Jump to content
PyroForum.nl

hamsterboy13


mark...

Recommended Posts

Ik las in de krant (Trouw) dat hamsterboy13 in de nacht van 5-6 feb. is overleden door een ongeluk met een explosief.
En naar mijn weten was hij ook hier actief.....
Ik wou vooral zeggen doe voorzichtig. Dit liet me echt schrikken
Hij was 18.

Edited by mark...
Link to comment

Kan iemand het stuk uit de krant posten?

Heb net een stukje gevonden:

Vuurwerkdode bezeten van knallen Arjen ten Cate en Chris Ververs



NIEUWEROORD - De 17-jarige André de Wever, die gisternacht in het Drentse Nieuweroord bij een zware explosie om het leven kwam, knutselde zelf fanatiek met explosief materiaal. De havoleerling was bezeten van alles wat met vuurwerk en ontploffingen te maken had. De ’bom’ die hem fataal werd, is vermoedelijk door hem zelf in elkaar geknutseld.

Op YouTube hield hij onder de naam Hamsterboy13 een eigen kanaal bij waarop hij filmpjes zette van vuurwerk en wapens. Het liefst met harde knallen en ontploffingen. „Hij was continu bezig met explosieve stoffen, draadjes en batterijen”, zegt een vriend die anoniem wil blijven. „Dat gebeurde op zolder en in hun schuur.”
André de Wever zat in de vierde klas van de havo aan het Roelof van Echten College in Hoogeveen. Op school is geschokt gereageerd op zijn plotselinge dood. In de hal is een herdenkingshoek ingericht.

Edited by Warez
Link to comment

Hij heeft zelfmoord gepleegd :(. Op zijn youtube account stond : Suicide is painless en hier op het forum stond bij zijn account dat hij levensmoe was. Heel jammer dat het zo gegaan is en ik wens de nabestaande heel veel sterkte toe. En je spreekt zo iemand wel op msn maar het is een heel raar gevoel om zoiets dan te lezen , we zouden nog samen naar polen gaan. Echt raar... dit topic mag van mij een slotje.

Edited by Geertwilniks
Link to comment

Dat zelfmoord werd eerst wel gedacht maar het gaat volgens de krant om een ongeluk.
Namelijk: hij wou een stuk ijs opblazen en ging daarvoor s'nachts naar een bevroren vaart een paar 100 meter van zijn huis af.
Toen hij zijn device had geplaatst en aangestoken zou hij zij uitgegleden en is hij opgeblazen. Of hij is met device en al uitgegleden en door de schok is het geëxplodeerd.

Link to comment

Ik denk dat ze omwille van de nabestaande proberen om een verklaring ervoor te geven die niet aleen duid op zelfmoord.
Ik heb sterke aanwijzingen dat dat wel het geval was, maar zelfs als iemand dat van plan is, kan hij nog uitglijden op het laatste moment.
We kunnen met z'n allen hiervan leren en zorgen dat we omzien naar elkaar.
Ook mijn medeleven naar de nabestaanden.

Link to comment
  • 3 months later...

Jongens.. het was een ongeluk geen zelfmoord dat is geconstateerd uit onderzoek.. ja ik reageer een beetje laat.. hij was een vriend van mij.. dus.. er is rekening meegehouden in het onderzoek, de teksten die hij niet lang voor zijn dood schreef zijn bekend.. Nogmaals uit het onderzoek naar de doodsoorzaak kwam dat het een ongeluk was.. André was een hele vrolijke jongen..

Link to comment

heel gek gevoel.....
van KCl)3Knallah heb ik veel geleerd bijvoorbeeld de eerste vragen zoals: wat zijn die balletjes in een shell en hoe krijg je een shell de lucht in, en zo heb ik 31 vragen aan hem gesteld. M'n laatste vraag was op 12 februari 2012 - 10:49 en die vraag werd helaas niet meer beantwoord.
Zo word het wel zeer duidelijk dat je altijd goed moet opletten wat je doet en waar je mee bezig bent.

R.I.P KCl)3Knallah, en familie en vrienden Sterkte!

  • Upvote 1
Link to comment
  • 4 weeks later...
×
×
  • Create New...