Jump to content
PyroForum.nl

Flash Cracker 30 gram!


Morteus

Recommended Posts

Hey iedereen,

Ik heb net mijn chemicalien een paar dagen binnen. Meteen een 30 grammer gemaakt! Wilde ik eventjes laten zien. Trouwens de dichthijd van Flashpowder is best wel hoog? Ik dacht 30 gram vult wel een wc rol of in ieder geval de helft, maar ik kwam zekers niet tot de helft. De huls was dan ook een wc rol. Omdat het er niet uit zag had ik het in een doosje gedaan, ziet er wat mooier uit haha.

 

 

Link to comment

Lekkere harde knal, maar...ik ben liever zoet af met 6 knallers van 5 gram dan 1 van 30. Dat is voor iedereen persoonlijk.

Ik zou trouwens voortaan wel een langere lont en meer afstand nemen. En ik weet niet op wat voor ondergrond je deze afstook maar als hij van aarde is en er lag daar toevallig een steentje, dan werd dat een gevaarlijk projectiel.

Link to comment
Ik zou trouwens voortaan wel een langere lont en meer afstand nemen. En ik weet niet op wat voor ondergrond je deze afstook maar als hij van aarde is en er lag daar toevallig een steentje, dan werd dat een gevaarlijk projectiel.


Ik had het op het gras gedaan, en wel vlinke afstand genomen hoor, alleen zoals je in het filmpje ziet iets te veel ingezoemt. Trouwens ik had een erg lange lont eraan hoor, maar dat stukje heb ik er uit geknipt. De lont ging ook 1 keer uit omdat er een de lont zeg maar gefouwt was. Wat je dus op het filmpje ziet is de lont die opeens weer aan gaat :)
Link to comment
waarom niet als ik vragen mag?

Hierom:

Ik had het op het gras gedaan, en wel vlinke afstand genomen hoor, alleen zoals je in het filmpje ziet iets te veel ingezoemt. Trouwens ik had een erg lange lont eraan hoor, maar dat stukje heb ik er uit geknipt. De lont ging ook 1 keer uit omdat er een de lont zeg maar gefouwt was. Wat je dus op het filmpje ziet is de lont die opeens weer aan gaat :)





wat is er verkeert aan het maken van een flinke knaller?
als hij dat leuk vind moet ie dat vooral doen vind ik.

Als je denkt dat mijn comment over knalvuurwerk in het algemeen ging, omdat je over onvoldoende kennis beschikt om te zien wat er echt mis is met het filmpje (en die andere thread met een foto van een flashmat van PVC en ijzerdraad), kun je beter zelf ook maar op 8 januari terugkomen. Voor je eigen veiligheid.

30 Gram flash in een wc-rol en dat alles ontsteken met een aan elkaar geplakt lontje.

..

Serieus? Edited by Pjee
Link to comment

Ik vind dat je wel erg ver gaat terwijl je net komt kijken morteus..
Blijkbaar heb je nog niet geleerd verantwoordelijkheid te hebben in je daden.

Veel mensen gebruiken niet eens 30 gram voor een knal, als je goede flash hebt kan een aantal gram al zo eng krachtig zijn...

Ik hoop dat er niet meer wijsneuzen komen met dit soort "beginners projecten"

Het is niet dat het niet mag of wat, het gaat erom dat je nog niet eens een simpele koker kan rollen en gelijk "je chemicalien" gaat mixen zonder ervaring.
Aan het geluid te horen vermoed ik dat je GD gebruikt als brandstof.

Weet je wat er gebeurd als je zonder proffesioneel gelaatsmasker GD in je longen krijgt?

Google maar eens op aluminium vergiftiging.
We zijn hier op een forum om elkaar te helpen, alleen heerst er hier een gedrachtscode die "bijna" iedereen wel snapt.



Kewls kunnen dingen erg voor anderen en zichzelf verpesten.

Link to comment

Ik weet niet precies waar de haat allemaal vandaan kom maar ik weet heus wel waar ik mee bezig ben, het lontje was, zoals pjee, zei niet aan elkaar 'geplakt' maar was gewoon geknakt waardoor die wel eens uit kan gaan wat in het filmpje dus voorkwam. Daarnaast weet ik heus wel hoe ik hulzen moet rollen, het enige probleem wat ik er in het verleden mee gehad heb is dat ze zo strak gerold waren dat ze niet meer van de 'mal' af kwamen. Ik heb ook de 30 gram niet in een keer gemixed maar in kleinere beetjes en vervolgens bijeen gedaan. Ik heb inderdaad GD gebruikt en één ding wat ik weet over GD dat het gemixed is met een soort olie. Het stuift dus niet. Gewone 400 mesh stuift meer dan GD. Ik heb zelf nooit groter dan dit gemaakt, dit was de eerste van 30 gram. En wat is er trouwens mis met een wc rol gebruiken als koker? lijkt mij een perfecte koker, ook voor R-candy raketten als je een groot brandstof blok maakt. En over de 'PVC mat', ik weet de gevaren van PVC. En over het aan elkaar binden van de lontjes met een ijzerdraadje, daar zit geen gevaar in want als de lonten aan gaan valt de knaller toch naar beneden. En wat denken jullie wat ik gedaan had als het lontje niet helemaal opbrandde? blij er heen rennen en oppakken? Komop zeg. Ik ben niet dom ofzo. Als ik dom was geweest dan zal ik nu geen handen meer hebben.

