Jump to content
PyroForum.nl
  • 0
Sign in to follow this  
XplosionFireworks

Is Kalisalpeter hetzelfde als Kaliumnitraat?

Question

Hallo allemaal,

Ik zit sinds een week of 2 op dit forum. Ik ben nog nieuw met het maken van vuurwerk dus ik wil graag een paar dingen weten!

Als eerste:

Bij de winkel hebben ze NPK 13-0-46, is dit hetzelfde als 98% zuivere kalium nitraat?

Ik had nagevraagd voor Kaliumnitraat ergens ze boden het volgende aan:

Kaliumnitraat: 13,7% Nitraat en 46,3% Kaliumoxide is dit hetzelfde en is dit zuiver?

En ik had begrepen dat je spuitzwavel kan oplossen in water, dit een dag moet laten staan en dan van de bodem schrapen?

Is dit allemaal verkrijgbaar bij xxx of niet?

En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?

Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren! ;)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Oh bij verder zoeken heb ik het antwoord gevonden!

Blijkbaar is dat rond de 90-99% zuivere kaliumnitraat en is het prima te gebruiken voor buskruit.

Spuitzwavel is te filteren en dan goed te gebruiken.

Ik ga vanavond bij xxx kijken of ze het hebben!

• 0

Aluminiumvijlsel is meestal niet fijn genoeg om flash te maken, maar je maakt dat ook beter niet.

Zeker niet omdat je 7 regeltjes hoger zegt dat je nog zo nieuw bent.

Waar je het wel voor kan gebruiken: firefly stars ! Best leuk en goedkoop.

Voor de rest: van harte welkom !

• 0

Te belazerd om te zoeken op het forum?

Daarnaast ook nog een winkel noemen, dus de regels zullen ook niet goed zijn blijven hangen.

Omdat je de eerste van het jaar bent.... Dit is je kans!

Lees die regels en pas ze toe. Bij je volgende prutpost ga je een tijdje in de leesstand.

Is het weer bijna O&N mensen?

Enne... Topic closed dacht ik zo.

En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?

Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren!

OK, dit klinkt misschien niet vriendelijk. Maar het is voor je eigen veiligheid.

Snel en pyro gaan niet samen, althans niet zonder blijvende schade voor jezelf en/of je omgeving. Dus gebruik dat beetje brein wat je bezit om te lezen voor je met flash gaat lopen kloten en je mooie klauwtjes naar God blaast (Of Allah, Jah, Jehova, Chtulu whatever) Denk na, lees, leer en begin met wat buskruit. 

Of wees lekker eigenwijs en leer wat Darwinisme inhoud, mij een biet.

Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Moscowclog
      https://www.youtube.com/watch?v=Q_LnpyYz4jA
    • By Rocketman
      Beste pyro's,
      Bij deze bied ik al m'n hobby spullen aan, simpelweg omdat ik het ontgroeid ben.
      aantal kartonnen kokers: - 10 a 15 kokers van 25 cm lang, binnendiameter 24mm, buitendiameter 34mm
      - 15 kokers van 10cm lang, binnendiameter 25mm, buitendiameter 31mm
      Zelfgekluste kogelmolen met twee trommels + media 2 hittebestendige glazen maatbekers (400ml en 250ml) starpress 5mm 4,5m schietlont 10 a 15m van 2mm visco lont 10m van 3mm visco lont + een lijst aan chemicalien. (PM me)

• By Ruben868
      Hier kun je duidelijk zien hoe ik t rpm verander xd
    • By Ruben868
      Dit was op school waar ik mijn laatste hand aan mn ball mill legde. Ik heb er volgens mij wel meer dan een jaar over gedaan, maar ik ben zeer tevreden met het resultaat, de docenten waren zo aardig me af en toe een handje te helpen.
      -Lagers van ebay van een skateboard o.i.d.
      -assen van de bouwmarkt met schroefdraad
      -Op de assen zitten massieve pvc cilinders, welke een docent voor mij gedraaid heeft, waar precies fietsband overheen past, dit zorgt voor goed grip.
      -Mill Jar pvc met eindstoppen van de bouwmarkt.
      -Motorje gevonden op een chemie HBO, bij afgeschreven spullen met dank aan een forumlid xdxd, dit was achteraf gezien het moeilijkste van allemaal, het fixen van het motortje.
      - Media ebay catapult ammo steel balls diameter iets van 12mm dacht ik
      En nu maar malen jongen, malen...
      nu even 150 gr Bp aan het malen
      Wanneer het zover is zal ik ook wat andere projectjes laten zien

laterz
    • By lnn1980
      Ik wil graag rookbommen maken,maar dan niet de gesmolten versies,Gewoon droog bij elkaar mengen.
      Wat zijn de beste verhoudingen van Kno3,suiker en parrafinne?
      Is het beter om de parrafinne te vervangen door natriumbicarbonaat,of kan dat er bij de parrafinne ook bij.
      Heb forums doorgelezen,maar over de droge mengsels is weinig te vinden.
    • By rookbommetje
      Ik heb geen idee of dit mogelijk is maar kan je kalium uit kno3 halen op een manier?

Zoja hoe zuiver is het eindproduct en in wat voor vorm vormt het? (bijvoorbeeld poeder ofzo)

sorry als dit een gigantisch domme vraag is
    • By Andres
      Hallo allemaal !

Ik ben op zoek naar 2 milling jar's van ongeveer 10-15 cm lengte en +- 10 cm diameter.
      Op internet vind je echt niet veel, het is hdpe potten die je per 10 000 moet kopen of dan weer peperdure op Ebay.
      Weet iemand waar ik goede milling jar's van die afmetingen kan kopen ? Of die hdpe potten per stuk.
      En nu ik toch een nieuw topic aanmaak: ik ben op zoek naar media ter vervanging van mijn knikkers gemend met metalen knikkers.
      +- 12 mm doorsnede, liefst lood of chrome. ik heb er al gevonden, chrome van €18.5, maar kan het maar vragen: weet iemand goedkoper ? Anders neem ik die.
      Tips van alledaagse dingen die te gebruiken zijn als Milling jar zijn natuurlijk nog veel meer waard !

Alvast bedankt !
      Andres
  • Popular Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.