Jump to content
PyroForum.nl

pdfbq

Recommended Posts

Hoe komt het dat commercieel buskruit (uit bijv piratjes) niet ontbrandt door een gewone vlam van iets boven de 1000°C?
Wat voor kleur heeft het kruit uit die piratjes dan? ik knoei namelijk niet met commerciele piratjes.
ontbrandingstemperatuur van buskruit (1 27O°C).
Van google :)
hoe kan je die warmte dan leveren?
Met een aansteker. Edited by High Density
Link to comment
  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 weeks later...

hallo,

Ik heb echt hulp nodig met mijn black powder..
Ik heb al vanalles geprobeert maar krijg mijn black powder niet vlug genoeg voor een lift charge

ik gebruik een formule van 75-15-10 en daar voeg ik 5% dextrine aan en alcohol,
dan gebruik ik een zeef om grove korrels mee te krijgen en dan laat ik het drogen..

vertel me, wat doe ik verkeerd..

Gr Bart

Link to comment

Ik gebruik de zachte delen van bbq houtskool
dan probeer ik het vast met 3% dextrine..
ik meel alles met de hand.. maar het meel is zo fijn dat het in klonten valt als je het overgooit in een andere bak..
ik krijg wel, als ik het aansteek.. een soort van losse verbrandinkjes..

Edited by pyromaniacbart
Link to comment
Ik gebruik de zachte delen van bbq houtskool
dan probeer ik het vast met 3% dextrine..
ik meel alles met de hand.. maar het meel is zo fijn dat het in klonten valt als je het overgooit in een andere bak..
ik krijg wel, als ik het aansteek.. een soort van losse verbrandinkjes..

Het zal niet meevallen om zonder balmill goede lift te maken.
Goede meal is in een poef weg als je het aansteekt, zonder rare haperingen.
Misschien dat je met een goed gespikte can vol gekorrelde slechte lift een shell kan liften, maar dat heb ik nooit geprobeerd.
Link to comment

Ballmillen is je antwoord. Je KNO3 is waarschijnlijk te grof! Als je het in de fik steekt dan brand er af en toe een korreltje.
Je moet om je dextrine te activeren ook water aan je mix toevoegen. Verhouding 25% spiritus 75% water. Ik gebruik voor mijn pulverone ook gewoon 5% Dextrine.
Echt Ballmillen! En alles bij elkaar in de ballmill. Ik deed dat ook nooit maar ik heb sinds het advies van de mede forumleden dit gewoon gedaan et voila het resultaat is perfect.
:)

Edited by Rocketier
Link to comment
Pyrostuff
Voor keramische media.
Loden kogels bij de viswinkel "werplood". Of gewoon zelf gieten.

Welk gedeelte van 'En alles bij elkaar in de ballmill' begrijp je niet!? :)

Eerst ff op het forum zoeken! En als je het niet kan vinden of niet weet wat je zoek korte vragen topic gebruiken. Hier nog een link om je op weg te helpen! 2 seconde! Edited by Rocketier
Link to comment
  • 2 years later...

Hallo allemaal, gisteren heb ik zwavel loos buskruit gemaakt met de cia methode.

De volgende compositie heb ik gebruikt:

Als jullie afvragen waarom zonder zwavel? Ik heb op dit moment geen zwavel en ik kan er na een hele tijd nogsteeds niet aankomen.

75 kno3
20 c
5 suiker

Hier een video.



Nu is ook mijn vraag aan jullie of deze kwaliteit goed genoeg is om het als lift charge te gebruiken?

Groetjes Bas
Link to comment

Dat topic had ik al gelezen.
Ik had het een en ander gelezen over het vervangen van de zwavel met suiker dit zou de compo niet sneller maken maar de gasproductie wel verhogen (als ik moet geloven wat ik heb gelezen) en in het topic wat jij hierboven noemt lees ik onder andere dat met zwavelloos bp geen shells gelift kunnen worden, maar ik heb verschillende filmpjes gezien waar dit wel gebeurt.
Groetjes Bas.

Link to comment

Allereerst dit is echt te langzaam, ik denk ook nog niet dat het droog is na twee dagen. Zou het zeker een week laten drogen, als het niet meer is. (Wat je zoekt met een gram is eerder een klein plofje, poof en het is weg.)

Maar.. Dat was oa ik in een pmmetje. Had ik zo iets van experiment away, baat het niet dan schaadt het niet. Aangezien suiker een belachelijk hoge gasproductie heeft, en koolstof stiekem een enorm snelle brandstof is.

Het verschil met suiker en zwavel is dat zwavel helpt met het oxidatieproces, er zijn zelfs mensen die dit tellen als een extra oxidator. Suiker daarintegen verbruikt alleen maar zuurstof.

Maargoed als je een sulferless hebt van (3/1) KNO3/C en je hebt een Rcandy van (2/1) KNO3/suiker. En je zou gemakshalve de Rcandy door 10 delen, en dan zou je uitkomen op een (32/10/1) KNO3/C/suiker.

Niet dat ik ook maar enige claim leg op de fenomenale prestaties van het poeder, maar binnen deze beperkingen..

Edited by pyrohiero
Link to comment

Beste heren. Laten we On-topic blijven.

Het gaat hier over BP. Niet over de vervanging van zwavel door suiker.

In mijn vorige post gaf ik een topic aan welke veel beter geschikt is, gebruik dit dan ook.

Maak desnoods een nieuw topic aan, maar stop met dit topic te vervuilen. (Met verbrande suiker, dat stinkt zo)

Link to comment

×
×
  • Create New...