Jump to content
PyroForum.nl

Recommended Posts

Omdat dit toch weer een best uitgebreid fotoverslagje is en er weinig nieuwe shelltopics worden aangemaakt, vond ik dit er wel 1 waard.

lege_hemis.JPG
Je begint met de vertragingen in de shells te maken, 1 van 3 sec, en 1 van 1,5 sec.

stars_hemi.JPG
Dan leg je de stars erin, links C8 en rechts C6+10%Ti

hemi_s_gevult.JPG
Dan vul je ze met breakcharge.

shell_dicht.JPG
Hemi's op elkaar klappen.

shells_gepaste.JPG
Pasten

gat_in_1_shell.JPG
10MM gaatje in de bovenkant van de shell met de 3 sec vertraging, en de andere crossmatchen.

shells_op_elkaar.JPG
Daarna duw je de spolette of timefuse in het gaatje, en leg je er een randje hotglue omheen.

karton_voor_shells.JPG
Dan knip je een strookje karton die er tussenpast, en die knip je aan bijde kanten in.

karton_tussen_shells.JPG
Rondom vastgehotglued

gecrossmatched.JPG
Nog 1 laagje paste eroverheen, en risingtail bevestigd en gecrossmatched.

shell_af.JPG
Liftcup eropgeplakt met quickfuse en hij is af

 

Link to comment

Bedankt voor de goede reacties :blush:.

Over de breaks was ik niet zo tevreden, maar dat komt onderandere omdat het leftover-stars van oud en nieuw waren, bij die C8 misten ook stukjes mealprime, dus gingen ze jetten enzo, niet genoeg booster... Vond het zelf ook jammer, maar ik beloof een goedmakertje ;).
Ik vond zelf ook dat de shell wel wat hoger had mogen vliegen, hij zat idd op zijn minimale hoogte, ik had er 10 procent lift bij gedaan, maar denk dat het aan me pulv ligt. Dus moet maar ff nieuwe batch draaien :blush:.
Ik heb 3 gram 7-3 per shell gebruikt en 5 lagen paste, maar er (kwam ik later achter) was iets met me weegschaaltje waardoor die een beetje onzuiver was, ik had in 1 keer 6 gram gemaakt en daarna weer apart afgewogen in 2 keer 3 gram, dus in de 1 zat meer als in de ander. Maar dit was toch meer een test om de techiek daarom vind ik het niet zo heel erg, maar baal wel klein beetje van de breaks.
Timefuse kan niet doorblazen zoals een spolette, die sas erin zit er echt zo hard als beton in, maar als je spolettes gebruikt kan je wel je buisje 3 kwart vol rammen en een core van ong 1-2 mm erin boren vanaf boven, tot bijv 1,5 cm boven het begin van je spollete, dan is die wel stevig maar zal die wel kort branden.
De stars waren gerold met een starroller, denk dat de C8 ctars ong 12-13 mm waren, en de C6+10%Ti ook.

Link to comment

Ik heb er wel 1, maar ik boor ook cores voor pijlen enzo met mijn schroeftol. Een kolomboormachine draait veel te had, en het puntje van een boor is heel smal en klein, dat heeft niet zoveel wrijving nodig warm te worden, en dan nog all restjes meal ertussen enzo. Met de schroeftol kan je het boortje heel langzaam laten draaien.

Link to comment
×
×
  • Create New...