Jump to content
PyroForum.nl
  • 0
Sign in to follow this  
XplosionFireworks

Is Kalisalpeter hetzelfde als Kaliumnitraat?

Question

Hallo allemaal,

Ik zit sinds een week of 2 op dit forum. Ik ben nog nieuw met het maken van vuurwerk dus ik wil graag een paar dingen weten!

Als eerste:

Bij de winkel hebben ze NPK 13-0-46, is dit hetzelfde als 98% zuivere kalium nitraat?

Ik had nagevraagd voor Kaliumnitraat ergens ze boden het volgende aan:

Kaliumnitraat: 13,7% Nitraat en 46,3% Kaliumoxide is dit hetzelfde en is dit zuiver?

En ik had begrepen dat je spuitzwavel kan oplossen in water, dit een dag moet laten staan en dan van de bodem schrapen?

Is dit allemaal verkrijgbaar bij xxx of niet?

En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?

Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren! ;)

3 answers to this question

Recommended Posts

• 0

Oh bij verder zoeken heb ik het antwoord gevonden!

Blijkbaar is dat rond de 90-99% zuivere kaliumnitraat en is het prima te gebruiken voor buskruit.

Spuitzwavel is te filteren en dan goed te gebruiken.

Ik ga vanavond bij xxx kijken of ze het hebben!

• 0

Aluminiumvijlsel is meestal niet fijn genoeg om flash te maken, maar je maakt dat ook beter niet.

Zeker niet omdat je 7 regeltjes hoger zegt dat je nog zo nieuw bent.

Waar je het wel voor kan gebruiken: firefly stars ! Best leuk en goedkoop.

Voor de rest: van harte welkom !

• 0

Te belazerd om te zoeken op het forum?

Daarnaast ook nog een winkel noemen, dus de regels zullen ook niet goed zijn blijven hangen.

Omdat je de eerste van het jaar bent.... Dit is je kans!

Lees die regels en pas ze toe. Bij je volgende prutpost ga je een tijdje in de leesstand.

Is het weer bijna O&N mensen?

Enne... Topic closed dacht ik zo.

En voor flash: is aluminiumvijlsel fijn genoeg om flash mee te maken?

Een hoop vragen maar ik wil graag snel beginnen met experimenteren!