Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Heeft iemand van jullie nog het probleem dat TT stars zeer moeilijk te pumpen zijn ?

Al mijn kleur en glitter comps pumpen super vlot, maar bij TT eindig ik altijd met iets dat op een niet newtoniaanse vloeistof lijkt. Je pumpt ze, houden hun vorm, maar een tiental seconden uit de starpump beginnen ze al terug hun vorm te verliezen.
Ik maak TT nochtans niet natter dan andere comps bij het pumpen, en zelf relatief droog (nog net een klei ongeveer) blijft dit zich voordoen.
Ik heb niet vergeleken met andere compos met een hoog houtskool gehalte zoals C6, dus daar aan kan het liggen.

Nu, moeten compos met zo een hoog houtskool gehalte gewoon echt veel droger gepumped worden of zie ik iets over het hoofd ?

 

Link to comment

TT moet juist extreem nat worden geproduceerd. Wat je kan doen is je compo eerst even millen. Ik doe dat meestal één uur.

Ik rol de TT overigens wel altijd. Maar cutten of pumpen moet ook goed kunnen. 15% water is gewoon.

Als je cut of pumped is lauw water nog het beste. Je KNO3 lost goed op en trekt dan in je C. En je dextrine kleeft super.

Met rollen echter bevuil je met warm water extreem je trommel. Hier gewoon koud water gebruiken en ook genoeg alc toevoegen. Beginnen met 50% alc / 50% water daarna afbouwen naar 0%alc. Rollen ook zeiknat doen voor het beste resultaat.

Edited by Rocketier
Link to comment

Hij was 1.5u gemilled, al men TT gaat 1-1.5u de balmill in.
Er zat zeker rond de 15% vocht (5/5 alc/water) in, maar de volgende keer zal ik voor de zekerheid het eens afwegen, en wat fotos nemen.

Met cutten heb ik nooit problemen, rollen doe ik niet.

Ik weet nog steeds niet wat het kan zijn... De dextrine werkt allesinds super, dat ballmillen helpt ook voor een perfecte verspreiding van de dextrine.
 

Link to comment

Ik pump wel eens kometen van restjes TT, maar in mijn beleving mogen ze helemaal niet zo super nat zijn, Bij mij moeten ze niet "plastisch" zijn na het pumpen maar eigenlijk meer verbrokkelen als ik ze probeert te vervormen.

Mijn mix maak ik zo dat het maar net samenpakt als je er een beetje op drukt, zeker niet als klei.

Als ik vol gas op de pump druk mag er ook geen (of iig niet veel) solvent of mix tussen uitgeperst worden aan de onderkant,

Ik heb geen idee van het percentage vocht, ik pump gewoon een ster en kijk of ze goed pumpen, zijn ze te nat, dan gooi ik er wat droge mix bij. 

Edited by High Density
Nog wat nuance
Link to comment

Dat plastisch zijn is net mijn probleem HD, je beschrijft het perfect.
Nu, een mooie TT moet redelijk nat zijn, maar wil je hem praktisch pumpen ga je beter voor de droge kant...

Hier een balans tussen zoeken is het doel denk ik.

Link to comment

Het is ook een beetje afhankelijk van de C die je gebruikt. Een week of 4 geleden kamuro gemaakt met de pine C die ik had. .............wat een bagger troep was dat.

Gelijk die zak geditched. Sterren ook trouwens.:wacko:

Edited by Rocketier
Link to comment
×
×
  • Create New...