Jump to content
PyroForum.nl

Kaliumnitraat


Cold Fire

Recommended Posts

  • Replies 321
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

@ Infernoman:
Doe het dan ook goed! :angry: In "het kofschip" gaat het alleen om de medeklinkers; dus K, F, S, CH, P...
(heien -> geheid)
En dan eventueel de X, maar dat is alleen voor oversekste brugpiepers die willen seksen met een X :)

En het gaat niet om de ik-vorm, maar om de stam...
(kleven -> kleefde)

Link to comment

Ik heb laatst samen met een vriend een zak gekocht, het is dat spul wat die boeren altijd mensen ik 100kg hoeveelheden. Het rookt volgens mij deels ook zo goed, omdat er verschrikkelijk veel troep/verontreiniging in zit. Het % KNO3 lag volgens mij nog onder de 50...
Maar dit weet ik niet zeker, zal het nog een keer uitzoeken.

Verder gebruik ik zelf altijd KNO3 van Cave, 3 euro voor een kilo, zeer goede kwaliteit. 99,5 % dacht ik. Werkt heel erg goed in al mijn mengsels :angry: .

Link to comment

Ik weet niet zeker maar volgens mij ligt het percentage van GEEN BRONNEN niet zo laag. Ik dacht eerst toch ergens in de 90.
De rookprocudtie zal niet opvallend minder zijn denk ik. Als je er uiteindelijk maar genoeg in stop zodat het blijft branden, zal de suiker voor de rookzorgen niet de KNO3. Dus zolang de rookpot niet uitgaat is het goed. Je had het beter in een topic over rookbommen kunnen neerzetten.

Edit: Naja, ook geen merknamen dus.

Link to comment

@ Julicher: Ik zou die naam **** maar snel weghalen!! Ik typte het in bij Google -> Allemaal Chems enzo, het is een indirecte bronvermelding (en zo zal je k3wls het wel erg gemakkelijk maken :angry:)..

Verder, zal het voor Rookbommen niet zoveel uitmaken of je 50% hebt of 95%, je gebruikt dan gewoon 2x zoveel KNO3...

Jurrrrr

Link to comment

Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt hoe onzuiver het is. Je kan namelijk niet zomaar zeggen dat maar twee keer zoveel bij moet. Stel dat de verontreiniging veel zwaarder of lichter is. Een ACS Reagens kaliumnitraat zal ook altijd sneller BP leveren dan argrarische. En als je het daar merkt, merk je het ook in rookbommen. Ik denk iets minder, maar of de helft nou natriumhydroxide is en de helft kaliumnitraat zal wel degelijk uitmaken. U get my point I hope.

Link to comment
Ik denk dat het wel degelijk uitmaakt hoe onzuiver het is. Je kan namelijk niet zomaar zeggen dat maar twee keer zoveel bij moet. Stel dat de verontreiniging veel zwaarder of lichter is. Een ACS Reagens kaliumnitraat zal ook altijd sneller BP leveren dan argrarische. En als je het daar merkt, merk je het ook in rookbommen. Ik denk iets minder, maar of de helft nou natriumhydroxide is en de helft kaliumnitraat zal wel degelijk uitmaken. U get my point I hope.


Bedankt. Nu maar wachten tot het voorjaar begint(dan zijn ze weer verkrijgbaar) :angry: :)
Link to comment

gister keek ik naar brainiac op tv ( lijkt me lochisch)
en ze zijden dat als de chinezen een feestje vierden
dan pakte ze aarde en plasten eroverheen
ze zijden dan als je het een tijdje liet staan ( weet niet meer hoelang)
dat er dan kaliumnitraat uit zou komen
heeft iemand bevestiging hiervan
zou me erg handig lijken om zo simpel aan kaliumnitraat te komen

Lees de regels en gebruik de zoekfunctie potjandriedubbeltjes! Warned. T.

Link to comment
gister keek ik naar brainiac op tv ( lijkt me lochisch)
en ze zijden dat als de chinezen een feestje vierden
dan pakte ze aarde en plasten eroverheen
ze zijden dan als je het een tijdje liet staan ( weet niet meer hoelang)
dat er dan kaliumnitraat uit zou komen
heeft iemand bevestiging hiervan
zou me erg handig lijken om zo simpel aan kaliumnitraat te komen


*Zucht* :angry:
Welkom op het forum. Laat je hier veel leren en geen informatie meer hoeven putten uit bronnen als brainiac. Verder heeft dit forum een zoekfunctie, want er staat in dit topic of een ander KNO3 topic al iets over deze manier. Conclusie hierover: Koop gewoon KNO3 en als je te lui bent om te zoeken, dan doe je het op deze manier en zul je erachter komen dat 'ie zuigt.

Greetz
IM

P.S.
Doe wat aan je spelling.
Link to comment

×
×
  • Create New...