Jump to content
PyroForum.nl

Effe voorstellen dan maar...


Recommended Posts

Ik ben dus ook één van de vele nieuwelingetjes hiero en ben lid geworden van dit forum omdat ik me al best wel vaak bezig houd met vuurwerk enzo.
Ik heb al een paar keer buskruit gemaakt en ben nu (Ja precies nu :D ) bezig met het maken van (Als ik het goed heb) Mealpowder...
Ik heb ervaring met succes maar ook met ongelukken zo heb ik een keer een flinke lading KAS Suiker rookbommen in mijn huis af laten gaan.
Dit kwam omdat ik geen geduld had het ''normaal'' te laten drogen en ik het dus op onze kolenkachel heb gedonderd. Die kachel stond een beetje te heet en alles ging de lucht in. Er kwam een leuk effect van af hoewel wel heel de kachel zwart was en mijn moeder net de visite binnen liet, die er vervolgens weer uit konden want keelpijn kreeg je wel met al die rook. Na een paar uur was de rook weer weg en was het avontuurtje weer afgelopen...:D
Voor de rest heb ik overal weinig ervaring mee maar zie er naar uit om toch nog eens Flashpowder te maken :D
Heb zelf wel eens wat saluteshell(etjes) gemaakt (Van kindersurprise eitjes enzo) met behulp van wat kruit uit consumentenvuurwerk maar nog nooit helemaal zelf. Ook gooide ik er soms rotzooi in die ik uit 5 verschillende vuurpijlen haalde zoals je hier kunt zien: http://www.youtube.com/watch?v=KGqk1uL1HnE...re=channel_page

Trek je niks aan van de rest van mijn amateuristische vuurwerkfilmpjes :D
Nou, dat ben ik dus...!

Link to comment

Hallo,

Als ik jou was zou ik nog een hoop informatie verzamelen voordat je lompe devices gaat bouwen. In je filmpjes zie ik allerlei met tape aan elkaar geplakte consumenten rotzooi, waaronder ook een salute die 1 sec. na ontsteking afgaat... dat wil je niet met een zelfgemaakte salute van 20g flash. Consumenten spul aan elkaar tapen is heel wat anders als waar we hier op het forum mee bezig zijn. Verdiep je erin, maak mealpowder en pulverone en kijk dan eens wat je er allemaal mee kunt maken. Doe voorzichtig :D

Have fun, groeten, Bass

Link to comment
Guest Goner

Uhm sorry bas maar zo is bijna niemand begonnen denk ik! Kom op man ben je debiel ofzo? Je steekt alles af met je gezicht er recht boven, als je gaat kijken naar de timing van die 2 inch bonbridge shell had je al lang de dood kunnen hebben gevonden! En ik weet niet hoe je het doet maar er is nergens een peony of boeket te bekennen bij de pijlen! :D

Ik hoop dus dat je echt veel gaat leren van je verblijf hier, en nog een tip, als je serieus aan pyro gaat beginnen verwijder alle "pyro" filmpjes op je account!

Edited by lennard
Link to comment

Ik had van te voren gezegd let niet op mijn amateurfilmpjes :D
Trouwens die 2 inch shell was niet aan elkaar geplakt enzo, gewoon rechtstreeks uit de doos...
Dat die snel afging klopte want de lont lag niet in 1 rechte lijn maar over elkaar geslagen en ging dus vanaf het eind direct naar het begin.
En ik was trouwens niet de gene die dat afstak, ik film bijna altijd alleen maar...
Maarja ik begrijp wat jullie bedoelen en laatste tijd maak ik ook geen vuurwerk meer van consumentenvuurwerk en probeer het zelf meer onder de knie te krijgen...

Link to comment
Uhm sorry bas maar zo is bijna niemand begonnen denk ik! Kom op man ben je debiel ofzo? Je steekt alles af met je gezicht er recht boven, als je gaat kijken naar de timing van die 2 inch bonbridge shell had je al lang de dood kunnen hebben gevonden! En ik weet niet hoe je het doet maar er is nergens een peony of boeket te bekennen bij de pijlen! :D

Dat bedoel ik niet :D Ik bedoel dat iedereen wel eens een strijker heeft open gehaald in zijn k3wl tijd. Of een gekeken heeft hoe consumenten vuurwerk in elkaar zit :D Niet dat ik er echt dingen mee maakte. Edited by kclo3
Link to comment

Kijk kclo3....
De meeste mensen durven het niet toe te geven dat ze dat hebben gedaan omdat ze anders "gebanned" zouden worden.
ON:
Leuk om te zien dat je wilt beginnen, maar 1 tip...
Steek nooit een shell af op de grond. Die stars schieten echt alle kanten op...
Veel succes,
Groet Mitch :D

Link to comment
×
×
  • Create New...