Jump to content
PyroForum.nl

Weegschalen


yellowcard

Recommended Posts

Ik ben op zoek naar een weegschaal die ergens rond de honderd ballen mag kostten.

Ik wil een beetje een fatsoenlijk apparaat hebben van een gerenommeerd merk, hoeft niet nieuw. Nauwkeurigheid gaarne 0.01g stappen of fijner.

Minimaal 100g maximale belasting.

Als iemand me hier verder mee kan helpen, stuur maar een pm,

Vriendelijk bedankt,

Kees.

Link to comment
  • Replies 137
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Dan kijk je denk ik verkeerd... Heb hier namelijk een pakje liggen van 6 batterijen en die waren als ik het me goed herriner nog geen 3 euro...


Ik denk dat jij dan een andere soort batterij nodig hebt. Ik heb namelijk ook 8-9 euro moeten betalen voor 2 van die platte batterijen.

Ik zelf heb een Weegschaal van Detectorshop, 0.1gr -1000gr. Hij werkt perfect :o
Link to comment
  • 4 months later...
  • 6 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 year later...

Wel ik heb exact die weegschaal van dezelfde winkel in mijn bezit sedert een half jaar ofzo en ik ben er niet ontevreden over.
Je kan voor dat geld natuurlijk geen wonderen verwachten maar je kan toch rekenen op een nauwkeurigheid van 0,02 gram (hangt beetje af van de plaats waar het gewicht staat).
De laatste tijd heeft hij wel zijn kuren maar dat ligt wss aan de batterij of vochtig weer, best bewaar je een precisieweegschaal bij droge atmosfeer en een zo constant mogelijke (kamer)temperatuur.

Link to comment

Jah,
Ik zat te denken aan kleine test hoeveelheden.
De grotere proporties zoals BP gaan met moeders keuken schaal.

Ik heb prachtige potjes die hier precies op passen.
Waarschijnlijk ga ik in het weekend er eentje bestellen.

@Thomas,
De tara functie is een knopje waarmee je het gewicht op 0 zet.
Als je bijvoorbeeld een bakje op de schaal zet dan staat hij niet meer op 0 gram.
Dan druk je gewoon op de tara knop en staat hij weer op 0.


Groeten,
Bas.

Edited by hardbassbv
Link to comment
  • 7 months later...

wel grappig las net de vraag hier: wat is tarra functie... dat terzijde

@cojonesm balen zeg..even een van je moeder lenen dan.
Ik hoop voor jou dat alleen het display nat was , anders kun je hem weg gooien.

Nauwkeurig wegen is niet zo heel boeiend voor pyro.

Edited by Jason
Link to comment

Ik had de 111-scale (aka snake eyes) gekocht bij detectorshop. Details: maximale weegbare gewicht: 111 gram, divisie: 0,01 gram (andere indelingen zijn ook mogelijk), zakformaat. Dat ik hem binnenkreeg bleek hij al meteen kapot te wezen en dit had ik niet door <_<, teruggestuurd na een maand klungelen (ik kan al mijn testbatches overnieuw doen nu :(), ik kreeg ongeveer 2 weken later een goede terug.
Daarnaast heb ik een keuken-weegschaal die ik ook al eerder op het forum heb zien voorbijkomen (besthome van kijkshop), deze gebruik ik uiteraard enkel voor grote batches en sterren compos.

Link to comment

×
×
  • Create New...