Jump to content
PyroForum.nl

KMnO4 Flash


Tyneman

Recommended Posts

Lol wat zeg je nou op het einde?


Als ik het goed versta zegt hij: "Gruwelijk slap/brak lontje, dat."

En je hoef het inderdaad bijna niet te ballmillen. Gewoon even mengen werkt goed, wat nog beter werkt is ballmillen zonder de balls, gewoon millen dus. Dan wordt het goed gemengt. Het is wel de meest instabiele flash, maar wel de mooiste/beste.

Wat voor een metaal poeder zat erin? en hoeveel mesh was het?


Ik neem aan dat er Al in zit, maar Mg kan ook. Trouwens, even voor de extra info: Als je Mg gebruikt hoeft je mesh-grootte (veel) minder groot te zijn, grotere stukjes dus.


Verder leuk filmpje T.

Groeten,
Ng
Link to comment

Bedankt Tyneman voor het filmpje, het is inderdaad erg leuk spul. Ik zou het graag maken, alleen KMnO4 zit er denk ik nog even niet in, KCLO3 wel dus ik ga eerst KCLO3:Al thermiet maken ( verhouding ? ) en whistle, daarna misschien iets met KCLO4 en KMnO4 hoop ik :wink: .

:arrow: EDIT : Kijk wat ik heel, echt heel toevallig vind op het explosives and weapons forum ! :
Which is roughly:

30.5% Al
69.5% KClO3

Dus KCLO3:Al = 7:3 . Dit is dus eigelijk hetzelfde als kaliumperchloraat:aluminium flash :P .
Weten we dat ook weer !

Link to comment
  • 2 weeks later...

@flashman svenn
KMnO4= Kaliumpermanganaat, als iemand vraagt waarvoor het is; dan is het voor je Koi-vissen. :wink:

@Yellowcard
Leuke Flash! Alleen jammer dat het niet echt snel is, daarom is het denk niet goed bruikbaar voor knallers; probeer maar een keer.. :roll:

Link to comment

Ik heb nu ook flash gemaakt 50:50 kaliumpermangaat : al poeder geeft een flits/vlam niet zo heel erg fel.

50:50:25 kaliumpermangaat : al poeder : zwavel geeft een hele super snelle geel achtige flits.

Ik heb het gemaakt zonder ball mill of dergelijke alleen 5 seconde gemengd en klaar. :P ||

filmpjes volgen vanavond :P

Link to comment
alleen gemengd en niet gemalen? Ook niet in een mortier? Zonde man.

Gr33tZ


Ik heb het niet gemengd met mortier ofzo gewoon ff op een blaadje. Maar over 2 uurtjes komen de filmpjes (dan is het donker :P Heeft iemand nog iedeeen om een kleurtje te krijgen ofzo?

EDIT: Als je KMn04 laat vallen op je bureau ofzo en het dan wilt eraf vegen met een nat doekje wordt alles paars :shock:
Link to comment
EDIT: Als je KMn04 laat vallen op je bureau ofzo en het dan wilt eraf vegen met een nat doekje wordt alles paars

Als je dit forum even had doorgelezen had je dit allang geweten. :P
Ook hoe je het weer schoon krijgt is te vinden.

Nee, aan Flash kan je geen kleur toevoegen. De flits is namelijk zo fel omdat er heel veel UV licht bij vrijkomt, dat geeft ook dat mooie na-effectg in je ogen. Kleur in het UV gebied kan je vergeten.
Daarbij brand deze compo te snel en heet voor kleuren.

Gr33tZ
Link to comment

hier zijn de filmpjes !!!!

http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV00050.MPG
niet zo'n goede kwaliteit omdat ik de camera niet goed had ingesteld maar je ziet het wel goed 50 : 50 : 25 knm04 : al : zwavel
(ik zal het morgen ofzo opnieuw filmen en dan wel goed)


http://www.yourfilehost.com/media.php?cat=...le=MOV00051.MPG
Dit is wel goede kwaliteit gefilmd. het was 50 : 50 : 5 knm04 : al : kopersulfaat. Het is wat feller maar het brand helemaal niet goed.

Graag jullie comments :wink:

Svenn

Link to comment

Het lijkt wel een sterretje.
Of is het een sterretje om te ontsteken en een heel klein beetje flash?

Ik zou eens beginnen met het goed te mengen. Dus niet 5 seconden mengen, maar minimaal 5 minuten diaperen. (Anders miniaal 100 keer overgieten)
Ook moet je je stoffen van te voren goed fijnmaken in een mortier of ballmill. Let wel heel goed op dat je de pot voor oxidatoren NOOIT gebruikt voor reductoren/brandstoffen en andersom.

Gr33Z

Link to comment
×
×
  • Create New...