Jump to content
PyroForum.nl

Hoeveelheid sterren calculatie


High Density

Recommended Posts

17 hours ago, High Density said:

Als je veel tijd in de sterren voor een grote shell steekt waarvoor je verder geen doel hebt ...

Iets met de lucht in jakkeren, de rest(jes)?!     *angel*

Maarre, strakke post (mede gezien het tijdstip     :P)!
*hartje*

Link to comment
On ‎6‎-‎1‎-‎2018 at 1:33 AM, High Density said:

1 * Men nemen de inner diameter van de hemi (of de outer diameter van je cavity-former net wat je wil) en trekken hier 1 keer de diameter van je al dan niet gewenste diameter van je ster af, de uitkomst is de diameter van een bolfiguur die door de hartlijn van de sterren loopt van een voorgestelde gevulde set hemi's

Super bruikbaar Thx.
Dus je hoeft per formaat hemi maar 1 x zo'n berekening op los te laten om de hoeveelheid comp te bepalen?
Ik neem aan dat de genomen ster incl. prime zal moeten zijn. Daar zit dan nog wel een variabele toch?
Of in ieder geval iets om rekening mee te houden. Wat er zou kunnen gebeuren is dat na een dikke laag prime er ineens minder in een hemi gaan dan je eerst ingecalculeerd had.

Link to comment

Makkelijkst is om het in een excel blaadje te kwakken, dan hoef je alleen maar hemi inner diameter en ster diameter aan te passen naar je wens en dan rolt het aantal er uit.

Ja idd als je ineens nog een prime oprold ga je sterren overhouden, als ik sterren rol houd ik er dan ook altijd rekening mee, ik bepaal voordat ik een ster rol hoeveel prime erop gaat.

VB: 85mm id 4" hemi ,  9 mm od star = 258 sterren, 1 mm extra oprollen naar 10 mm  = 204 sterren, een behoorlijk verschil dus (NB gekozen diameter ster is indicatief) 

 Je kunt aan handen van de hoeveelheid sterren idd de benodigde hoeveelheid sas berekenen mits je de dichtheid weet van de uiteindelijke droge geconsolideerde sas, maar dat is wat lastiger vind ik, want ik heb veelal wat verlies bij het rollen, en ik weet al die dichtheden niet:P 

Link to comment

Duz ... een 6mm ster met 1mm prime heeft een radius van 4mm.
Een 10mm ster met 2mm prime: R = 7.

HD, ik ben een excel-nono-dodo, als jij dat nou eens in een excel dingetje kwakt voor mij ons, krijg jij van mij 1500kg KNO3 of 750kg KCLO4 nog twee *hartjes*
Deal?     (;)   en   *angel*)

Over dichtheden: een 10 of 15gr KNO3 geperste komeet/ ster wordt bij eenzelfde gewicht kleiner dan één met Sr(NO3)2
Of was het nou andersom?

KNO3 =       2,11 gr/cm3
Sr(NO3)2 = 2,986

Pers er één, meet, en dat soort shit.

Edited by Boem
"Pers er één, meet, en dat soort shit." Dat was de gegeneraliseerde boodschap aan iedereen en mezelf.
Link to comment

Het staat in een werkblaadje, als het goed is staan er geen virussen of andere bullshit in, ik heb een up to date Norton anti-virus

Andersom;)

Quote

Duz ... een 6mm ster met 1mm prime heeft een radius van 4mm.
Een 10mm ster met 2mm prime: R = 7.

Dat is altijd een verwarrende stelling voor mij, daarom zeg ik ook "oprollen van 9 naar 10 mm" in dit voorbeeld is de dikte van de primelaag dus 0,5 mm

Edited by High Density
Link to comment
×
×
  • Create New...