Jump to content
PyroForum.nl

Flashmat 10 stuks


Morteus

Recommended Posts

Hey daar,

Ik heb een aantal flashknallers gemaakt en als een matje aan elkaar gebonden wat erg erg moeilijk is... ik heb uit frustratie dan maar gewoon met van dat metaal draad aan elkaar gebonden. Ik heb het nog niet afgestoken maar wilde eventjes foto ervan laten zien :lol: Ben wel benieuwd of die goed gaat. Ook een vriend van mij die is gepakt door de vuurwerkpolitie of hoe die gasten ook heten. Hebben jullie dat wel eens meegemaakt want ik vind het wel allemaal eng hoor.

post-3040-1258322198_thumb.jpg.f3b897ba1

Link to comment

Ik wilde ook even kwijt dat jij veel enger bezig bent Ook in je andere topics . dan gepakt worden door jou vuurwerkpolitie.
En wat is er mis met touw ipv ijzerdraad..
Geen pvc en geen ijzerdraad. en een matje maken is peanuts.

Ik vindt het super tof dat je zo enthousiast bezig bent.!
Maar 1 advies : iets afremmen in je enthousiasme en eerst eea bestuderen voordat je iets maakt.

M.V.G. Jason

Edited by Jason
Link to comment

Stel dat je zo'n splinter pvc in je oog krijgt.. en dat kan makkelijk gebeuren, dan zal je liever 10 kartonnen kokertjes hebben gerold of gekocht. met pyrotechniek is er bijna geen "snel-succes" manier die ook veilig is.
Het geeft veel meer een kick om sterke hulzen zelf te maken, dat is al een kunst opzich.

Link to comment

Jah klopt ik vind het erg moeilijk om kokertjes te maken. Ik kan ze ook wel kopen maar op dit moment was ik ongeduldig. Ik zal eens kijken of die pvc echt kapot gaat bij mij, ik heb altijd dat er gewoon hele hulzen de lucht in gelanceerd worden en weer ergens neervallen. Ik heb er 1tje meegenomen, die is heel raar gesmolten wat ik erg grappig vond. Daarnaast heb ik nu ducktape om de hulzen gedaan zodat als het uit elkaar spat, de ducktape de scherven aan elkaar houd. Dus geen losse scherven. En jah ik ga zekers niet paar meter in de buurt staan van dit ding en dit is ook niet echt iets voor bij mij op de straat. Zelf heb ik liever kartonnen hulzen, is minder gevaarlijk, je kan er dichterbijer staan en ziet er mooier uit. Maar op dit moment heb ik geen hulzen die zo klein zijn. Er zit in elk slechts 1 gram. Enige hulzen die ik heb van karton hebben een doorsnee van ongeveer 1,2 cm. Als jullie een goede manier hebben om efficient kokers te rollen, aub geef mij een paar tips. Ik weet hoe het moet gebeuren maar ik heb altijd maar 1 probleem, of ik heb ze niet strak genoeg gerolt of ze zitten zo strak op elkaar dat ik de stok waar ik het omheen rolde niet meer los kan krijgen... wat enorm irritant is want dan moet je dat hele papier van de stok af peuteren. Enige tips?

Link to comment

Zelfs dan krijg ik het er absoluut niet uit maar ik zal het weer eens proberen. Trouwens het matje was een flop haha. Omdat ik vreselijk heb zitten knoeien met het binden van de lontjes, en uiteindelijk het met ijzerdraadje aan elkaar vast heb gebonden, waren de lontjes zodanig beschadigd dat ze gewoon niet normaal af gingen maar gewoon op de grond vielen, er gingen maar 2 af. Bagger zeg hahaha, ojah daarnaast zijn er nog een aantal konijnen gesneuveld door rondvliegend puin. Ik ben trouwens onder de indruk hoeveel kracht 1 gram flashpowder al wel niet heeft, er ontstonden gewoon mooie kraters in de grond hoor.

Link to comment

Nog scherven gevonden/gezien?
Ducttape houdt die scherven echt niet bij elkaar, het scheurt makkelijk en zal niks uitmaken.

Een goede manier om ze eraf te halen, is eerst je caseformer (pvc in dit geval ) met boter of andere glijmiddel in te smeren. En dan de eerste laagjes zonder liijm.

Wat voor flash heb je eigenlijk gebruikt?

Link to comment

met boter of glijmiddel? word het heel papier dan niet viesig en nat? Lijkt me best wel een moeilijke procedure maar ik zal het morgen zekers proberen als ik tijd heb. Ik gebruikte de 7/3 KClO4/Al (gd) flashpowder. Meest veilige en in mijn ogen de kwalitatief beste! Ik heb geen scherven gevonden, was nogal donker maar ik ga morgen zekers eventjes rond kijken want ik ben toch wel benieuwd.

Link to comment
Meest veilige en in mijn ogen de kwalitatief beste!


Ik ben benieuwd met wat voor compo's jij 7/3 hebt vergeleken, enig idee hoeveel andere flash composities er zijn?
Verder raad ik je aan om "The complete book of flash powder" te lezen, staat hier nog ergens op het forum...
Link to comment
met boter of glijmiddel? word het heel papier dan niet viesig en nat? Lijkt me best wel een moeilijke procedure maar ik zal het morgen zekers proberen als ik tijd heb. Ik gebruikte de 7/3 KClO4/Al (gd) flashpowder. Meest veilige en in mijn ogen de kwalitatief beste! Ik heb geen scherven gevonden, was nogal donker maar ik ga morgen zekers eventjes rond kijken want ik ben toch wel benieuwd.



Hee Morteus,

Kokertjes rollen is niet zo heel moeilijk te leren.
Ik heb er ooit veel moeite mee gehad vanwege een handicap aan men hand, maar de volgende beschreven manier moet te proberen zijn:

#1 buisje (pvc of hout. aluminium ed..) van pak em beet 10 cm breed.

#2 stroken Kraftpapier van maximaal 20 cm lang.

#3 houtlijm

Nu pak je een strook kraft, en die vouw je dubbel ( met de eindpunten bijelkaar ) zodat je onder een soort lus ziet.
Als de eindpunten recht zijn leg je het buisje onder in de lus en rol je het buisje naar het begin en ga je rollen.

Na een wikkel of 2 lijm je een beetje ... rollen rollen weer en beetje lijm enz..
hierna schuif je de huls zonder problemen van je buis af!


als het niet lukt probeer het nog een keer net zo lang tot je het onder de knie hebt.
Oja Als je blowtjes kunt draaien dan heb je waarschijnlijk een voorsprong :)

veel succes,

En geen pvc meer gebruiken he :lol: Edited by peridan
Link to comment

Hulzen rollen is best makkelijk vind ik, ik maak ook maar soms knallers, dus met pvc voor fonteinen en mini-mines kom ik vaak wel een heel eind.

Echter, pvc voor knallers (met wat voor een lading dan ook) is echt een no-go. PVC heeft de neiging om bij verwarming en daarbij plotselinge drukvergroting de neiging om vreselijk te gaan fragmenteren, echte scherpe scherven schijnen het te worden, die zou ik niet in mijn been willen krijgen. :lol:

Link to comment
×
×
  • Create New...