Sign in to follow this  
Followers 0
High Density

Hoeveelheid sterren calculatie

10 posts in this topic

Advertentie

17 hours ago, High Density said:

Als je veel tijd in de sterren voor een grote shell steekt waarvoor je verder geen doel hebt ...

Iets met de lucht in jakkeren, de rest(jes)?!     *angel*

Maarre, strakke post (mede gezien het tijdstip     :P)!
*hartje*

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn examenbrein keurt alle wiskunde goed, heerlijk gedaan!

Dankjewel!

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
On ‎6‎-‎1‎-‎2018 at 1:33 AM, High Density said:

1 * Men nemen de inner diameter van de hemi (of de outer diameter van je cavity-former net wat je wil) en trekken hier 1 keer de diameter van je al dan niet gewenste diameter van je ster af, de uitkomst is de diameter van een bolfiguur die door de hartlijn van de sterren loopt van een voorgestelde gevulde set hemi's

Super bruikbaar Thx.
Dus je hoeft per formaat hemi maar 1 x zo'n berekening op los te laten om de hoeveelheid comp te bepalen?
Ik neem aan dat de genomen ster incl. prime zal moeten zijn. Daar zit dan nog wel een variabele toch?
Of in ieder geval iets om rekening mee te houden. Wat er zou kunnen gebeuren is dat na een dikke laag prime er ineens minder in een hemi gaan dan je eerst ingecalculeerd had.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Makkelijkst is om het in een excel blaadje te kwakken, dan hoef je alleen maar hemi inner diameter en ster diameter aan te passen naar je wens en dan rolt het aantal er uit.

Ja idd als je ineens nog een prime oprold ga je sterren overhouden, als ik sterren rol houd ik er dan ook altijd rekening mee, ik bepaal voordat ik een ster rol hoeveel prime erop gaat.

VB: 85mm id 4" hemi ,  9 mm od star = 258 sterren, 1 mm extra oprollen naar 10 mm  = 204 sterren, een behoorlijk verschil dus (NB gekozen diameter ster is indicatief) 

 Je kunt aan handen van de hoeveelheid sterren idd de benodigde hoeveelheid sas berekenen mits je de dichtheid weet van de uiteindelijke droge geconsolideerde sas, maar dat is wat lastiger vind ik, want ik heb veelal wat verlies bij het rollen, en ik weet al die dichtheden niet:P 

0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Duz ... een 6mm ster met 1mm prime heeft een radius van 4mm.
Een 10mm ster met 2mm prime: R = 7.

HD, ik ben een excel-nono-dodo, als jij dat nou eens in een excel dingetje kwakt voor mij ons, krijg jij van mij 1500kg KNO3 of 750kg KCLO4 nog twee *hartjes*
Deal?     (;)   en   *angel*)

Over dichtheden: een 10 of 15gr KNO3 geperste komeet/ ster wordt bij eenzelfde gewicht kleiner dan één met Sr(NO3)2
Of was het nou andersom?

KNO3 =       2,11 gr/cm3
Sr(NO3)2 = 2,986

Pers er één, meet, en dat soort shit.

Edited by Boem
"Pers er één, meet, en dat soort shit." Dat was de gegeneraliseerde boodschap aan iedereen en mezelf.
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

Posted (edited)

Het staat in een werkblaadje, als het goed is staan er geen virussen of andere bullshit in, ik heb een up to date Norton anti-virus

Andersom;)

Quote

Duz ... een 6mm ster met 1mm prime heeft een radius van 4mm.
Een 10mm ster met 2mm prime: R = 7.

Dat is altijd een verwarrende stelling voor mij, daarom zeg ik ook "oprollen van 9 naar 10 mm" in dit voorbeeld is de dikte van de primelaag dus 0,5 mm

Edited by High Density
0

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Boem Hoe lager de dichtheid hoe groter je volume als je gewicht hetzelfde blijft. 15(gr)/2.11(gr/cm3) = 7.1cm3 15(gr)/2.986(gr/cm3)=5.023cm3. Zoals HD wel zegt, die dichtheden beginnen berekenen is de moeite niet waard.

0

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Similar Content

    • By de.leeuw62
      Viel niet mee om deze geweldige sterren te produceren. Om ze te rollen wilde ik in eerste instantie gebruik maken van mosterd zaadjes welke een tijd geweld in heet water.
      Dan worden ze wat zwaarder waardoor ze beter rollen. Nadat ze geweld waren dropte ik de natte mosterd zaadjes 1 voor 1 in de flash compo. Op die manier ontstond er al meteen een dun eerste laagje om het zaadje heen. Zodra ik er een stuk of 40 had zeefde ik het losse poeder eraf met een draaiende beweging en stopte de nog prille flash cores in de sterren molen.
      Daarna begon het flink tegen te vallen. Te nat sproeien en de boel verkleefd aan alles en aan elkaar. Te droog en de sterren groeide niet of vielen weer uit elkaar waarbij de trommel vol ongebruikte compo zat rond te draaien. Ook nog met verschillende snelheden van draaien geprobeerd maar uiteindelijk heb ik deze manier met de mosterd zaadjes maar opgegeven.
      Dan maar cutten....maar hoe rol je die dan verder. Nou dat ging eigenlijk heel goed.
      Rol niet te droog dan kun je ze helemaal rond krijgen.
      Ik heb de variant  50 - 30 - 20 (Kalium nitraat, zwavel en aluminium) en niet met barium nitraat genomen om de simpele reden  dat ik niet in de barium stof wilde zitten.
      Nadat ik een hoeveelheid kleine stars van ongeveer 3 a 4 mm had gecut en ze vervolgens in de droge flash meal had gedropt om verkleven te voorkomen, kon het rollen van de flash cores beginnen. Om te voorkomen dat je te nat beneveld en je sterren aan elkaar gaan zitten klitten en waarbij de compo overal zit waar je het niet wil hebben. Bedacht ik om het spoor (waar de sterren doorgaans over rollen) met een vochtige kwast  nat te maken door de kwast aan de binnenkant van de trommel te houden terwijl de trommel draait. Dan kun je uitstekend doseren en de rest van de trommel blijft droog waardoor je geen plak aan de binnenkant van de trommel krijgt. Dit werkt prima zo!
      De rest van de star met blond streamer compo gerold tot een pak 'm beet 8 mm in omtrek.
      Zie resultaat:
      https://pyroforum.nl/gallery/image/457-flashcoremp4/
       