Link to comment

...je bent pas bezig sinds oktober, of tenminste aangemeld op dit forum. Dus je bent niet dom, maar hoogstwaarschijnlijk ontwetend! Ik ben dan ook benieuwd naar de literatuur die je hebt gelezen met betrekking tot pyrotechniek!

Met een wc-rol is heel veel mis als koker, ze zijn niet sterk en spiraal gerold. Er hoeft meer een kleine lekkage in een knaller van dat formaat te zitten en je hebt een groot probleem!

Stop trouwens allemaal ook eens met het aanmaken van een topic voor letterlijk elke nieuwe device die er wordt gemaakt, er zijn al genoeg topics waar je deze in kan zetten en het forum blijft dan ook een stuk overzichtelijker!

Link to comment

Ik ben het helemaal met je eens lennard, niet elke knaller is de moeite waard om te posten, vooral ook omdat het maken zo weinig vaardigheid vereist.

Ik heb inderdaad GD gebruikt en één ding wat ik weet over GD dat het gemixed is met een soort olie. Het stuift dus niet. Gewone 400 mesh stuift meer dan GD.


Ik weet niet of jij speciaale GD hebt maar normale GD aluminium stuift wel degelijk veel, de stofdeeltjes zijn echter zo klein dat ze nauwelijks zichtbaar zijn terwijl de deeltjes van grovere poeders wel zichtbaar zijn. GD stof is Heel Ongezond!
Link to comment

Ik zou alsnog maar een proffesioneel masker dragen, bij ELKE Al poeder trouwens. Wan het is echt niet goed voor je, je kan ontstekingen aan je longen krijgen erdoor. Altzheimer, Al poeder werkt als 100000 kleine "mesjes". Ook al heb je een geolide GD. Alsnog een masker dragen.

Link to comment

Okay, I figured it out.

Ga vooral door met wat je doet, ongelukken en ellende overkomen toch alleen anderen. Jij bent te speciaal om verminkt te raken.
Sowieso zijn alle hier genoemde minpunten en risico's van je hoogstaande werk gewoon verzonnen door de mensen die er meer verstand van hebben dan jij. Geláchen hebben we, toen we met z'n allen afspraken om net te doen alsof je stom bezig bent. Trek je er vooral niets van aan, het was vast maar een grapje.



P.S: Behalve dat de wc-rol heel duidelijk aangeeft dat je iemand bent die je claimed (hoopt) niet te zijn, is het gewoon een waardeloze koker. Men kan met 3 gram flash in een goed kokertje een hardere knal maken dan jij met tien keer zoveel in een slappe, spiraal gerolde, koker.
Overigens is het probleem met de 30 gram ook niet (alleen) de hoeveelheid op zich, maar het weetje dat de knal bij meer dan 15 gram gewoon niet harder [decibel] gaat worden en dat het dus - zeker in een slechte huls - zonde van je stoffen is.

Link to comment

Ik heb nooit gezegt dat wat jullie zeggen allemaal een grap is, ik waardeer alleen niet de sarcasme dat is alles. Ik ben al een paar jaar bezig met dit soort dingen, de datum dat ik op dit forum kwam zegt niet dat ik vanaf dat moment begonnen ben met pyrotechniek.

Jah over aluminium poeder, het is gevaarlijk en ik heb ook gehoord kanker verwekkend. Alleen denk ik niet dat een verfspuitmasker of iets dergelijks werkt. Je hebt dan wel een heel erg dure nodig omdat de deeltjes van GD extreem klein zijn, die gaan waarschijnlijk gewoon door dat filter heen. Wat ik dus niet snap is dat in producten zoals deodorant ook aluminium poeder zit, en zelfs in een nieuwe zilverpoeder. Zou dat dan eigenlijk niet zo gevaarlijk zijn? Voor die reden gebruik ik ook geen aluminium houdende deodoranten. En het maken van flashpowder doe ik in een goed geventileerde ruimte, aka buiten.

Link to comment

Is er dan niemand die ook even een opmerking wil maken over zijn spelling en interpunctie? Als we dan toch bezig zijn;)

Uiteraard zal ik je niet vertellen dat je fout bezig bent, dat zal je ondertussen hopelijk wel duidelijk zijn. Toch raad ik je aan de volgende keer jezelf in te lezen in de pyrotechniek, voordat je 'zomaar' begint te mengen en knoeien.

Mvg,

Paddo

Edited by paddo
Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...