Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
Weirdo

2 inch salute

Recommended Posts

Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is. :D

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
Aluminum..........................................23 GD
Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

Shell.JPG

Mortier.JPG

Mooi knallertje :D
Zoiets ga ik maar eens op een vuurpijl plakken maar dan met germandark flash(mischien is 20g dan wel een beetje teveel)

Inderdaad stevige knal, met german dark kan je 10 gram gebruiken en de rest oplaten. Waar was je rising tail?
Ik vind het eng, dat het zo makkelijk is om zon 2 inch in mekaar te steken. Met wat tape duurd het maar 10 minuutjes.

Edited by danny db

Mijn risingtail is eraf gevlogen bij de lift, helaas.

Ik had ook German Dark gebruikt en je kon die klap inderdaad wel voelen ja :D .
En wat tape werkt wel, maar hoe beter je paste hoe harder de knal.
Dit is ook de eerste keer dat ik met wheatpaste heb gepaste, meestal paste ik met gomtape.
Ik vind het echt kut op te doen met wheatpaste maar voor salutes is het denk ik wel de beste oplossing omdat je dan echt dik kan pasten.

Ik gebruik voor salutes altijd plastic hemi's, gaat veel sneller.

Ach ja, met german dark moet je toch sowieso niet veel pasten, of tape plakken.

Edited by danny db

Het is inderdaad belachelijk makkelijk om een salute in elkaar te knutsellen. Maar wel mooi knalletje :D!

Het is makkelijk om te maken, maar het blijft leuk :P
Ik ga binnenkort een paar verschillende salutes maken met verschillende flash-soorten erin, mijn doel is een zware harde klap.

Ik ga de flash soort uit "5/8" ID Salicylaat whistle" ook proberen, volgens mij kom ik dan aardig in de buurt van mijn doel.

deze:

50 Kaliumperchloraat
40 Magnalium (-625 mesh)
10 Zwavel

Met Magnalium (-625 mesh) kan je die zwavel wel weg laten. 60 40 mix is zo fucking snel. 1 gram in een wc papiertje knal al echt hard.

Alleen de klank van deze mix is best hoog. Denk dat KNO S GD 60 10 30 een mooie boom geeft in de lucht.

Edited by Warez

het ligt maar net aan de groote van je salute.
ik gebruik:
<10 gram: MgAl flash
10-40 gram: GD flash
100< gram: slowflash of BP

Even over BP, veel mensen vergeten dat in grote hoeveelheden BP (mist goed opgesloten) een hele diepe dreun geeft.

Dat is wel een goed idee, als mijn pers af is vul ik een 3 inch hemi met BP, 5 lagen pasten of zo en kijken wat voor klap erafkomt. :P

BP reports vereisen wel wat meer opsluiting dan dat. Denk dan eerder aan een (spiraal gerolde!!!) koker met wanden van een centimeter, en dikke eindstoppen van MDF. Die eindstoppen lijm je vast met houtlijm, en daarna gaat er nog een flinke horizontale spiking over. Dan kun je spreken van een goede BP salute. Voor nog meer dreun kan je per 100 gram BP in zo'n ding er nog een gram of 10 aan flash bij gooien, erg mooie dreunen maar het consumeert echt massa's BP.

Overigens is die flash daarboven meer geschikt voor de grotere knallers, en is daar ook specifiek voor ontworpen. Die -625 mesh magnalium is trouwens ook niet echt prettig spul, het is zo reactief dat je een hoopje makkelijk aansteekt met een wierook stokje.

Guest Mijndikkemoeder

Beetje een bump maar goed.
Als je goede eindstoppen wil , binnen paar uur droog en niet meer eruit te krijgen in hulzen van pvc ( niet gebruiken voor iets eig behalve pijlen ) hout , karton.

Je pakt 3 velletjes plee papier en doe er in lijnen constructie lijm op maak er een bolletje van , stamp die aan , volgende ochtend zit je eindstop muur en muurvast. ( het velletje moet de lijm beetje opnemen , en het moet versprijd erop zitten , gewoon beetje kneden )

Ik kreeg hem er pas uit met me rammer en hamer , en nog bleef de eindstop zitten aan het eerste laagje papier.
Perfecte eindstoppen voor BP salutes. Houtlijm is fucking bagger , en hecht juist slecht en de droogtijd is lang.

Zorg dat je handschoentjes draagt die lijm is niet leuk en je krijgt het niet van je vingers af.

grtz.

Smeltlijm werkt voor mij goed genoeg en is ook nog eens goedkoper.

Edited by 00h

Bp salutes met PVC? Payloads op pijlen maak je altijd van karton. Je zal niet de eerste zijn bij wie een pijl met payload door een mechanische fout op meters afstand afgaat.

Daarnaast zijn zulke nozzles niet vlamvast, en dus niet bruikbaar voor motoren.

Ik heb wel ervaring met houtlijm/pleepapier bij kartonnen hulsjes voor reports. Dat werkt op zich mooi, maar smeltlijm is inderdaad makkelijker en sneller.

Nee hij zegt erbij dat hij het alleen voor pijlen gebruikt..
En verder heb je helemaal gelijk.

Volgens mij bedoelde hij het meer algemeen, met een kleine verwijzing naar BP knallers (al dan niet met dikke kartonnen hulzen).

