Jump to content
PyroForum.nl

De knal voor onze knalhamer voor oud en nieuw


jansen

Recommended Posts

Hoi Pyro's.

Heb een knalhamer gemaakt en kan nu daar redelijk instabiel (mengen en het kan afgaan) poeder voor kopen op basis van Kaliumchloraat met als ontsteking Zawel.

Ik ben de 40 gepasseerd dus heb mijn lijf lief, idem mijn ledematen.
Echter zou ik graag dit jaat i.v.m deze surogaat maatschap een spetterend oud en nieuw met mijn vrienden willen organiseren.

(neem aan dat ik dan door meer dan gemiddeld IQ alhier te begrijpen valt dat ik op gevaren niet geatendeerd hoef te worden)

Hierdoor ben ik op zoek naar een oxidator met aan aditief(liefst completa) wat wil ontbranden door een krachtige hamerslag met een redelijke knal als gevolg(vergelijkbaar met een krachtige carbidgas/acetyleen knal).

Daar ik geen scheikundige achtergrond bezit en alleen lees wat mogelijk is, zoek ik het bij jullie(ik heb andere kwaliteiten)

Bestaat er zonder gevaar voor blindheid of het moeten missen van ledematen of het doen ontploffen van mijn buurman een materiaal(explosief) dat door een hamerslag tot ontsteking kan komen.

Liefst mooi wit of helder geel licht.(flash/bang leger alla 1980)

Het liefst heb ik kontakt PM.

PM i.v.m de leesbaarheid van personen met verkeerde bedoelingen en/of de B.v.D. of andere idioten.

Groeten Jansen

Ps', Mocht deze post niet aan de norm van dit forum voldoen door gewetensbezwaren of om ieder andere reden. ik wens jullie allen in ieder geval een spetterend oud en nieuw met misschien een gulden in het nieuwe jaar. (krikt behoorlijk de economie op want de euro is over 5 jaar een lire waard) Skol.

Edited by Prophet
Link to comment
neem aan dat ik dan door meer dan gemiddeld IQ ...
.. met misschien een gulden in het nieuwe jaar. (krikt behoorlijk de economie op want de euro is over 5 jaar een lire waard)...
Deze twee zinnen én de tijd van posten .. maargoed

Maar ik begrijp je post ook niet. Alles wat met een niet al te harde klap afgaat kan ook met mengen afgaan.

Voor zover ik weet is het probleem van KClO3 en zwavel dat er zwavelig zuur kan ontstaan dat dan vervolgens met de KClO3 reageert (exotherm).
Dit gebeurt wanneer e.e.a. vochtig wordt. Dit is de reden waarom het absoluut niet in vuurwerk gebruikt wordt omdat dit opgeslagen wordt en dus vochtig kan worden.
Heb je droge KClO3 en droge zwavel dan zal het waarschijnlijk niet in een keer mis gaan (waarschijnlijk, dit is wat ik denk, niet wat ik weet).
Maak het niet van te voren, hou het droog en maak klein batches. Edited by pdfbq
Link to comment

Is dit door Google vertalen gehaald ofzo?
jansen, misschien is het beter als je jezelf even voorstelt, dan weet ik tegen wie ik praat. Ik heb nu niet echt het idee dat ik je dit soort informatie in detail kan gaan geven.
Je eerste post op dit forum gaat gelijk over impact gevoelige mengsels, wat naar mijn weten niet echt een instap project is in deze hobby.

Maar goed, ik zou het gewoon bij een kaliumchloraat/zwavel mix houden in (hele) kleine hoeveelheden, niet het meest betrouwbaar maar toch beter dan een fosfor mix of iets dergelijks.
Het is wijs om een beetje carbonaat toe te voegen (bijvoorbeeld calciumcarbonaat) om de aanwezige zuren te neutraliseren (bij zwavel mix is dit zwavelzuur en fosfor mix fosforzuur), dat sluit de kans op spontane ontbranding een beetje uit.

