Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


Guest

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Let wel eventjes op dat de spanning van dat ding 10 - 110V is.

Eerlijk gezegd krijg ik een beetje de kriebels van dat ding, Als je de beschrijving leest hebben ze het over zowel AC als DC?

Ik vraag me ook af hoe hij werkt, en wat er gedaan word om alle harmonische eruit te filteren.

Ik zou zoiets nooit kopen.

Zelf kreeg ik een advies om een ruitenwisser motor te gebruiken, Deze zijn 12V DC en dus makkelijk te regelen.

Hoi,

ja je hebt gelijk. Het ziet er ook wel redelijk goedkoop uit vind ik. Ik kan beter een goede omvormer of trafo zien te bemachtigen van goede kwaliteit, met goed geaarde stekkers en behuizing.

De motor ligt nu ondertussen thuis op de werkbank. Vanochtend heb ik hem aangesloten op een 12V Dc trafo. En hij deed het gelukkig.

Maar het vermogen met 12V is niet genoeg om de ball mill te laten functioneren.

De trafo is 12V 600 Ma. 12V x 0,6 A= 7,2 Watt. Terwijl de wasmachine motor gemaakt is voor 230Vx 1,6 A = 368 Watt.

Ik denk dat wanneer ik een juiste voeding kan vinden die ongeveer goed is voor 150 Watt dat ik hieraan voldoende heb. Dan moet ik dus opzoek naar een trafo van ongeveer 100 V en een amperage van 1,5 A.

Iemand een idee waar ik zoiets kan kopen?

Rens

Posted (edited)

Ja, die trafo is niet geschikt vor jou toepassing. Mijn advies is nogsteeds een andere motor, en anders een juiste regelaar.

Wil je toch persé die motor gebruiken let dan even op het volgende,

Als je een trafo langdurig wilt gebruiken moet je rekenen met 60%.

Dus heb je 372W nodig moet de trafo minimaal 620W zijn.

Je zou ook een variac kunnen gebruiken,

http://www.elektrodump.nl/67-variacs

Deze kan je staploos instellen.

Eventueel kan je op dit forum nog veel meer info vinden. Let wel op dat zij vuurwerk gerelateerden onderwerpen niet goed vinden, dus als je een vraag stelt moet je woorden als buskruit achterwegen laten.

http://www.circuitsonline.net/forum/active

Edited by hardbassbv
Posted

Ik wil het liefst deze motor gaan gebruiken. Omdat deze motor nog in goede conditie is en een wasmachine motor is goed bestand tegen langdurig draaien. Hetgeen wat kapot zou kunnen gaan mechanisch is een lager van de as. Elektronisch kan er vrij weinig kapot gaan aan deze motor, de koolborstels zul je op den duur eens moeten vervangen. Maar dat duurt nog wel even :)

Zo'n variac ziet er leuk uit maar moet gelijk weer zoveel kosten :blink:

Posted

Als ik het nog een keer over mocht doen, zou ik ook kiezen voor een ruitenwisser motor. Genoeg kracht voor een kilo te slingeren indien je er een tweede poelie tussen zet. Je hebt overigens ook voldoende "motor speed controllers" die 230v aankunnen.

Posted

Als ik het nog een keer over mocht doen, zou ik ook kiezen voor een ruitenwisser motor. Genoeg kracht voor een kilo te slingeren indien je er een tweede poelie tussen zet. Je hebt overigens ook voldoende "motor speed controllers" die 230v aankunnen.

Zal eens google op motor speed controller 230 V. Bedankt :)

Posted (edited)

Tijdje terug vroeg ik iets over crossettes, het was het stukje BM dat het hem deed.

Sorry voor de slechte scherpstelling, camera had er geen zin meer in.

Break was goed, nu nog de timing.

Edited by Andres
Posted

Oke, afgelopen O&N was de laatste keer dat er 7/3 flash vooraf werd gemaakt en in een huls werd gestopt. Zweterig en trillerig wordt de flash gediapeerd. Van dat spul durf ik nog net een mespuntje af te steken met de hand. Moet er niet aan denken wat er gebeurt als er een gram of 10 afgaat.

Dit is al eens ter sprake gekomen in een topic. Maar ik had het volgende idee. Een stuk of 10 hulzen worden gevuld met 7 gram KCLO4 en 3 gram Dark Alu. Deze chems zijn nog niet gemixt en in het de huls is nog een cm ruimte over. Daarna doe je de lont erin en een hotglue eindstop. Bindt vervolgens alle hulzen aan een lange bezemsteel of iets in die richting. Schudt de stok gedurende een minuut heen en weer en je hebt 10 flashklappers. Ik weet dat dit eerder genoemd is een topic '' binair nog wat '', maar ik vroeg me af hoe jullie hier over dachten. Ook voor wat grotere ladingen kan dit worden uitgevoerd. Meen zelfs ooit gelezen te hebben dat M80's op deze manier worden gemaakt. (echter dan zitten de hulzen in een roterend vat).

Posted

Ik heb hier ook al eerder van gehoort idd. Het nadeel van perc is dat dit best wel klontert. Daarnaast vind ik het persoonlijk wat paranoia over komen. Gewoon voorzichtig te werk gaan. Of anders geen flash gebruiken. Probeer het en test het zou ik zeggen.

Posted

Nou ik heb genoeg meegemaakt. Letsel aan vingers/handen geven zoveel pijn, dat is niet beschrijven.. Met flash, tja..

