Jump to content
PyroForum.nl

weer eentje


ThaDawg

Recommended Posts

Wat erg! Zijn er al een aantal dit jaareinde. Gewoon pech, tip van een buurman of actief op gejaagd? Trouwens als je in nl pyro bent word je toch zwz lid van dit forum? Veel kennis en je wil toch ook een beetje je passie of hobby delen met mede pyros?

Edited by midge
Link to comment

Gewoon een pulp onderzoek zonder enig wetenschappelijke waarde.

Alles word op 1 hoop gegooid, en de keuze mogelijkheden zijn om je dood te lachen, echt alsof ze een stel apen aan het interviewen zijn die totaal geen bewustzijn herbergen.

Alleen mensen die zoiso geen behoefte hebben aan discussie en altijd gelijk willen hebben reageren hierop.

Het is onbegrijpelijk dat deze mensen serieus worden genomen, als alles zo simpel was als in dat a4'tje zou ik morgen miljonair zijn en nooit meer hoeven werken.

En dat moet dan een land willen regeren? ga toch fietsen met 3000 kilo aardappelen

Link to comment

Alleen mensen die zoiso geen behoefte hebben aan discussie en altijd gelijk willen hebben reageren hierop.

Ik vind het onderzoek ook niet echt relevant, maar hoe weet jij dat mensen erop moeten reageren?

Is er niet gewoon willekeurig aan 874 mensen gevraagd wat ze van vuurwerk enz. vonden?

Ik vind het sowieso dat er aan te weinig mensen is gevraagd wat hun mening erover is.

Link to comment

Is er niet gewoon willekeurig aan 874 mensen gevraagd wat ze van vuurwerk enz. vonden?

Dat is idd de vraag, lijkt wel of ze het aan de fractie hebben gevraagd? Ook zo van 100% van welke doelgroep wat?

Lijkt het eerst op een distributie van 33/33/33 Is de uitkomst 33/66. Waarbij de klagers eerder rond een promile zitten. (zonder enige blijk van een petitie "anoniempjes")

...Stemmingmakerij.

We houden zometeen geen feestdagen meer over met dat gezeur (en kolere volkslied).

Gewoon keihard het wilhelmus erdoorheen zingen WILHELMUS VAN NASSAUWE!!

Edited by pyrohiero
Link to comment

Beste Leden en pyro collega's,

Een week geleden ben ik opgepakt door de politie met een hoop ellende (EOD, enz, enz).

Tip vanuit Amstelveen o.i.d. mijn vermoeden is pyro-stuff, omdat de pyro spullen die je daar kunt kopen verboden zijn vanaf 1 januari 2013.

Dit wist ik niet, maar uit hun vermoeden wisten ze al wel dat ik die spullen had, dus voor jullie, wees gewaarschuwd.

Met name een kleine tip bij mij uit de brandweer wereld, waar ik nu dus niet meer welkom ben, hebben ze mijn pyro hobby tot een einde gebracht.

Mijn andere werkgever kon er wel om lachen, mede omdat ik de kennis heb om veilig met dit soort dingen om te gaan.

Jullie kunnen dan ook het één en ander gaan verwachten op pyro marktplaats, ik stop ermee anders wacht mij gevangenisstraf.

Ik hoop niet dat ze nog meer van mijn hobby collega's oppakken.

Alvast een goed 2014 voor allemaal.

Mvg,

Dewpoint.

Edited by dewpoint
Link to comment

Het is niet fijn dat jij bent opgepakt DP. Echter moet ik jou corrigeren. De stoffen en materialen die PS verkocht mag je gewoon in je bezit hebben,

Vanaf maart 2016 is het voor particulieren zonder vergunning niet toegestaan oxidisers in hoge concentratie niveaus in het bezit te hebben.

Echter het samenstellen van mengsels en dit opsluiten met als doel dit mengsel in de bijvoorbeeld een koker tot ontbranding te brengen is bij wet verboden.

Als je flash mengsels hebt liggen worden de heren niet echt vrolijk.

Wat er in de wet is veranderd is het feit dat je anderen niet mag aanzetten tot het zelf vervaardigen van vuurwerk of explosieven. Dat is waarom PS is ontmanteld.

Alle stoffen die hij had zijn niet verboden om in hun eigen hoedanigheid in je bezit te hebben.

