Jump to content
PyroForum.nl

4'' C8 D1petal


Weirdo

Recommended Posts

Ik heb vandaag mijn eerste petalshell afgeschoten, ging wel goed, maar ik was in een luie bui bij het pasten, dus had maar 4 laagjes gedaan, in het vervolg doe ik er 6.

3 gram booster 7/3
35 gram lift+Ti
MCRH break
timefuse


Je ziet de timefuse niet, maar dat komt omdat ik deze 2 helften ff snel gevult heb voor de foto.


Ik heb een 2 inch hemi gebruikt als former, ik heb de 4 inch met MCRH gevult, 2 inch hemi eringedouwt met veel kracht, nog een beetje opgevult, 2 inch hemi eruit gehaald, pleepapiertje erin en gevult met stars.


Gepaste, gecrosmatcht en lift staat klaar.


Shell op mortier.


Filmpje

4__C8_D1petal.MP4

Link to comment

Zeer mooie shell!!
Mij eigenlijk bekend als een pistil.(Nee geen pistil stars) Een petall heb je al, dat is je buitenste ring. Een "inner petall" bereik je door een kleinere shell in de grote te gebruiken waarin de stars georganiseerd worden, genaamd "Double petall shell". Een pistil bereik je door de stars in het midden van de shell de dumpen of met de break te mixen, wat hier het geval is.
Verder op de shell geen enkele opmerking behalve prachtig!

Link to comment

Ik weet dat het eigenlijk een double petal shell is, maar ik noem het altijd een petal, bij double petal heb je al zo gauw van "waar is de derde petal dan?". Dus heb het voor het gemak petalshell genoemt. Maar je hebt wel gelijk kwa foute info, zal het er volgende keer even erbij melden.
Het lijkt een pistil, maar het is een petal, de stars waren netjes in het 2 inch kommetje gelegt, nog een stukie papier en daarna nog een beetje breakcharge. Het probleem is dat de stars te klein waren. Dit was nog een restje van een jaartje geleden, en vond het zonde om weg te gooien :lol:.

Link to comment
×
×
  • Create New...