voor domme mensen: da's dikke vette bommen bouwen. Geinige mengseltjes maken met nitroglycerine. Nu niet denken dat Bastiaan dom is: "Ik heb eerst alle kennis vergaard. Weet wat de gevaren zijn. Ik doe niets zonder dat mijn vader erbij komt. Hij ziet erop toe dat ik elke stap goed en veilig doe." Bastiaan was zo slim dat hij dit soort bommen gewoon moest uittrappen. Wij weten dat Bastiaan graag in het pyroforum zat, dus kom eens door met je beenexplosiefilmpje en lees je ook eens in op Manke Nelis... Oh ja, mamma van Bastiaan, geluk bij een ongeluk. Nitroglycerine is ook een hartmedicijn...
Link: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/050571.html
Link to comment

Dit is echt ernstig, ik had nooit gedacht dat iemand van ons forum dit zou overkomen. Dan denk ik altijd wel aan een croftybom of een pijpbom. Namens mij ook sterkte gewenst aan hem en zijn familie etc. Wat betreft het geenstijl artikel, erg lomp verteld ze maken hem beetje belachelijk. Toen ik dat artikel las op het AD (toen nog onwetende van dat het iemand van hier was) dacht ik waarom ga je in godsnaam lijmsliertjes wegbranden bij een HE, maarja we maken allemaal ondoordachte fouten. Ik denk behalve dat de schade aan zijn lichaam het ook veel schade aan je hoofd brengt, als maar door die vraag van: had ik maar dit, had ik maar dat...

Link to comment

Dat heb je bij alles.
Maar shit happens. ;)
En je kan er niet veel aan doen. Alleen dat je het geleerd bent voor de volgende keer dat je weer iets onderneemd.
Je kan er altijd nog het beste van maken.
En ik denk dat het niet iemand is die bij de pakken zal blijven zitten.

Max

Link to comment
  • Root Admin

Voor de mensen die het nog niet door hebben, op dit moment lezen ongeveer 1200 mensen mee:

1183 user(s) active in the past 30 minutes

Alleen tijdelijk registratie uitzetten kan volgens mij niet en het hele forum offline halen vind ik een beetje te veel van het goede.
Link to comment

Ja, inderdaad jammer dat die most users online niet positief is voor ons. :P
Die mensen die reacties hebben gegeven op die interviews zijn ook wel bevooroordeeld, en die familie beledigen snap ik ook niet. ;)

Nogmaals: Bastiaan, ik hoop dat alles nog een beetje goedkomt.

Greets

P.S.: :P

Link to comment

Jezus, ik lees het nu pas maar hier schrik ik toch ook even van. ;) HE's zijn inderdaad zeer gevaarlijk en het kan zelfs bij de beste en meest ervaren misgaan! Wel erg dat ze zijn been hebben moeten amputeren. Veel sterkte aan bastieboy en zijn familie!

Het zet je ook wel aan het denken.

Link to comment

×
×
  • Create New...