       
    • By de.leeuw62
      Flash core stars rollen, en de test.
    • By Andres
      TT star test
    • By de.leeuw62
      Self propelled stars
    • By Andres
      Heeft iemand van jullie nog het probleem dat TT stars zeer moeilijk te pumpen zijn ?
      Al mijn kleur en glitter comps pumpen super vlot, maar bij TT eindig ik altijd met iets dat op een niet newtoniaanse vloeistof lijkt. Je pumpt ze, houden hun vorm, maar een tiental seconden uit de starpump beginnen ze al terug hun vorm te verliezen.
      Ik maak TT nochtans niet natter dan andere comps bij het pumpen, en zelf relatief droog (nog net een klei ongeveer) blijft dit zich voordoen.
      Ik heb niet vergeleken met andere compos met een hoog houtskool gehalte zoals C6, dus daar aan kan het liggen.
      Nu, moeten compos met zo een hoog houtskool gehalte gewoon echt veel droger gepumped worden of zie ik iets over het hoofd ?
       
    • By hardbassbv
      Hallo,
       
      Omdat ik gisteren mijn starmolen eindelijk af had heb ik vandaag maar eens wat stars gerold.
      Ik heb wel eerder stars gemaakt, maar dat waren cut stars en met een starplate, maar rollen heb ik nooit eerder geprobeerd.
       
      Voordat je kan rollen moet je natuurlijk eerst een mix hebben.
      Hiervoor heb ik de veline red en blue gebruikt.
      Groen wil ik ook nog proberen, maar dat doe ik liever buiten ivm de giftigheid van barium.
       
      Als cores heb ik peper zaden gebruikt, en dat werkte perfect. (plaatjes zijn klikbaar)




      Ze liggen nu te drogen.
       
      Verder is de motor van mijn molen niet sterk genoeg.
      Als de stars groter worden krijgt hij het niet voor elkaar om de emmer nog rond te draaien.
      Iemand een tip voor een betere motor?
      Met een beetje mazzel heb ik morgen een filmpje met testresultaten.
    • By fonske
      Hallo allemaal,

      als nieuweling op dit forum heb ik mijn vraag maar hier gepost. Als deze hier niet hoort dan laat maar even weten.

      Ik heb al op het forum gelezen dat op het forum soms ook halve piepschuim 'kommen' worden gebruikt om sterren mee te maken. Nu is mijn vraag of dit eigenlijk wel kan ivm de veiligheid aangezien piepschuim nogal statisch geladen kan worden.

      gr.

      Fonske
  • Popular Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.



  • Topics

  • Posts

    • Dit doet mij aan SpaceX denken in begin van hun oprichting lol
    • Hij is net afgewerkt! Lancering een der komende dagen, eerst een examen Toegepaste Wiskunde voor Scheikundigen te kraken. PS: al die druk, wetende dat mijn vorige raketpogingen op niks zijn uitgedraaid denk ik dat de verwachtingen maar beter laag blijven .
    • If you shortcut a shortcut you'll end up nowhere! Volg de regels stap voor stap net als de grote van je incrementjes. Kleine beetjes tegelijk. Spindle een beetje vaseline op smeren dan gaat het gemakkelijker los. Ben benieuwd naar je volgende.    
    • Klein geheimpje: Ik had te snel een kleinere rammer genomen, zodat (door het flink doorslaan inderdaad) hij een beetje vast zat. Om hem er uit te krijgen moest ik het bovenste stukje van men tube er af snijden, zodat ik het metalen staafje door het gaatje van men rammer kon steken, en zo kreeg ik hem er toch nog uit. Hierdoor was men tube wel een stukje korter geworden, en zat er dus zo goed als geen delay meer boven men core. De eindstop moest hierdoor alle druk dragen en dat kon hij duidelijk niet aan. De volgende ram ik correct en dan zouden beide stoppen zeker de oorzaak niet meer mogen zijn.
      We geven allesinds niet op!
    • Jammer van de CATO man.  Een eindstop is meestal niet het probleem. Je zou zelfs core burners kunnen maken zonder eindstop en alleen een delay tot aan de payload.  Heb zelf flink wat CATO's overleefd haha. Dit probleem klinkt alsof de randen van de sas niet goed worden aangedrukt. Hierdoor schiet de ontbranding meteen door naar boven langs de zijkant met alle gevolgen van dien. Ik weet niet hoe jij je motors ramt / perst, maar je mag flink erop vegen met die hamer hoor! Hoe compacter hoe beter (er zijn grenzen natuurlijk he😂)  Je moet je spindel er echt met grote moeite onderuit krijgen. Dan weet je zeker dat de sas goed vast zit. Ben benieuwd naar je volgende! 
  • Who's Online (See full list)

    There are no registered users currently online