Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

Wss staat er 13.5% ammoniumstikstof of 13.5% nitraatstikstof, wat betekent dat het normale kunstmest is, met +-77% AN.
Dit reproduceer ik nu alleen maar, aangezien ik geen zin heb het nu uit te rekenen.

Edit:
Ja, op KAS van ASEF staat ook 13.5% Ammoniumstikstof, en 13.5% nitraatstikstof. Wat je daar hebt is dus waarschijnlijk prima spul.

Link to comment
  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ik heb een probleem. Ik heb de rookbom 3 keer gemaakt. Maar, als ik het droog word het niet zo hard, en het keukenpapier word wit. Als ik de rookbom afsteek komt er maar een beetje rook uit. En als ik water in het mengsel doe word het donkerbruin. En er staat op de kasmest verpakking: ‘ecosysteem stikstofmest’. Heb ik nou nu de goede kasmest (van de Intratuin) of niet en doe ik misschien iets fout?

Link to comment

De volgende die vraagt welke KAS je moet hebben of waar je hem kan kopen (of degene die hier nog eens een discussie over begint) krijgt meteen een warning! Dit is al ontelbare keren gevraagd en beantwoord op dit forum, leer nou toch eens de zoekfunctie te gebruiken!

PS: Als je nog niet eens gewone KAS kan kopen ben je helemaal nog niet klaar voor de pyrotechniek...



Eventjes de kleur aangepast. Laat er geen discussie over bestaan, dit soort stupiditeiten levert een warning op!

Link to comment

Ik heb laatst een andere manier van maken geprobeert. Ik heb hem van het chemixtry forum. Je lost een hoeveelheid kas op in heet water. Dat filter je. Voeg daar dan suiker aan toe totdat het niet meer oplost. En daarna de al bekekende werkwijze volgen. Werkt best. Handig voor grote hoeveelheden.

Link to comment

Het maakt geen **** uit. Als je doeken maar kurkdroog zijn!!! Gewoon op de verwarming leggen en wachten. Wat is er in godsnaam zo moeilijk aan? Dat er een topic met 31 pagina's over een van de simpelste projecten gaat ;)
BTW:

Hang ze vevolgens te drogen boven de verwarming of in de zon, dit duurt een aantal uur afhankelijk van de omstandigheden. Houdt ontstekingsbronnen verwijderd!. Rol de doeken/keukenpapier, als ze goed droog, strak op en plaats ongeveer 4 tot 5 sterretjes in het midden over de gehele lengte.


Staat dus gewoon op de beschrijving van de mainsite!

Greetz
Infernoman

*EDIT: ik was nog aan het posten toen Prophet's reactie werd geplaatst, maar die komt ongeveer op hetzelfde neer...
Link to comment

Ik ben bezig om mischien wel Nederlands grootste Kasrookbom te maken :D. we hebben nu 10 KG aan Kas doeken. We willen ongeveer een rookbom maken van 15KG (!!). Nu had ik een vraag. Als je zo'n groote hoeveelheid aan Kas doeken bij elkaar hebt, krijg je dan geen problemen met dat niet alles ontbrand?

Greets Pyrofanatic ;)

Link to comment

Het beste kan je dan heel veel kleinen rookbommen maken en die samen doen in 1 paket, moet je wel heel veel sterretjes achter elkaar aansteken of je moet het even allenmaal doorlonten, maar dan weet je in iedergeval wel dat alles af gaat, en dan gaat het ook sneller...

Groeten Bamibal

Link to comment

Ja zo iets waren we al van plan, om ongeveer 20 rollen te maken, en dat door te lonten.

Hier alvast wat foto's van de 10KG




De doeken die we tot nu toe gebruikt hebben zijn 13 grote oude handoeken, en 3 keuken rollen.
Zoals je ziet zit alles nog in ALfolie, doe bom zelf word pas in de laatste dagen van December in elkaar gezet ;)

PS nog even een vraagje, Wat is de grootste Kas-rookbom die jij ooit gemaakt hebt?
We willen namelijk graag zeker zijn van een "record" :D

Link to comment

Zo ;) .

Ik dacht die gozer overdrijft een beetje :D .

Maar ben je van plan hem te filmen?
Dat zouden we allemaal denk ik wel leuk vinden... :)

Volgens mij is die van toxicsnake de grootste geweest, iets van 3 kilo ofzo weet ik niet zeker moet je hem vragen...



Ltttrz

Link to comment

Ben er wel zekr van dat alles goed droog was toen je het in alu-folie rolde. Als het drog was toen je het van de verwarming haalde en je zou het daarna op de grond hebben gelegd om het op te vouwen kan het soms al genoeg water hebben opgenomen om niet te branden. Dat had ik helemaal in het begin, maar was wel een betonnen garagevloer. Die zijn al vochtiger. Het zou jammer zijn als ie niet aan ging omdat ie vochtig was.

Link to comment

Haha oke
Ja ik ga het zeker weten filmen. Ik ben niet zo iemand die met een vet idee komt, maar dan niets meer van zich laat horen.
Die bom (3KG) van toxicsnake bedoel je zeker die ene op de kruising? bij een flat gebouw? Dat is namelijk wel een mooi filmpje :P Haha zo iets en dat x 5 word dan het resultaat :)

Ps het is nog redelijk lang wachten tot 31 december ;)

Greets Pyrofanatic :P


Sry voor de 2e post achterelkaar :D
@ Julicher, Alles wat nu nog in folie zit is alleen maar voor gedroogd. we gaan waarschijnlijk 2 dagen van tevoren alles op de verwarming laten drogen. Op het laatste moment halen we alles van de verwarming. Zetten de bom in elkaar en gaan naar buiten en we steken hem gelijk af :D

Greets Pyrofanatic

Link to comment

Als je het tot 31 december gaat bewaren doe het dan zeker in een grote box met vochtvreters, AN is zo hygroscopisch als de pest...

En ik weet niet of die op de kruising van toxic snake was volgens mij was die van hem groter.
Dat belooft natuurlijk heel veel voor jouwe ;) .

Maar sla het A.U.B echt luchtdicht op, als je het tot oud en nieuw wil bewaren.
Het zou natuurlijk jammer zijn als er bij jouw een klein rookpufje uit komt en dat was het.

Maar hij ziet er nu al leuk uit.... :D

EDIT:
Sorry ik lees nu pas dat je hem vlak ervoor wil drogen op de verwarming, maar ja als je je die moeite wil besparen.
Kan je het natuurlijk ook in een luchtdichte doos met vochtvreters doen.


Lttrz

Link to comment

×
×
  • Create New...