Jump to content
PyroForum.nl

Het 'Wat-ga-jij-vandaag-doen-topic'


Sharkie

Recommended Posts

  • 3 months later...

Als je vanavond nog niets te doen hebt, dan kan je om 21:00 voor de buis gaan zitten want er komt een aflevering op national geographic channel over pyrotechnics! Ze gaan langs bij Howard & Sons (http://www.howardfireworks.com.au/). Je kan de aflevering ook al downloaden als je niet kan wachten :P

Link to comment

Dat gaat via alt.binz, begrijp er ook niets van, ik weet alleen op welke knopjes ik moet drukken, hehe.
Maar, T-Minus 450 minutes and counting, nog heel even wachten.

Wel jammer dat ze niet wat dieper ingaan op het pyrotechnische gedeelte, wat ze vertellen weten we al... Maar wel leuk om naar te kijken als je het niet te druk hebt met volleybal (hè Tyneman :P)

Link to comment
  • 1 month later...

Ben het helemaal met Coek eens,geen ruk aan.
Je leert er volgens mij ook weinig van. :huh:

Kan je beter de Tutorials van mede Pyro`s door gaan spitten en of youtube raadplegen.(of door de bekende echte vuurwerk makers hun boeken te lezen.)

Uiteraard wel met enige voorzichtigheid natuurlijk mede doordat er nogal wat onzin op Youtube te vinden is.
Gezond verstand in deze is wenselijk.

Link to comment

Denk inderdaad dat er niets te leren is van deze serie. Discoverychannel kennende maken ze er weer een overdreven en dramatisch ingesproken verhaal van.
Ik deel mijn mening met Lontje, dat je beter tutorials en boeken kunt lezen ipv zo'n waste of time serie te kijken, waarin hoogst waarschijnlijk de sensatie op de voorgrond zal staan.

[EDIT]
Een korte beschrijving van de eerste aflevering bevestigd mijn vermoeden:

Pyros a new Discovery Channel Series around Pyrotechnics
Montreal-based Groupe Fiatlux-Ampleman (GFA) is chosen to put on a fireworks show at the world's largest winter festival, "Carnaval," in Quebec City. But moments before the show starts, head pyrotech Philippe struggles to light the warning shell. Later, GFA participates in the festival's closing parade with a custom float that spits fire and launches fireworks. The show, however, is cut short as high winds prove dangerous. Philippe and Sebastien head to Spain to learn from the best of the best during the "Las Fallas Festival."

Edited by boutnek
Link to comment
  • 4 weeks later...

Iemand hier met wat verstand van audio?
Heb een aantal verwaarloosde speakers afgestoft en ben van plan deze op mijn pc aan te sluiten. Hier ben ik uiteraard een versterker voor nodig, maar kon hier (vreemd genoeg) weinig over vinden met google.
Het zijn 2 stuks met 150W RMS (400W piek) en een impedantie van 8Ohm. Nu kan ik me nog herinneren dat deze jongens jaren geleden door pa lief direct op mijn oude stereotoren zijn ingeplugd, welke 2 50W uitgangen had, en een impedantie van 6 Ohm. Dit werkte voor zover ik me kan herinneren zonder problemen, al weet ik niet hoe optimaal deze setup was.

Weet iemand welke specificaties deze versterker zou moeten hebben?

Link to comment

Moet je nog een casing bouwen voor de speakers? Anders het model even opzoeken en afhankelijk voor open of gesloten het ideaal aantal liter van de speaker opzoeken.
Zoniet, een versterker zoeken van 150W RMS (als rms niet vermeld is zal het ook niet de rms-waarde zijn en dus 400W zijn). Je kan niet sukkelen met een versterker van 200W RMS te nemen, een 150RMS versterker op de toppen van zijn tenen zal waarschijnlijk al wat vervorming van het signaal geven, wel best indien mogelijk het versterkervolume aanpassen dat je je speakers niet naar de knoppen helpt.

Een speaker met impedantie van 8 ohm aansluiten op een andere versterker is niet aan te raden, maar het kan wel werken, hangt af van de versterker en speaker. Indien je een versterker koopt soieso 8 ohms dus. Merken heb ik niet echt verstand van, dat ligt meer in het gebied van de audiofielen.

Link to comment

Goed, vandaag maar eens begonnen met opruimen en herinrichten van het pyro-hok. Blijkbaar verzamel je in een jaar tijd heel wat rotzooi in de vorm van compo's, half afgemaakte shells en allerlei verbruiksartikelen :P Nu is er wel ineens een heleboel ruimte ontstaan om weer flink aan de slag te gaan nu de dagen weer kouder worden.

Link to comment

Goed, vandaag maar eens begonnen met opruimen en herinrichten van het pyro-hok. Blijkbaar verzamel je in een jaar tijd heel wat rotzooi in de vorm van compo's, half afgemaakte shells en allerlei verbruiksartikelen :P Nu is er wel ineens een heleboel ruimte ontstaan om weer flink aan de slag te gaan nu de dagen weer kouder worden.

Goed bezig,
Ik ga morgen ook maar eens de boel in onze schuur opruimen er ligt veel troep haha
En dan ga ik maar eens beginnen met stars maken volgende week want dan krijg ik ook me 12mm starplate.

Mvg Baazis
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ik heb vandaag m'n kogelmolen afgemaakt! M'n eerste project aan de start van nieuwe hobby dus binnenkort m'n eerste compositie maken.

Ik heb m'n trommel aan de binnenkant en de buitenkant bekleed met rubberfolie (EPDM). Aan de binnenkant dus stroef genoeg zodat de media echt goed mee omhoog worden genomen tijdens het draaien en het is meteen anti-statisch. De buitenkant ook meteen anti- statisch en stroef genoeg om goed aangedreven te worden door de asjes. Of het in de praktijk ook naar behoren werkt aan de binnenkant weet ik als ik hem heb getest dus da's nog ff afwachten. De buitenkant werkt iig perfect wbt de aandrijving.
Misschien dat ik de aandrijving nog moet aanpassen met een iets grotere poelie want hij draait nu 100 RPM.



Toen ik er mee bezig was dacht ik ineens aan een trommel aangedreven tussen een houtdraaibank, ben het op youtube of ergens anders nog niet tegengekomen maar volgens mij is dit ook wel een goede optie. Iemand daar ervaring mee?

Edited by Guest
Link to comment

Ik heb vandaag m'n kogelmolen afgemaakt! M'n eerste project aan de start van nieuwe hobby dus binnenkort m'n eerste compositie maken.
Toen ik er mee bezig was dacht ik ineens aan een trommel aangedreven tussen een houtdraaibank, ben het op youtube of ergens anders nog niet tegengekomen maar volgens mij is dit ook wel een goede optie. Iemand daar ervaring mee?

Zou zelf dit soort dingen eerder in de ballmill topic vragen. Een draaibank heeft een veel te zware motor denk ik. met 100W kun je al heel erg veel, De ball mill van PS heeft geloof ik maar een 60 W motor en dat is genoeg voor 1kilo meal per keer.
Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...