Jump to content
PyroForum.nl

EOD in actie bij BNN-pand Hilversum


miech

Recommended Posts

Van NU.nl:

HILVERSUM - De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft maandagmiddag op een terrein vlakbij het BNN-gebouw aan de Mussenstraat in Hilversum twee voorwerpen "gecontroleerd tot ontploffing gebracht". Dat heeft een woordvoerder van de politie maandag gezegd.
ANP

De politie heeft twee mensen aangehouden. Zij zijn meegenomen naar het bureau voor verhoor. Volgens de woordvoerder "liepen er mensen op het terrein die er niet hoorden." Toen ze poolshoogte ging nemen werden er twee voorwerpen gevonden met vermoedelijk explosieve inhoud.

Het bleek te gaan om een actie van het digitale jongerenkanaal 101.tv, dat ook is gehuisvest in het BNN-pand en deels valt onder BNN-vlag. De gebeurtenissen hebben niets te maken met de vrijdag uitgezonden en omstreden donorshow.

Fladaboem

Op 101.tv wordt het programma Fladaboem uitgezonden, waarin programmamakers het internet afstruinen op zoek naar 'recepten' om bijzondere explosieven te maken. Maandag wilden ze een colafles met behulp van allerlei stoffen laten exploderen. Ze zouden dat doen op een afgelegen plaats, maar kozen tegen de afspraken in voor een plek in de buurt van het BNN-gebouw.

Not amused

Een milieuagent betrapte ze en schakelde uiteindelijk de EOD in. BNN-directeur Lucas Goes is op z'n zachtst gezegd 'not amused' door de actie. "We zijn bijzonder ongelukkig met de actie en de timing ervan. We zullen de eindredacteur erop aanspreken en de serie Fladaboem van het scherm halen. Ook volgen er maatregelen om te voorkomen dat zoiets weer kan gebeuren."

Eindredacteur Paul van Keulen van 101.tv geeft Goes gelijk. "Meestal zijn onze grappen leuk, maar hier kan ik niet om lachen. Ik zal de makers erop aanspreken. Ik ga ze enorm op hun donder geven."
© ANP
Het gaat me vooral om het blauwe stukje. Ik vraag me een beetje af waar de hersens van die mensen zitten dat ze 'recepten' zonder enige aantoonbare kennis van zaken uitproberen. Dat ze het daarna ook nog binnen de bebouwde kom willen afsteken is nog idioter, en dan ook nog op tv uitzenden is helemaal te gek voor woorden.
Graag uw reactie hierop.
Link to comment

Ik denk niet dat dit om HE gaat Miech, maar meer om cola mentos, crofty bommen, kunstmestbommen etc...

Als het HE was hadden we er denk ik wel wat meer van gejoord, want als je op tv laat zien hoe je ap maakt heb je echt een groot probleem.

Verder natuurlijk erg k3wl en dom omdat je mensen laat zien dat je op het internet bomrecepten kan vinden.

Link to comment

Net wat we nodig hadden. Kunnen we lekker gaan schelden op de dommerikken van BNN, dat ze zo omgelofelijk stom zijn om een bom te maken.

Kom op mensen, dat zijn toch hele andere lui dan wij?

Volgens mij heeft iedereen hier op het forum een soort minderwaardigheidscomplex. We voeren een hobby uit die A) niet sociaal geaccepteerd is, B.) illegaal is, C) voor veel ongelukken zorgt bij andere mensen die er geen verstand van hebben.

We willen dat een beetje compenseren door een zero tolerance beleid te voeren, en zo professioneel mogelijk te lijken. Daar komt bij kijken dat iedereen heel streng is voor elkaar.

Ik zou het wel goed vinden als we allemaal een beetje relaxen. Een beetje aardiger zijn voor elkaar, en ook een beetje aardiger voor nieuwelingen. Verder ook ophouden met bang zijn voor de regering, dat we allemaal opgepakt worden en alle chemische stofjes verboden. Als KAS gebanned wordt, dan komen de boeren straks bij ons om hun kunstmest te halen :) Het komt allemaal wel goed, gewoon lekker doorgaan.

Met een beetje tolerantie is het altijd vakantie. ;)

Edit:

BTW, pindakaas met tandpasta, vanochtend nog gegeten, 't is best binnen te houden hoor.

Link to comment

Wanna-be braniacs die zelf 0 verstand van scheikunde hebben.
DIT soort mensen moeten ze dus oppakken ja!