Ik heb het getest: huls met eindstop, 3.5 g KCLO4 erin daarna 1.5 Alu-poeder. Lont erin, hotglue. 30 seconden schudden... resultaat zelfde knal (y). Zorg er wel voor dat je KCLO4 helemaal klontvrij is. Voelde me perfect veilig op deze manier.

Posted

Voorzichtigheid is goed, ergens bang voor zijn natuurlijk niet.

Probeer anders eens nitraatflash, mits redelijk opgesloten kun je er ook prima knallertjes mee maken.

Afgelopen O&N 2 grams knallertjes gemaakt met 5/3/2 Kno3/Al/S, en deze waren redelijk vergelijkbaar met poolse knallers.

Posted

Ik ben niet bang, maar ik vraag me af wat er is mis is om op deze manier knallers te maken.. Het is net zoveel moeite om het te maken en een stuk veiliger. Het geeft hetzelfde resultaat. Dus daarom, waarom doet niemand dit? Zie ik wat over het hoofd qua nadelen?

Posted

Grote salute's enzo kun je iig het beste zo maken,

Wat betreft dat klonteren, je zou nog wat anti caking door je perc kunnen millen of screenen, een paar % GD helpt ook geloof ik.

Vaak gooien ze er nog wat ricehulls bij en wat Ti. (in salute's)

Ik ben zelf wel een voorstander van binair mixen.

Nadelen heeft het niet echt tenzij je een zo klein mogelijke knaller wilt maken en daarom alle ruimte nodig hebt.

grote voordeel in mijn ogen is dat je wat minder spastisch hoeft te doen voor statische elektriciteit.

Als je goede 7/3 hebt hoef je geen eindstop van hotglue te maken, die dingen vliegen ook weg net als kleistoppen ect, een dun schijfje karton is genoeg, wel opletten dat je knaller niet gaat lekken natuurlijk.

Posted

naja er is ook de optie om bijv 21 gram KCLO4 te mengen met 4,5 g ALU. Dit is ongevoelig. Dit in de tube, en dan nog de resterende 4.5 erbij. Dan schudden. Dat moet prima gemixt worden denk ik:). Desnoods prepareer je er 10, bind ze om een stok, schudden en klaar.. dit kan zelfde met knallers van 30 gram.

Posted

Binaire methode worden meer gebruikt bij Salute shells volgens mij.

Alleen weet ik niet of ze dat met 7/3 flash doen, ik dacht namelijk dat ze altijd slow flash gebruiken voor binaire methode?

Posted

Lees je gewoon goed in over 7/3 en sluit de gevaren uit. Statische elektriciteit is vijand #1. Met een hamer test heb ik 7/3 met KP nog nooit zien ploffen.
Bovendien met diaperen moet je het al heel gek maken, wil er iets gebeuren.

Posted

Nogmaals, een gevaar zit in een klein hoekje. Heeft er iemand een nadeel tegenover dat binair mixen? Ik heb met deze methode GEEN FLASH in mn handen en het werkt perfect mits je KCLO4 goed fijn is. Zelf getest immers. Qua tijd scheelt het iets, maar als je tien knallers tegelijkertijd aan een verlengstok bindt en mixt gaat het helemaal niet zo langzaam..

Posted (edited)

Echt het enige wat ik verder nog kan bedenken is Ti krullen.

Heb er zelf weinig naar gezocht, maar ik vraag me dus af of het verstandig is om scherpe losse Ti krullen hard te schudden in een knaller,

Vaak zie je dat mensen de binnenkant van een salute coaten met lijm en dan Ti krullen er op vastlijmen.

Voor de rest geloof ik het wel allemaal, hele vrachtwagens salute's en zware knallers worden zonder noemenswaardige problemen vervoerd.

Dus wat zou het nog moeten kunnen doen als het hele zaakje dicht zit en afgewerkt is?

Zelf zou ik denk een wat minder omslachtige manier kiezen als een bezemsteel, maar ja ik ben geen massa producent op het gebied van flash knallers.

Edited by High Density
  • 1 month later...
Posted

Heb net even een paar shell parts (5 inch) besteld en was benieuwd voor de time fuse, welke prime het beste erop kan komen voor 100 procent ontbranding van liftcharge tot de ontbranding van de time-fuse.

Ik weet dat de meeste doen aan cross-match, maar heb zo'n time-fuse geval met een plastic dikke mantel erom heen.

Was het niet NC lak dat er goed ontbrand bij prime?

(heb het hier dus over de ontbranding voor de time-fuse en niet de stars)

 

 

 

 

Posted

Ik dop die altijd in meal + dex en strooi er dan wat fijne pulv overheen.

Werkt perfect, het is al altijd ontbrand met de goede time fuse.

Posted

Als dat van die 10 mm monetti is kun je er ook wat strengetjes BM overheen binden.

Zou wel je binddraad nog even extra vastzetten met hotglue.

persoonlijk vind ik dat dippen maar niks, maar dat kan aan de 5 mm monetti liggen die ik gebruik,

Posted

Waarschijnlijk. Bij mij werkt het dippen al altijd, ik vertrouw het meer dan die tengere BM. Nog nooit gehoord van 5mm timefuse trouwens, welke voordelen heeft die ?

Posted

Officieel is het 5,5 mm, maar goed, komt bijna op het zelfde neer.

Goedkoper als 8 en 10, dunner, vooral handig voor als je kleine timed reports wilt maken.

Ik vind monetti een wat mooiere snede geven, bij die Japanse/Chinese, is het wat rafelig naar mijn idee (die touwtjes). 

Dat was het wel zo'n beetje:P

Hieronder: 5,5 mm monetti geprimed met top-hat van meal pasted T-shirt op een 4 inch can 

 

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...