Jump to content
PyroForum.nl

Task Force Opsporing Vuurwerk Bommenmakers


Kauyon

Recommended Posts

Zoals het nu gaat vind ik het een beetje treurig, inderdaad een geitewollensokkenbureauaanpak, waar niemand wakker van zal liggen.


Ik lig er ook niet wakker van,maar dat ik het nu zo fijn vind dat "onze hobby" vergeleken word met het bommenmakers gilde is natuurlijk wel erg zonde.
Voor de leek is het namelijk niet makkelijk om een pyro hobby`ist van een bommenmaker te onderscheiden.

De tolerantie van de meeste burgers is ook flink gedaald en is ook logisch lijkt me.
Mede door het steeds in het nieuws komen van bepaalde zaken aangaande vuurwerk-delicten.

Als ze ergens actief zouden moeten zijn dan is het toch op PyroForum?

Ik denk dat ze ook hier vast wel een lichtje hebben opgestoken,om te kijken hoe wij pyroèrs hier tegenover staan.
Of het helpt dat je zegt hoe je mening hierover terug te lezen is op dit forum,lijkt me dat ze hier geen boodschap aan zullen hebben wanneer ze bij je op de stoep staan.

Afwachten en jezelf niet in de kijker spelen lijkt me raadzaam. :unsure:
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik zeg ook niet dat het niet terecht is. Ik wil alleen maar aangeven dat het op deze manier niks vreemd is dat er zo op mensen wordt gejaagd die iets met potentieel explosief materiaal doen, ongeacht of het nu k3wl of verantwoorde pyro is. Ik vraag me af of dit soort praktijken ook in onze buurlanden (België, Duitsland) zo veelvuldig voorkomen?

Link to comment

Zolang je buiten de periode nov-dec tot jan-feb koopt is er meestal niets aan de hand. Rond deze tijd kun je gewoon verwachten dat ze extra alert zijn. Bovendien geloof ik niet dat de politie zomaar aan mag kloppen om te vragen waarom iemand spullen op internet koopt (ze mogen zonder speciale redenen de webwinkel niet verplichten om informatie te geven over hun klanten).

Link to comment

@Smokingblue: Wees eens iets specifieker. Hoef niet te weten waar en wie maar 'wat' kun je op z'n minst noemen, lijkt me redelijk relevant.


Nog een tip voor de hobbyisten: Koop niks online wat kan linken naar vuurwerk. Laten we het erop houden dat er een paar dagen geleden de politie was langs gekomen bij een "vriend" om verhaal te halen waarom die vriend bepaalde dingen kocht op het internet.
Link to comment

Zolang je buiten de periode nov-dec tot jan-feb koopt is er meestal niets aan de hand. Rond deze tijd kun je gewoon verwachten dat ze extra alert zijn. Bovendien geloof ik niet dat de politie zomaar aan mag kloppen om te vragen waarom iemand spullen op internet koopt (ze mogen zonder speciale redenen de webwinkel niet verplichten om informatie te geven over hun klanten).


Onzin, politie mag ten alle tijden aankloppen of opbellen als ze ergens een vermoeden van hebben, binnenkomen is een ander verhaal.

Verder zijn er veel webwinkels die zélf contact opnemen met de politie als ze een vermoeden hebben (lees de kleine lettertjes van webwinkels eens, meerdere webwinkels geven zelf aan dat ze bij twijfel over het gebruik en de bedoelingen van de chemicaliën dit doorsturen naar de politie).
Link to comment

Het ligt iets anders. Aanvulling op wat Charcoal zegt. Op het moment dat een webwinkel zelf gegevens verstrekt aan justitie met het oog op: "Wij (webwinkel) denken dat er hier iets niet in de haak is" dan mag justitie die gegevens gebruiken om een onderzoek te starten nav die gegevens. Justitie heeft niet het recht om gegevens op te vragen met het oog op laat maar een zien wie er allemaal chemie koopt zodat wij dat eens kunnen gaan onderzoeken. Dat zou namelijk niet rechtsgeldig verkregen bewijs zijn.

Echter als een webwinkel zelf aan illegale praktijken doet en de database van die webwinkel wordt in beslag genomen bij een arrestatie dan moet je natuurlijk als koper niet naïef zijn en denken dat justitie die gegevens niet opslaat. Als er in jouw dorp/wijk iets van ploffertjes worden afgestoken dan moet je niet raar staan te kijken dat ze even op de koffie komen en vragen gaan stellen. Ze zullen het dan afdoen dat ze een anonieme Tip hebben gekregen dat....... vul de rest maar in. Als je dan te veel zegt ben je de sjaak.