Stel je voor dat die idioten even een onsje AP hadden bereid, dan is het een geluk als de EOD er eerder bij is als zij zelf dood.

Zielig en weer erg jammer voor de serieuze mensen.
Gr33tZ

Link to comment

Ze hebben het een beetje nauwkeuriger gemaakt:

EOD in actie bij BNN-pand Hilversum
Uitgegeven: 4 juni 2007 16:31
Laatst gewijzigd: 4 juni 2007 19:23

HILVERSUM - De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft maandagmiddag op een terrein vlakbij het BNN-gebouw aan de Mussenstraat in Hilversum twee zogenoemde croftybommen "gecontroleerd tot ontploffing gebracht". Dat heeft een woordvoerder van de politie maandag gezegd.

De politie heeft twee mannen uit Amsterdam van 22 en 24 jaar oud aangehouden. Zij zijn meegenomen naar het bureau voor verhoor. Volgens de woordvoerder "liepen er mensen op het terrein die er niet hoorden." Toen ze poolshoogte ging nemen werden er twee voorwerpen gevonden met vermoedelijk explosieve inhoud.

"De mannen wilden de bommen tot ontploffing brengen. Het effect van de ontploffing wilden ze vervolgens filmen", aldus de politie.

Het bleek te gaan om een actie van het digitale jongerenkanaal 101.tv, dat ook is gehuisvest in het BNN-pand en deels valt onder BNN-vlag. De gebeurtenissen hebben niets te maken met de vrijdag uitgezonden en omstreden donorshow.

Fladaboem

Op 101.tv wordt het programma Fladaboem uitgezonden, waarin programmamakers het internet afstruinen op zoek naar 'recepten' om bijzondere explosieven te maken. Maandag wilden ze een colafles met behulp van allerlei stoffen laten exploderen. Ze zouden dat doen op een afgelegen plaats, maar kozen tegen de afspraken in voor een plek in de buurt van het BNN-gebouw.

Not amused

Een milieuagent betrapte ze en schakelde uiteindelijk de EOD in. BNN-directeur Lucas Goes is op z'n zachtst gezegd 'not amused' door de actie. "We zijn bijzonder ongelukkig met de actie en de timing ervan. We zullen de eindredacteur erop aanspreken en de serie Fladaboem van het scherm halen. Ook volgen er maatregelen om te voorkomen dat zoiets weer kan gebeuren."

Eindredacteur Paul van Keulen van 101.tv geeft Goes gelijk. "Meestal zijn onze grappen leuk, maar hier kan ik niet om lachen. Ik zal de makers erop aanspreken. Ik ga ze enorm op hun donder geven."

Link to comment
De Explosieven Opruimingsdienst (EOD) heeft maandagmiddag op een terrein vlakbij het BNN-gebouw aan de Mussenstraat in Hilversum twee zogenoemde croftybommen "gecontroleerd tot ontploffing gebracht".


Waarom en hoe moet je een crofty bomb gecontroleerd tot ontploffing brengen?
Hij is toch ofwel open, en dus onschadelijk of dicht en dan kan je het niet meer controleren.
Tenzij ik natuurlijk een totaal verkeerd idee heb van croftybommen, maar met zoveel ervaring ermee betwijfel ik dat natuurlijk :)
Trouwens, moest je dat gecontroleerd tot ontploffing kunnen brengen zou er toch veel minder gevaar aan zijn, het weegt natuurlijk niet op tegen een halve gram flash ;).
Link to comment

Wat een dikke onzin zoiets als progamma. Volgens mij zijn ze er ook nog trots op dat ze iets kunnen maken zonder er iets vanaf te weten. Dan kunnen we net zogoed meteen een recept hier neerzetten waardoor ze het afleren. Dikke stinkbom of iets waarvan je huid wekenlang verkleurd. Maja dan krijg je weer gezeik met aanzetten tot ik weet niet wat. Maar ik zou het wel goed vinden als ze iets doen en dan totaal een verkleurde huid krijgen. Laat ik dan hier ook maar niet neerzetten hoe je dát doet anders vinden ze dat in mijn post en das ook weer niet goed. Dat ze zulke dingen iig maar uit de media houden. Als ze er serieus op ingaan en alle gevaren uitleggen en theorie erachter is het ok. Maar nu is het gewoon zo snel mogelijk BOEM horen en niet eens aan veiligheid denken, laat staan aan de veiligheid van de kijker van het programma die het mogelijk na wil doen.

Link to comment
×
×
  • Create New...