Link to comment

Tja, nu weet ik niet goed wat ik hiermee moet aanvangen. Omdat er toch ietwat degelijk op ingegaan is, laat ik het even staan en wacht ik af wat er nog komt (ingrijpen en rechtzetten kan later altijd nog :) ). Member input via pm mag trouwens altijd.

jansen, zoals hierboven gezegd, stel jezelf voor en maak duidelijke(re) posts, dan ga je betere reacties krijgen. Trouwens, voor een meer dan gemiddeld IQ vind ik je spelling serieus ondermaats, om van je grammatica nog maar te zwijgen.

Link to comment

Volgens mij zijn die knal hamers een keer eerder hier besproken maar dat weet ik niet zeker, ik kende het filmpje al wel. Mischien wil iemand naar dat topic zoeken.

@jansen stel je voor dat makkelijker en als we allemaal gaan pm'en kan niemand iets later nog terug lezen en dat is niet de bedoeling van een forum (dacht ik).

Link to comment

Ik weet het wel zeker, Mark: /index.php?showtopic=2812&st=0 dat is de grootste, laatst was er een gebruiker uit Belgie die het in een aparte topic weer naar voren bracht, maar in dit topic stond niet zo gek veel meer dan in die eerste.
Met dat laatste ben ik het in dit geval ook mee eens.

En in het algemeen blijf ik het houden bij vuurwerk met een lontje: leuker/spannender/veiliger. :)

-Victor

Edited by KCl)3knallah
Link to comment

Hier in mijn streken is het een soort van traditie om op de receptie van je huwelijk enkele uren met de klaphamer te knallen. Dat wil zeggen dat je hier even naar de apotheker kan om een paar kilo's van een KCLO3+Zwavel achtige substantie te kopen.

Het is misschien wel interessant om hier over na te denken, moest ik ooit eens trouwen :).

Edited by danny db
Link to comment
moest ik ooit eens trouwen :D.


Danny een ongeluk zit in een klein broekje! :)

Net zoals het spelen met een knalhamer Meneer Jansen! Vaak moet het telkens harder om indruk te maken op vrienden of familie! Familie leden die denken het beter te kunnen en het nog even willen overtreffen. Voorbeeld op het filmpje wat hierboven is gepost. Enfin het is maar wat je leuk vindt. Ik vind dit in de categorie passen van KW3L post met als eerste post: "mannen ik maak hele zware knallen in een kinderspeeltuin en........" Veel wijsheid Prophet :lol:

Zolang Dhr Jansen met Zawel en kaliumchloraat aan de gang gaat zal de knal wel meevallen! :P Edited by Rocketier
Link to comment

Hier stond iets ongepast. :)

@danny

Dat wil zeggen dat je hier even naar de apotheker kan om een paar kilo's van een KCLO3+Zwavel achtige substantie te kopen.


Dat is een paar jaren geleden toch afgeschaft.
Volgens mij kon dit niet meer.????

Ieder zijn ding. :lol: Edited by Lontje
Link to comment

Bij apotheker kun je zo ie zo al S kopen (wel duur, maar het kan) zonder rare blikken. Voor KClO3 (ook echt duur) wordt je naam opgeschreven op een een of ander losblaadje (neppe bedreiging?) dat zo kwijt is.

Je kan het dus gewoon bij de apotheker kopen, maar alleen van de prijs wordt je al blind. :)

-Victor

p.s. als dit als bron geldt: zeg het dan, dan verander ik de post asap.

Edited by KCl)3knallah
Link to comment
  • 1 month later...

Dan zal alleen de kleine hoeveelheid aan het oppervlak van elke lading ietwat ploppen.
Zelfs een flashvariant met rode fosfor doet geen kont als het niet gemixt is.

In een luciferkop is de complete compositie al aanwezig, I.E. een oxidator (KClO3) en je brandstof (S).
Het enige wat het strijkvlak (fosfor) doet is de mix zeer gevoelig maken voor frictie.

Link to comment
×
×
  • Create New...