Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

  • 2 months later...

Heb Ammonium perchloraat (homebrew) koper benzoaat(ook homebrew :)) sterren gepumpt en geprimed met een Kperc (homebrew, what else :huh:) prime.
Nu wil ik deze in TT gaan rollen maar kan dit wel? ik bedoel zal de prime de KNO3 tegenhouden wanneer je gaat rollen.
Iemand ervaring met iets soortgelijks?

Link to comment
Heb Ammonium perchloraat (homebrew) koper benzoaat(ook homebrew :)) sterren gepumpt en geprimed met een Kperc (homebrew, what else ;)) prime.
Nu wil ik deze in TT gaan rollen maar kan dit wel? ik bedoel zal de prime de KNO3 tegenhouden wanneer je gaat rollen.
Iemand ervaring met iets soortgelijks?

Mister homebrew :huh: Ik denk dat je wanneer deze stars helemaal droog zijn het beste iets van NC-lak prim eroverheen kan rollen voor je KNO3 based erop doet.
Link to comment
  • 3 weeks later...

Korte vraag.
Heb net Si binnen en heb volgende mix gemaakt: Eerst 75 15 10 + 5 dex gemilled en daarna 5% Si er bij gescreened.

Ik had ~400 gram sterren ~11mm dia. Heb er 100 gram prime over gerold wat ongeveer 1/2 mm primelaag oplevert.



Mijn korte vraag: Hoe dik mag/moet de prime laag zijn?
1/2 mm lijkt een beetje weinig maar 1mm prime betekent dat dat je zo'n 50% van het gewicht van de ster als prime moet toevoegen, zodat 33% van het eindgewicht van een 12mm ster prime is.

Iemamd ervaring hier mee?

Link to comment
  • 1 month later...
  • 5 weeks later...

Eind vorig jaar 2 zakken Kaliumnitraat gekocht.
Heb de eerste, na een maandje aangebroken in de schuur te hebben gestaan, opgeslagen in zo'n Curtec vaatje.
Bleef mooi wit.
De tweede zak heeft onderhand een jaar op zolder gelegen, zonder geopend te zijn.
Bij het openen bleek de inhoud ietwat gelig/oranje te zijn, ik heb even gezocht op verschillende vervuiling, maar kon geen duidelijke antwoorden vinden.

Dus, ik neem aan dat het nog prima te gebruiken is, maar wat is er nou precies ontstaan?

Edited by VanHout
Link to comment

KNO3 is niet zuiver

Potassium nitrate is usually white or gray, but impurities sometimes cause it to appear yellow or brown.

http://www.livestrong.com/article/519220-c...assium-nitrate/

Determine the form of potassium nitrate needed for your application or project. Potassium nitrate, although forming within caves as white mineral fibers, crusts and crystals, can have impurities in its natural state (marked by colors in the crystal such as red, brown, yellow or gray).

http://www.ehow.com/how_5379088_buy-potassium-nitrate.html

Vervuiling Fe3+ ?

Hoop dat je hier iets aan hebt?

Edited by Timberbeats
Link to comment

Hallo allemaal, even een snelle vraag (ben ik hier op de goeie plek denk ik).
Ik mengde NH4NO3 met suiker om te kijken of het zou branden, maar dat deet het dus totaal niet. Ik dacht vervolgens dat het misschien NH4Cl was of een ander ammonia zout, maar toen ik het mengde met NaOH om NaNO3 te produceren en dan vervolgens de NaNO3 mengde met suiker brandde het het met een felle, heldere gele vlam!

Dus, is het normaal dat NH4NO3 met suiker slecht/niet brandt?

-Victor

Link to comment
  • 4 weeks later...
Vroeger echt idiote dingen mee gedaan, ik heb een opleiding voor de schietsport voltooid en ook ballistiek. Een heel stuk chemie was daar onderdeel van. Ik perste van schietsas en nootmuskaat (hoe verzin je het) sterren, verving de sterren in shells hiermee en had de mooist bedenkbare blauwe boeketten.


Dit is toch dikke bulshit of niet? Hij beweert dat het echt kan? Misschien doet hij dan toch koper oxides over zijn bloemkool? hmm
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...