Als bij een onderzoek aannemelijk lijkt dat je de stoffen inzet bij het vervaardigen van vuurwerk dan zullen deze stoffen in bewaring worden gesteld.

Het bewijs zal dan wel moeten worden geleverd anders kan je gewoon verzoeken de stoffen terug te ontvangen. Geen devices of gevaarlijke mengsels is geen zaak.

Ik vind het van jouw brandweercommandant erg niet slim om jou de laan uit te sturen. Ik snap wel dat hij vindt dat je een voorbeeldfunctie hebt en dat jij je niet met dit soort praktijken zou moeten bezig houden. Het jammere is dat zij jouw opgebouwde kennis zo op straat gooien terwijl menig brandweerman toch nog iets zou kunnen leren.

Download hier de regelgeving betreft het voorhanden hebben van de stoffen Lees artikel 16.

Link to comment

In het topic "wetgevIng omtrent KCLO4" heb ik onder andere neergezet welke concrete oxidatoren er vanaf 2016 verboden zullen zijn voor particulieren en vanaf september 2014 enkel in lage concentraties mogen worden aangeboden.
Dit zijn voor pyro concreet de kant en klare, zuivere stoffen KCIO3 en KClO4, nitrisch zuur, salpeterzuur, NaClO3 en NaClO4.
KNO3 en andere zwakke oxidizers (ik weet ze momenteel niet 1,2,3 uit mijn hoofd, die staan in bijlage 2 van de EU98/2013) zullen nog gewoon verkocht mogen worden. Echter zullen verdachte transacties worden gemonitord (bijvoorbeeld een paar honderd kilo KNO3).

Edited by Guest
Levensgevaarlijk dat NaCl
Link to comment

Verder ben ik beniewd naar wat er verder is gebeurd bij "Dewpoint".
De laatste tijd kwam ik inderdaad veel van dat soort verhalen van ontruimingen tegen in de krant. Wat mij nog onduidelijk is, is in welk geval ze de EOD al inschakelen bij een particulier met bepaalde losse stoffen (dus geen mengsels), want soms lees ik wel eens dat iemand met teveel commercieel vuurwerk al een bezoek van de EOD kàn verwachten.

Edited by Guest
Link to comment

Het is niet fijn dat jij bent opgepakt DP. Echter moet ik jou corrigeren. De stoffen en materialen die PS verkocht mag je gewoon in je bezit hebben,

Vanaf maart 2016 is het voor particulieren zonder vergunning niet toegestaan oxidisers in hoge concentratie niveaus in het bezit te hebben.

Echter het samenstellen van mengsels en dit opsluiten met als doel dit mengsel in de bijvoorbeeld een koker tot ontbranding te brengen is bij wet verboden.

Als je flash mengsels hebt liggen worden de heren niet echt vrolijk.

Wat er in de wet is veranderd is het feit dat je anderen niet mag aanzetten tot het zelf vervaardigen van vuurwerk of explosieven. Dat is waarom PS is ontmanteld.

Alle stoffen die hij had zijn niet verboden om in hun eigen hoedanigheid in je bezit te hebben.

Als bij een onderzoek aannemelijk lijkt dat je de stoffen inzet bij het vervaardigen van vuurwerk dan zullen deze stoffen in bewaring worden gesteld.

Het bewijs zal dan wel moeten worden geleverd anders kan je gewoon verzoeken de stoffen terug te ontvangen. Geen devices of gevaarlijke mengsels is geen zaak.

Ik vind het van jouw brandweercommandant erg niet slim om jou de laan uit te sturen. Ik snap wel dat hij vindt dat je een voorbeeldfunctie hebt en dat jij je niet met dit soort praktijken zou moeten bezig houden. Het jammere is dat zij jouw opgebouwde kennis zo op straat gooien terwijl menig brandweerman toch nog iets zou kunnen leren.

Download hier de regelgeving betreft het voorhanden hebben van de stoffen Lees artikel 16.

Rocketier, dus eigenlijk als bijvoorbeeld PS een webshop had met de exact de zelfde chemicalien en producten maar zonder benamingen van vuurwerk of pyro gerelateerde links.

Zeg maar een simpel webshop met producten maar dat er niks bij word vermeld waar je het voor kunt gebruiken.

Had het eigenlijk gewoon gekund?

