Jump to content
PyroForum.nl

Flash core stars


de.leeuw62

Recommended Posts

Viel niet mee om deze geweldige sterren te produceren. Om ze te rollen wilde ik in eerste instantie gebruik maken van mosterd zaadjes welke een tijd geweld in heet water.
Dan worden ze wat zwaarder waardoor ze beter rollen. Nadat ze geweld waren dropte ik de natte mosterd zaadjes 1 voor 1 in de flash compo. Op die manier ontstond er al meteen een dun eerste laagje om het zaadje heen. Zodra ik er een stuk of 40 had zeefde ik het losse poeder eraf met een draaiende beweging en stopte de nog prille flash cores in de sterren molen.
Daarna begon het flink tegen te vallen. Te nat sproeien en de boel verkleefd aan alles en aan elkaar. Te droog en de sterren groeide niet of vielen weer uit elkaar waarbij de trommel vol ongebruikte compo zat rond te draaien. Ook nog met verschillende snelheden van draaien geprobeerd maar uiteindelijk heb ik deze manier met de mosterd zaadjes maar opgegeven.

Dan maar cutten....maar hoe rol je die dan verder. Nou dat ging eigenlijk heel goed.

Rol niet te droog dan kun je ze helemaal rond krijgen.
Ik heb de variant  50 - 30 - 20 (Kalium nitraat, zwavel en aluminium) en niet met barium nitraat genomen om de simpele reden  dat ik niet in de barium stof wilde zitten.

Nadat ik een hoeveelheid kleine stars van ongeveer 3 a 4 mm had gecut en ze vervolgens in de droge flash meal had gedropt om verkleven te voorkomen, kon het rollen van de flash cores beginnen. Om te voorkomen dat je te nat beneveld en je sterren aan elkaar gaan zitten klitten en waarbij de compo overal zit waar je het niet wil hebben. Bedacht ik om het spoor (waar de sterren doorgaans over rollen) met een vochtige kwast  nat te maken door de kwast aan de binnenkant van de trommel te houden terwijl de trommel draait. Dan kun je uitstekend doseren en de rest van de trommel blijft droog waardoor je geen plak aan de binnenkant van de trommel krijgt. Dit werkt prima zo!:)
De rest van de star met blond streamer compo gerold tot een pak 'm beet 8 mm in omtrek.

Zie resultaat:

 

 

 

 

Link to comment
  • 2 years later...
15 hours ago, Tyneman said:

Ter verduidelijking: De flash is alleen de core (Dus binnenkant) van de ster. Daaromheen zit een andere (In dit geval blond streamer) compositie gerold. Als je gewoon pumped stars maakt van Flash kan je net zo goed je shell er los mee vullen.

Oké bedankt voor de duidelijkheid. waar ik nu benieuwd naar ben, ik heb het volgende in huis: Kaliumnitraat, Zwavelpoeder, aluminiumpoeder, koperpoeder (zeer fijn), natriumpersulfaat, magnesiumpoeder, houtskool (stro, paulownia enzovoort), en nog meer...  kan ik van deze chemicaliën glitter pump stars maken, of moet nog iets extra inkopen? lees graag jullie reactie tegemoet

Edited by Elementfire98
Link to comment

Ik zou eerst eens wat gaan lezen op het forum. Er staan meerdere topics over het maken van diverse stars. Ook zijn er heeeeel veel star composities te vinden.

Gewoon maar wachten tot wij alle informatie voor je opzoeken heet spoonfeeden, dat doen we alleen bij babies.

 

Link to comment
4 hours ago, Tyneman said:

Ik zou eerst eens wat gaan lezen op het forum. Er staan meerdere topics over het maken van diverse stars. Ook zijn er heeeeel veel star composities te vinden.

Gewoon maar wachten tot wij alle informatie voor je opzoeken heet spoonfeeden, dat doen we alleen bij babies.

 

Haha bedankt! Ik ga uw advies opvolgen 

Link to comment
×
×
  • Create New...