Edited by Rocketier
Link to comment

Oke daar ben ik het inderdaad wel mee eens. Maar dat wil nog niet zeggen dat in deze periode van het jaar (en zeker dít jaar) de politie veel sneller actie zal ondernemen dan wanneer het hoogzomer is. Er zijn nu simpelweg veel meer mensen bezig met het opsporen van 'bommenmakers'. Ik vraag me af of de taskforce überhaupt wel het hele jaar door actief zal blijven (gezien de kosten die een dergelijk grapje met zich meebrengt).

Link to comment

Die hele taskforce is nep wat mij betreft. Als er echt gerechercheerd zou worden hadden ze er al 1000 opgepakt incluis mijn persoontje. Als ze hun best doen pakken ze je. Kijk maar naar die dreun in zeeland, binnen vijf dagen hadden ze m, het ding op de flitspaal, paar dagen, de klap in hilversum, gelijk.

Denk dat Rocketier gelijk heeft en dat onze forumlid met het Noorse kapsel het over de door Rocketier genoemde winkel heeft, goed denkwerk Rocketier! Maar zo werkt het. Grote klap in het dorp, lijstjes erbij en zoeken op postcode haha :)!

Edited by pdfbq
Link to comment

Zo dan, is weer 3 jaren terug dat ik hier heb gepost.
Grappig om wat bekende "gezichten" weer te zien.

Ik kwam even langs om te kijken of en hoe deze community gereageerd heeft op deze actie.

Als je het mij vraagt is het een grote publiciteitsstunt, pure bangmakerij.
Het doel van de actie is om mensen af te raden om dit soort filmpjes te doen. En dat lukt aardig.
Niet vreemd, het is best eng om een persoonlijk filmpje opgestuurd te krijgen waarin er gedreigd wordt met celstraf.

- Snip -
(Je weet maar nooit met dit forum... :P)

Edited by Hardcore Bob
Link to comment

Je bent nog net zo kortzichtig als 3 jaar terug.

Er zijn al aardig wat mensen opgepakt. Dat lange democratische pad wat jij schetst komt misschien voor in je dromen, maar niet in de realiteit.

Zelfs als je je account verwijderd blijft het nog bestaan. Je kunt immers geen nieuw account aanmaken op dezelfde naam meer.
Heel veel mensen denken te makkelijk over de politie, desnoods verzinnen ze dat er een anonieme tip is gegeven die ze gerechtigd om even bij je aan te mogen kloppen.

Het is een kneuzen team, die task force, maar wel een die je niet voor je deur wilt hebben.
Het lijkt me dan ook niet verstandig om ze te gaan provoceren, daar heb je alleen jezelf maar mee.

  • Upvote 1
Link to comment

@HCB Je ben idd erg kortzichtig voor wat betreft de mogelijkheden van de overheid maar goed dat is voor jezelf een probleem, niet voor ons.
Daarnaast vind ik de inhoud van jou filmpje getuigen van KW3l gedrag. Dat wordt zoals jij zelf al schrijft niet geapprecieerd.
Ook het taal gebruik in jouw filmpje getuigd niet van enige vorm van intelligentie.

Ik vind dat de TF goed werk verricht tov het soort filmpjes wat jij post. De inhoud van jouw filmpjes zet andere jongens aan tot kopieer gedrag en dat schaad onze hobby.
Je kan dus stellen dat de taskforce en de serieuze members op dit forum hetzelfde doel nastreven. Al hebben wij beide een verschillende visie hoe het te bereiken.
De TF met waarschuwen en opleggen van straffen. Wij met begeleiding en educatie op het level van pyrotechniek.

Ik hoop voor jou dat je verstandig bent en dat je het filmpje gaat verwijderen zoals wordt verzocht. Jij bent uiteindelijk aan de beurt als je er geen gehoor aan geeft. Het feit ligt simpel. Het is jouw account en jij hebt materiaal staan wat aanzet tot....... en dat wordt niet getolereerd. Jij hebt geluk dat je er niet met je poffertje op staat want dan krijg je voorrang..... :)

Overigens als jij niet zit te wachten op een reactie van ons kan je beter niet meer posten op welk forum dan ook.

edit: Ik heb net even op jouw account op youtube gekeken. Dit getuigd echt van waanzin en naïviteit. Je hebt filmpjes staan die gemaakt zijn in een woonwijk.
Cobra's in een speeltuintje en cobra's in een straat vastgebonden aan brandstof. Ik hoop dat de TF wat voorrang geeft op jouw account. Als jij dit gedrag goed vindt dan vind ik dat jij niet echt goed bij je hoofd bent. Sorry! Taskforce doe jullie best!

Edited by Rocketier
Link to comment

Grappig hoe je denkt dat je niet te vinden bent zonder IP-adres controles enzo. Ik vond in minder dan een half uur hoe je eruit ziet en je geboortedatum en, indien niet gelogen, waar je woont. Met de eerste 2 kan iemand met de gepaste databank je zo vinden, ip adres is voor niets nodig.

Edited by bonkers
Link to comment

×
×
  • Create New...