Link to comment

Ik snap niet zoveel van je verhaal. Hoe kwamen ze bij jou terecht en wat was de aanklacht? Kunnen ze zomaar binnenstappen en halen ze dan gelijk de boel overhoop of hoe gaat dat in zijn werk?

Ze kwamen bij mij terecht doordat ze wisten dat ik de stoffen in mijn bezit had via PS, en met waarschijnlijk een tip van de brandweer (eigen werkgever) hebben ze bij mij een inval gedaan.

De Politie was zo onvoorzichtig met mijn chemicaliën dat ik heb gevraagd om een AGS (adviseur gevaarlijke stoffen) of de EOD.

Het ging om zwavelzuur 98%,salpeterzuur 53%,zoutzuur,ammonia,boorzuur,aceton,MEK,dichloormethaan,bariumsulfaat,enz,enz.

En uiteraard alle stoffen voor het vervaardigen van pyro dingetjes.

Mijn cellen voor KCLO4 hebben ze niet meegenomen en mijn potjes en glaswerk ook niet.

Wel hebben ze mijn (snik) 7 kilo KClO4 meegenomen.

Edited by dewpoint
Link to comment

Ze kwamen bij mij terecht doordat ze wisten dat ik de stoffen in mijn bezit had via PS,

Het ging om zwavelzuur 98%,salpeterzuur 53%,zoutzuur,ammonia,boorzuur,aceton,MEK,dichloormethaan,bariumsulfaat,enz,enz.

Wel grappig dat PS dit nooit heeft verkocht. Dat betekend dat jij zelf waarschijnlijk te veel hebt geneelt bij de brandweer. Dan is het logisch dat de heren dat tegen jou gebruiken.

Ook de stoffen die jij noemt zijn gewoon legaal in bezit te hebben. Er staat van de genoemde stoffen muv van saltpeterzuur geen van alle iets vermeldt in het pdf als verboden.

Duss...... ik snap de zaak niet helemaal. Zoals je leest mag je als particulier tot maart 2016 in bezit zijn van KClO4. Dus als je er moeite mee hebt moet je het gewoon terug vragen. Of jij moet de nodige klappers hebben gehad waaruit blijkt dat je met Pyro bezig was.

Link to comment

Nee rock, ik heb meerdere bronnen gehoord die politie op de stoep hebben gehad door PS. Ze zijn die hele adressenlijst (eindelijk) gewoon aan het afgaan. Iedereen dus gewoon gewaarschuwd hier, heb je daar chems besteld ben je wss als eerste aan de beurt. Ze zijn nu gewoon slim om te wachten tot O&N omdat iedere pyro dan wel ergens iets heeft slingeren. Hetzelfde is gebeurd met die buizenwebshop en volgens mij ook met wat klanten van pyro-parts. Waarom zouden ze dat ook niet doen als ze de adressen gewoon op een lijstje hebben staan?!!

We kunnen wel denken dat we veilig zijn omdat je de stoffen mag hebben, maar als ze ook maar een mengsel vinden, of genoeg andere aanwijzingen die duiden op pyro of HE (mortierbuizen, hemi's etc), dan kun je simpelweg de bak in en ben je je spullen kwijt. Stel rukkers zijn het van de politie.

Link to comment

We kunnen wel denken dat we veilig zijn omdat je de stoffen mag hebben, maar als ze ook maar een mengsel vinden, of genoeg andere aanwijzingen die duiden op pyro of HE (mortierbuizen, hemi's etc), dan kun je simpelweg de bak in en ben je je spullen kwijt. Stel rukkers zijn het van de politie.

Ik geloof niet dat ze je op aanwijzingen die duiden op pyro zoals mortierbuizen of hemi´s mogen oppakken, deze items zijn tenslotte legaal. Wel blijft het natuurlijk altijd gevaarlijk om mengsels op te slaan. Zoals ik het zie proberen ze je altijd af te schrikken door hoog in te zetten, maar uit ervaring weet ik dat zodra je een kaartje trekt van je advocaat ze al snel een toontje lager zingen.

Uiteindelijk gaat het gewoon erom of je in recht staat of niet, dus opsluiting door vermoeden en spullen die legaal zijn kwijt raken horen daar zeker niet bij!

Ik zou iedereen dan ook willen adviseren die in aanraking mag komen met deze "rukkers", zich niet meteen als verslagen op te stellen ;).

Link to comment
×
×
  • Create New...