Edit: :P Ik moet zelf eens beter lezen geloof ik, het gaat ook over pvc, Hopenlijk gaat nu niet heel pyroforum BP-knallers maken met dikke pvc buizen B)

Edited by High Density

Guest BinMausAladin

salute KClO4/Al 70/30

DSC00408.jpg

DSC00407.jpg

Guest Gekkegerrit

Ik had laatst een salute op een vuurpijl die best hoog ging , dat was 12 gram kno3 / Alu -325 mesh flake / S
En die knal was echt super goed ! Die flash gaat ook best snel vind ik , ik mix kno3 en S in de kogelmolen en daarna de Alu erbij met aceton nat maken en roeren , aceton laten verdampen en het gaat echt snel.

De huls waar het inzat was echt bijna 1 cm dik , eindstoppen van wc papier met constructie lijm, die krijg je er niet uit !

Grtz.

Ik vroeg me af hoe de salutes worden gemaakt die als ze
ontploffen een zwarte rook geven (wordt vaak gebruikt door de Italianen en
Maltesen).

wat ook wel goed werkt is 50/50 fenolhars/tegellijm (of snelplamuur) in een huls persen en dan de hulzen 20 minuutjes in de snelkookpan :)

Volgens mij verstuiven ze daar gewoon een kleurstof in poedervorm.
Klopt helemaal. Uiteraard kan het ook met oranje, past wat beter bij het huidige moment.

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Omdat dit toch weer een best uitgebreid fotoverslagje is en er weinig nieuwe shelltopics worden aangemaakt, vond ik dit er wel 1 waard.

Je begint met de vertragingen in de shells te maken, 1 van 3 sec, en 1 van 1,5 sec.

Dan leg je de stars erin, links C8 en rechts C6+10%Ti

Dan vul je ze met breakcharge.

Hemi's op elkaar klappen.

Pasten

10MM gaatje in de bovenkant van de shell met de 3 sec vertraging, en de andere crossmatchen.

Daarna duw je de spolette of timefuse in het gaatje, en leg je er een randje hotglue omheen.

Dan knip je een strookje karton die er tussenpast, en die knip je aan bijde kanten in.

Rondom vastgehotglued

Nog 1 laagje paste eroverheen, en risingtail bevestigd en gecrossmatched.

Liftcup eropgeplakt met quickfuse en hij is af
      3_inch_peanut_C8___C6_10_Ti.mp4

• By 2Tall
      Vandaag even een knallertje gemaakt met kno3 flash .

Hier de fotos :

Ik heb 12 gram gemaakt , verhoudingen van flash#5
      Gewoon alles samen in de vijzel gepleurd geen gediper met deze flash ,
      hier kan je een olifant op laten dansen zonder dat er wat gebeurd .
      Stoffen kunnen wel wat fijner , als je een ballmill gebruikt .

Hier onder staat een filmpje met ........ jawel ! .. de knal .
      3gpp formaat . mobiele tel. kwaliteit

Voor degenen die dachten dat je met kno3 flash geen knal kan maken
      of bij wie het nog niet was gelukt .

Greet
    • By gamekeeper
      The Complete Book of Flash Powder (by Paul Moran)
      The_Complete_Book_of_Flash_Powder.pdf
    • By Pyrofanatic
      Vandaag mijn eerste starmine van wat groter formaat afgestoken, en niet zonder succes.
      Het ging om een 2" D1 mine. De D1 stars hebben een core van romeinse kaarsen stars.

De specificatie's
      40 D1 stars MP coated
      10 Gram redelijke pulverone
      2 gram KClO 4 / GD flash
      70 gram woog het totale projectiel.
      Afgevuurt in een 50 cm mortier.

MVI_5291.avi

Hier de Youtube versie, deze is wel iets mindere kwaliteit ofcourse.

Al met al vond ik hem redelijk geslaagd, alleen zijn niet alle stars af gegaan dus daar kan wat verbetering in komen.
    • By redbullzuiper
      Ik ben afgelopen weken bezig geweest om een alternatief te vinden op de standaard (7:3  KClO4:AI). Reden is dat KClO4 niet meer verkrijgbaar is.
      Heb al redelijk wat composities kunnen testen.
      Ik was een beetje in de database aan het snuffelen en kwam de volgende Flash compositie tegen (5:5 BaSO4:Mg of Ai).
      Het voordeel hiervan is dat het een van de 'veiligere' flash powders is. Niet erg gevoelig en zeer stabiel.
      Er stond bij dat deze compositie bij een minimum opsluiting al een harde schelle knal geeft.
      Ikzelf kreeg dit echter niet voor elkaar. Ik gebruikte 5 Micron Mg. Misschien dat dat de reden was.
      Ik vond de flash redelijk snel branden, maar niet extreem. Bij een goede opsluiting explodeert hij met een mooie schelle knal.
      Niet hard, maar wel een leuke knal.
      Om de flash wat gevoeliger en sneller te maken bedacht ik me om er zwavel bij te doen. Ik heb overal gezocht of er al personen zijn
      die deze mix getest hadden. Kon hierover niets vinden en ging dus zelf maar aan de slag.
      Tot mijn verbazing was deze flash erg goed. Ik had 3 gram in een a4 papier gedaan en deze in een papieren beker gelegd.
      De flash brande niet snel met een 'whoosh', zoals de meeste flashes die ik hiervoor gemaakt had, maar in plek daarvan gaf het een redelijke harde knal. Dit zonder enig omhulsel.
      De compositie is als volgt:
      (6:4:1 BaSO4:Mg:S)
      Ik vraag mij nu af, hoe veilig is deze compositie nu er zwavel bij zit? Is het niet 'veiliger' om de Mg te vervangen door Indian Dark AI?
      Ik hoor graag jullie reacties.
      Ik zal vanavond ff een video maken van de flash. Zowel 'unconfined' als 'confined'
    • By Andres
      O&N 2016-2017!
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.