Jump to content
PyroForum.nl

KAS-SUIKER ROOKBOMMEN


Guest

Recommended Posts

  • Replies 881
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Even een vraagje, hoe nuttig is deze topic nog? Er zijn al meer dan 600 replies zag ik, me dunkt dat alles daar wel in staat. In plaats van elke keer weer antwoord te geven op dezelfde vragen, mogen we dan niet van de nieuwe members vragen om eerst zelf wat te lezen? Persoonlijk vind ik het wel wat vermoeiend worden om voor de 30ste keer de vraag te lezen hoe groot de rookbommen zijn die gemaakt worden... Wat is jullie mening?

Link to comment

Ergens heb je gelijk en zou je dit topic kunnen sluiten. Maar wat krijg je dan? Dan worden er nieuwe topics geopend door zulk soort members, nu blijven deze vragen tenminste nog in dit topic. Achja, nuttige toevoeging zal er niet meer komen. Ik moedig dan ook aan om dergelijke vragen niet meer te beantwoorden maar gewoon wachten tot een mod die persoon terecht wijst en die persoon begint te lezen. Scheelt een hoop irritatie en bandbreedte. ;)

Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik en mijn vriend hebben gisteren een paar KAS suiker rookbommen gemaakt. Ze deden het allemaal zoals gewenst, alleen heb ik toch nog een paar vraagjes. We hadden er namelijk eentje in een pringles bus met 20 keukenrollen (4 sterretjes). Ook hadden we 5 keukenrollen met aluminiumfolie afgestoken (2 sterretjes). Beide produceerden evenveel rook!! :D. Hoe kan dit???? En hoe kan je de volgende factoren beinvloeden:
1. De tijd dat de rookbom rook produceert
2. De hoeveelheid rook die word geproduceert
Ik heb op het forum en google gezocht maar ik kon geen duidelijk antwoord vinden... :)

greetz Eevil ;)

Link to comment

Dit had je ook in het Rookbom-toic kunnen zetten. Als je meer rook wil moet je meer kas/suiker oplossing laten opzuigen door je keukenrollen. Als je dit had gedaan kan het eraan liggen dat je meer kas/suiker moet oplossen in die oplossing. Als je het langer wil laten roken kun je de verhoudingen van kas/suiker veranderen. Je kunt proberen er meer suiker in te doen.

Link to comment

Dit had je ook zelf kunnen bedenken. Na in een krappe tien minuten het oude 32 pagina lange topic hebben doorgespit heb ik een vaag antwoord op je vraag gevonden. Maargoed, dit had je ook zelf kunen bedenken: Meer kleine rookbommen tegelijk aansteken terwijl ze aan elkaar zitten. Meer rook kun je krijgen door het inderdaad minder uit te knijpen, of te verrijken met een vast mengsel AN-Su

Link to comment

Ik had even een vraag over de KAS-suiker rookbom.

Als ik het goed begrepen heb, wordt eerst het ammoniumnitraat uit de KAS gehaald samen met het suiker. En deze ammoniumnitraat-suiker combinatie is de basis voor de rookbom? Een aantal lappen doek of keukenrolpapier wordt ermee doordrenkt, dat vervolgens te drogen wordt gelegd. Dit wordt vervolgens weer opgerold, met daarin sterretjes waarvan er ééntje uitsteekt.

Nu is mijn vraag: wat is nou hetgeen dat echt brandt? Is het de ammoniumnitraat/suiker combinatie? Of zijn het de sterretjes die het werk doen, zoals ook bij een PVC/sterretjes-rookbom het geval is? Of doen deze sterretjes alleen dienst als ontsteker van de rookbom.

Als dat laatste óók het geval is: waarom moet het per sé met sterretjes aangestoken worden? Zijn lucifers ook niet mogelijk?

Link to comment

Dit slaat nergens op ;) Gebruik gewoon is je verstand BOMBMAKER. Tuurlijk komt het niet door de sterretjes, waarom zouden we anders de moeite doen om KAS en suiker op te gaan lossen. Dan kan je net zo goed een handdoek om een sterretje heen rollen en je bent klaar. Echt de domste vraag van vandaag :D

Link to comment
Is het hier niet een regel dat je een ander forummember in zijn/haar mening of vraag moet respecteren?

Leef die regel dan ook ná, A.U.B.


Deze regel geld waarschijnlik niet voor kewls die we na o&n niet meer terug zien.

Overigens is wat"BOMB"maker vraagt al duizenden keren besproken op dit forum, wat een boze reply dus rechtvaardigt...

Ten minste dat vind ik. :angry:


Lttrz
Link to comment
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel...

Is het hier niet een regel dat je een ander forummember in zijn/haar mening of vraag moet respecteren?

Leef die regel dan ook ná, A.U.B.



Gokje: Je bent net gebanned op je IP, je maakt snel een ander account aan en post in je woede dit. Nou dan zal ik je een bescheiden antwoord geven.

Je moet de regels lezen, en deze toepassen. Kun je je indenken dat wij het leuk vinden om hier als vraagbaak te fungerenvoor de grootste hoop k3wls van Nederland? Dat dacht ik toch even niet. Wij willen hier ervaringen delen, ideen begandelen en elkaar nuttige, en moeilijkere onbehandelde dingen vragen en melden. En dan komt er weer een halve gare voorbij die vraagt waar je KAS kan kopen. Nou, bij de loempiakraam om de hoek! Daar vraag je er maar naar. Er komen in de maand december waarschijnlijk meer dan 100 langs die een ziekelijk domme vraag stellen. En ja, die vragen zijn dom. Als jij, als zijnde een persoon geinteresserd in wat dan ook van de chemie vraagt wat de werkende stof van de rookbomm is. KAS-suiker of het sterretje dat in de keukenrol zit sla ik me weer voor de zoveelste keer voor m'n kop. Het kan bijna niet erger. Waarom die je het verdomde mengsel erbij? Steek anders gewoo een sterretje in een keukenol en steek het aan. Mensen moeten leren nadenken, spoonfeeden houden wij hier niet van.

En daarom houden wij niet van dit soort mensen en vragen. :):angry:

Eigenlijk zou Gamekeeper na aanmaking van een account direct moeten linken naar de regels. Die regels moeten via een timer minstens 30 seconden in beeld staan met een acceptatie knop erbij. Zodat mensen ze hebben gezien, en kunnen lezen. Wellicht voorkomt het een hoop ergenis op het forum.
Link to comment

IP van Bombmaker is hetzelfde IP als dat van Pyrostunter. Een nieuwe account aanmaken om je eigen k3wl gedrag te komen verdedigen en andere members te flamen of provoceren wordt niet getolereerd, dit gedrag wordt overlegd in de modsecties, de sancties zal je binnenkort merken.

Gelieve verder geen spamposts omtrent deze situatie meer, terug ON-TOPIC of er worden warnings uitgedeeld!

Link to comment

×
×
  • Create New...