Jump to content
PyroForum.nl

Oud en nieuw 2009/2010


Weirdo

Recommended Posts

  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Allemaal de beste wensen en al het goede voor het nieuwe jaar!!

Heb hier ook wat knallers gedaan 2, 5 en 10 grams kclo4/GD-66/34.
Trapveldje hier voor de deur heeft nu wel een paar kale plekken, leuk om te zien
als je iets aansteekt dat iedereen dan met de vingers in de oren staan te kijken.
Iedereen had het over groene vlekken voor de ogen... ^_^ toch wel indrukwekkende
knallen, zeker niet te onderschatten en dat op een afstand van 20 a 25 meter.

Edited by FlashGordon
Link to comment

@Moreno: Waarom zou je gek zijn als je een knaller van 50 gram maakt? Ik zou het niet doen omdat het mij niet waard is om zoveel flash aan een ground salute te spenderen, voor een aerial salute is het weer een ander verhaal...

@FG: Hoe dik waren de wanden van de hulzen? Ik heb er zelf ook wel last van gehad wanneer ik hulzen gebruikte met dunne wanden.

Best wensen allemaal!

Link to comment

Gelukkig nieuw jaar allemaal!!

Gister was wel oke... kwam er wel achter dat ik echt te veel harde knallen had. Had iets van 100 15 gram MgAl/KClO4 klappers gemaakt, plus 10 grams traca iets van 30 meter. Had overal Ti in gestopt, en gaf echt een vet effect. Alleen leek het net een vuur zee met die traca en zag al snel mensen de straat uit lopen. Had ook nog een 40 grams gemaakt voor een maatje van me..... die was helemaal onder de indruk. Hij had ook 10 corba's 6 gekocht en die vallen echt in het niets daarbij.

Weet wel dat ik volgend jaar niet hoger ga als 5 grams. Voor volgend jaar een mooi cake bouwen en kleine shells.
Pijlen weet ik nog niet.... zat laats de PGI 2008 dvd te kijken, daar hebben ze ook wedstrijden in alle facetten van pyro. Zo ook pijlen, en als ik zie hoeveel pijlen niet op hoog gaan of afbuigen..... en dat zijn mensen die het echt al lang doen. Lijkt me een te groot risico voor O&N

Al met al wel naar mn zin gehad.

Link to comment

@Warez: heb je nog filmpjes oid van die traca? ^_^

@Moreno: ...Ik begin me nu af te vragen of je wel je eigen vuurwerk met respect behandeld en af steekt.

Link to comment
OMG dan ben je tog gek!!

Er zijn ook commerciële 50g knallers, alleen, zoals de quote hieronder luid, zijn ze waarschijnlijk lang niet zo goed als home-made knallers.

Had ook nog een 40 grams gemaakt voor een maatje van me..... die was helemaal onder de indruk. Hij had ook 10 corba's 6 gekocht en die vallen echt in het niets daarbij
Impressive! Ik zie graag een filmpje, zeker van die traca, daar ben ik al een tijdje benieuwd naar. ^_^


Mijn jaarwisseling was helemaal perfect, er waren een paar mensen die hadden blijkbaar een busje vol belgische professionele (KvK) potten gehaald. Werkelijk prachtig, ik kan er nogsteeds niet bij hoe overweldigend dat was!
Link to comment

Ik vind zelf 50 gram op de grond ook wel op het randje maar we weten hoe we hier verantwoord mee om moeten gaan. Ik had hem graag de lucht in gestuurd maar mijn pulverone was op ^_^

Al mijn shell deden het en de meeste gaven een mooie symmetrische break. Ik had ook 2 coloured ring shells gemaakt en een daarvan was perfect rond en perfect georiënteerd maar deze staat helaas niet op video. Ik zal nog wel een aantal videos posten maar deze heb ik nu nog niet in bezit want ik heb een vriend laten filmen.

Ik heb een prachtige dag gehad met veel familie, vrienden, vuurwerk :P
Het eigen geproduceerde vuurwerk heeft geen een keer gefaald terwijl de in nederland gekochte rotzooi wel degelijk zijn extra faal momenten kent waarbij de sterren om je oren vliegen.

Link to comment

Ik ben niet heel tevreden over mijn vuurwerk maar toch was het leuk :P

Om een of andere rede knalde de eindstoppen van mijn pijlen met die insert shells eruit ik snap echt niet waarom, ik heb al zoveel pijlen succesvol gemaakt en nu ineens falen ze ^_^
Ik had 5 15g flash salute pijlen en die gingen echt goed zeer hard echt lawine pijl hard :(
Al mijn 2"ers gingen goed, sommigen wat laag maar dat maakt niet uit(ik had een heel weiland tot mijn beschikking dus het was ook niet erg als er iets op de grond knalde)
De 3"ers heb ik niet afgestoken omdat om een vage reden de 1e al meteen fout ging, deze had nog net genoeg vaart om uit de mortier te komen en knalde daarna op de grond, daarna nog met mijn broer 2 afgestoken en deze gingen gewoon goed dus de rest steek ik ooit nog wel een keer af.

Er is dus veel mislukt om vage redenen...

Maar wtf! 50g flash? mijn 15g salute pijlen gingen al rete hard. ik kan me daar niks bij voorstellen, filmpje?

Link to comment

Sorry voor de onduidelijkheid, ik bedoelde eigenlijk de pijlen. Niet elke batch meal is hetzelfde, je zou eigenlijk voor elke batch meal de specs en afmetingen van je motoren moeten checken.

Link to comment

Misschien weet ik het al, mijn koffiemolen heeft het begeven dus had ik mijn betoniet niet gemalen. ik denk dat dat ervoor heeft gezorgd dat de eindstoppen wat zwakker waren, maar het blijft vreemd want ik vouw altijd de huls wat naar binnen(door het warm te maken)
Het ligt niet aan mijn meal deze heeft altijd wel een beetje de zelfde brandsnelheid.

Link to comment

Ik kan best tevreden zijn over mijn homemade vuurwerk, slechts 2 pijltjes gingen niet helemaal zoals ik het graag gezien zou hebben: de payload weigerde om een onbekende reden gewoonweg om af te gaan. Iedereen lachen natuurlijk XD.

Ik had ook wel leuk commercieel spul, had een paar cakejes gehaald allemaal 15 shots ofzo, er zat nog wel mooi spul tussen voor niet al te veel geld. Voor legaal vuurwerk geldt: weet wat en waar je zoeken moet.

Ik heb verder echt een supergezellige oud en nieuw gehad met men vrienden ^_^ Er waren gelukkig ook nog wat "wow, oehh en ohhh's" te horen en daar doe je het toch ook wel een klein beetje voor! :P

Ik wens iedereen een heel gelukkig en voorspoedig 2010 met een hoop vuurwerk en goede resultaten op school/werk!

Edited by pyrobass
Link to comment

Wat is er vreemd aan het invouwen van de rant van mijn buis? het zorgt ervoor dat niet de hele klomp betoniet eruit kan knallen(werkte dus niet bij die 4 pijlen ^_^ )
Nu ik stop gaat mijn broer weer verder met pyro :P dus ik heb meteen al een volgende eigenaar van al mijn pyrostuff, handig

Edited by Pyromaniak
Link to comment
  • 3 weeks later...

×
×
  • Create New...