Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

wie kan mij helpen aan kas ik kan het nergens bij mij inde buurt kopen (den haag) zeg maar wat je ervoor wil hebben kom het zelf halen ik reageer zo snel mogelijk :P
Lees de regels! Om bronnen vragen is verboden+je spelling en grammatica trekt op niks. De reportfunctie dient ook niet om bronnen te vragen! En chemicaliën verhandelen m.b.v. forum is ook verboden! Warned+PP.

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Hey
Ik heb net 2 keukenrollen uit elkaar gehaald, en in de kas/suiker derrie gedoopt
en dus ook op de kachel gelegd,
maar meestal doe ik dat met 1 keukenrol,
maar nu dus 2, kan ik nu ook gewoon alles oprollen met alleen in het midden sterretjes?
of moet er meer sterretjes in?

Na je eerste warning nog steeds niet geleerd dat je eerst moet lezen en correct nederlands gebruiken. Warned. T.

Link to comment

Ik denk dat als alle mensen nou eerst eens de tutorial gingen lezen voor dat ze vragen gaan stellen er niet veel over zou zijn van dit topic, dat bedoel ik 100% positief. Ik heb er zelf veel aan gehad, dus mensen stop met deze nutteloze posts :P en laat de mensen die echt iets interressants te melden hebben ook nog wat ruimte hier.

Link to comment
wat zijn de gevolge op je gezondheid waneer je aardig wat van deze rook inademt ?
Het lijkt me niet erg gezond! Maar waarom zou je het in gods naam willen inademen?
aangezien kunstmest niet echt een gezonde stof is...
Ligt er natuurlijk ook aan welke kunstmest.

Jurrrrr

PS: Let een beetje op je spelling.
Link to comment
ik heb een vraag over zo'n rookbom...
wat zijn de gevolge op je gezondheid waneer je aardig wat van deze rook inademt ?
aangezien kunstmest niet echt een gezonde stof is... :P


Staat al meerdere keren op dit forum. De rook is niet heel slecht maar natuurlijk ook niet gezond. Gewoon niet in een gesloten ruimte afsteken en ook niet lang in de rookkolom blijven staan. Wat trouwens ook niet makkelijk is aangezien de rook nogal irriterend is.
Link to comment

Mijn 12 kilo rookbom is mislukt :D ik had alles en rollen gedaan dat doorverbonden met sterretjes. En dat hele geheel in een kartonne doos gedaan. door de wint en de hitte is het hele zooitje in de fik gevlogen :P en heb ik aardig wat tijd verkl**t om die rookbom te maken.
ik heb het gefilmd maar je ziet er niet veel van

Link to comment
  • 1 month later...

Ik kan maar 1 ding van RTFM maken: Read The F*cking Manual.

Dit heb ik al gedaan, en ja er stond kunstmest van pokon bij, maar ik heb geen kaliummest gevonden.
Ik ben er inmiddels al achter gekomen dat ik het niet kan gebruiken door het aan yellowcard te vragen.

groet,

Seth

Link to comment
  • 4 weeks later...

Hoi iedereen,

Ik heb een beetje zitten lezen in dit topic. Ik moet wel toegeven, bijlange niet alle 40 pagina's. Dus ik ben geen 100% zeker dat dit niet eerder is gezegd.
Maar goed, dit is wat ik zou willen zeggen: Er wordt in verschillende posts gezegd dat KAS ongeveer
70% Ammoniumnitraat zou bevatten. Nu was ik laatst in het tuincenter en zag ik zo'n doos KAS staan, identiek aan die op de foto's in dit topic. Dus heb het even bekeken en tot mijn verbazing stond op het etiket onderaan de doos dat het slechts 13,5% "Ammoniumstikstof" (ik neem aan dat hiermee Ammoniumnitraat wordt bedoeld) bevat! Dit is wel een groot verschil, nietwaar? 13,5% vind ik maar weinig interessant meer lijken.
Het was wel in België, misschien is het in Nederland anders, maar aangezien het hetzelfde merk is lijkt dat me zeer onwaarschijnlijk.
Iemand een gedacht hieromtrent?

Greetz

Tim

Link to comment

De dingen die op de verpakking staan kloppen volgens mij niet helemaal met onze scheikundige uitleg. Er zal op die verpakking óók zoiets staan als: 13,5% nitraatstikstof. Hiermee wordt ook NH4NO3 bedoelt. Volgens mij kun je deze manier van formuleren van ingrediënten omrekenen, maar dat kan ik niet. Iemand anders hier ongetwijfeld wel. :mellow:
De kunstmest met '13,5% ammoniumstikstof' e.d. bevat iig. 70% ammoniumnitraat.

Greetz
IM

Link to comment

Dat is niet zo heel moeilijk:

13,5 % ammoniumstikstof dus dan heb je de N2 van NH4+ ! en dan heb je
13,5 % nitraatstikstof dus dan heb je de N2 van NO3- .
Je hebt dus 27% stikstof en hier moeten nog wat zuurstof en waterstof bij en dan kom je op 70% AN.

Jurrrrr

Link to comment

Die percentages staan inderdaad voor het massapercentage stikstof in de formule, beetje rekenwerk en je ziet dat KAS zelfs 78% Ammoniumnitraat zou moeten bevatten. Deze vraag is al meermaals gesteld, je hoeft hiervoor niet eens het topic helemaal door te lezen, via de zoekfunctie kan je het ook wel vinden.

Link to comment

Ik dit net ff snel "uitgerekend", maar ik weet niet of het zo klopt:

1 Kg kunstmest

2x N = 28
Dit is 27% dus 270 g.

4x H = 4
4 * 270 / 28 = 39 g.

3x O = 48
48 * 270 / 28 = 463 g.


Samen is dit 772 g. wat dus zo'n 77% is.


Iemand die dit weet of dit (of iig de berekening) zo juist is?

Link to comment

Ik heb een tijdje terug bij iemand gestaan die een KAS+Suiker rookbom had gemaakt, hij had helemaal geen (katoenen)doeken gebruikt. Heeft dit nog verschil in effect (Meer rook, langere brandtijd)?

Er kwam gewoon rook maar ook rode vlammen van de KAS+Suiker.



Greets.

Edit: Hij heeft het spul dus puur en droog vermengd en aangestoken.

Link to comment

Je denkt ook niet "Hmm, rode vlammen misschien is het wel KNO3 Suiker."
Als er bij een KAS-Suiker Rookbom vlammen afkomen dan wordt er GEEN rook gevormd.
Bij KNO3-Suiker Rookbommen daarentegen (leuk woord) wel.

Edit: Hij heeft het spul dus puur en droog vermengd en aangestoken

Lijkt me toch wel een voorbeeld van KNO3 Suiker hè?
Ammoniumnitraat zal heel slecht oxideren als het gewoon met suiker is vermengt.
Link to comment

×
×
  • Create New...