Jump to content
PyroForum.nl

Oud en nieuw 2009/2010


Weirdo

Recommended Posts

Ik vroeg me af of er al iemand bezig was met voorbereiden voor oud en nieuw, het is al over 2 maanden en als je nu nog sterren moet rollen mag je wel opschieten omdat ze ook nog moeten drogen, en met dit weer is dat echt heel kut. Want ik ben natuurlijk weer lekker laat met sterren rollen, en ze drogen voor geen meter :lol:.
Maar heeft iemand al enig idee wat ie gaat maken?

Mijn lijstje: alleen zal het iets meer worden waarschijnlijk als mijn sterren tenminste optijd droog zijn.
Van al deze shells en stuk of 5.

Slowgold 3 en 4"

Chrysanthemum 8 3 en 4 "en nog een paar met D1 petal

D1 glitter 3 en 4 " en nog een paar met white petal en c8 petal

C6+10%Ti 3"

Willow diadeem 4" bowtie's

Nog een paar salutes

en mischien nog wat.

ben net klaar met 1 batch 2 en 3 inch d1 stars + wat risingtails:

Link to comment
  • Replies 75
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Heb jammergenoeg niet veel chems tot mijn beschikking, bestel volgend jaar meer.
Ik houd het op een boel polumna's, mischien met flash.
Binnenkort ook maar eens wat TT stars maken, en in starmines of mischien op een pijl zetten.
En gewoon kno3 suiker rookbommen, niet veel maar is gewoon lolig.

Link to comment

Ik denk dat ik alles wel zo'n beetje ga proberen. Omdat ik nog een beginner ben is het dit jaar toch vooral kijken wat voor herhaling vatbaar is. Vuurpijlen, BP knallers, starmines, 'minishells', fontijntjes en ook wat kas-suiker rookbommetjes. Al wat tekeningetjes gemaakt in paint van de dingen die ik wil gaan maken.. En er staat in de kast al 300 gram meal en 60 1,3 cm ID Willow stars. :lol:
In de Kerstvakantie nog een batchje meal maken en nog wat Chrysanthemum 6 of 8 voor de fontijntjes.

Echte Shells begin ik waarschijnlijk volgend jaar mee.

Link to comment

Het drogen gaat vreselijk slecht inderdaad.
Ik vind KNO3 suikerrookbommen saai, daarom ga ik dit jaar rookbommen met hexachloorethaan en zink maken :lol: , ik kan niet wachten tot het binnen is.
Dit is het eerste jaar dat ik shells (2 en 3 inch) kan maken. Ik ga salutes maken (lekker snel klaar en een indrukwekkend effect), Chrysantemum, Glitter en Peony in rood en misschien groen.
En wat knallertjes natuurlijk.

Link to comment

Ik ben nog niet begonnen.
Ik had een paar pijltjes met 2" shell als report( thunderbolt flash en TT stars) in gedachte en natuurlijk een paar 3" ;waarschijnlijk slowgold nu ik men Ti heb :lol: en natuurlijk de klassiekers als D1 en TT, chrysanthemum 6 met 5%Al

Ik maak nooit veel maar dat moet ook niet perse!
Ieder moet zelf maken wat hij zelf wil en hoeveel hij wil.

Link to comment

Ik ga dit jaar wat kleine groundsalutes maken.
wat candypijlen met wat simpele headers, waaronder 1 met een mislukte batch D1 bijv.
candypijlen met peony,s van ruby red, phiko blue en nog een paars. 2 en 3 # en mini beraq inserts :lol:
Mischien nog wat met reports.

En ik heb nog wat fonteinen in de planning staan.
HE is niet bekend.

Link to comment

Ik ben stiekem al begonnen met chems hamsteren en het een en ook het één en ander aan kartonage aan het verzamelen.

Verder wil ik een stuk of wat 2" shelletjes gaan maken en een zooi mines en fonteintjes.

Als laatste (het is toch O&N) zit men er over te denken een ladinkje HE af te zetten.

Link to comment

Het valt me allemaal een beetje tegen om eerlijk te zijn :lol: Hier een lijstje met wat er op mijn agenda staat:

20x 3" Ti salute shells (ronde)
20x (of meer) 4" sier shells (ook rond, D1, C8, wat experimentele sterren, 2 KG veline (alle kleuren, 500 gram each dus), wat andere MgAl based kleuren uitproberen, Petals en pistils proberen, Palmshells en nog veeel veeel meer)
10x (minstens) starmines, 5x 3" 5x 4"
Was ook van plan 6 of 8 inchers te maken maar ik denk dat ik maar even bij de 4" blijf, omdat ik nog niet zo ver ben met shells bouwen.
Ground salutes, 10 gram crackertjes, en wat 100 grammers (die laatste doen het altijd goed onder vrienden XD)
En natuurlijk HE! Voor oudjaarsdag dan. Heb er een hekel aan om met gevoelige primairen rond te lopen met al dat vuurwerk erbij. Ik zat te denken aan 25 gram ETN als boosters voor simpele AN explosiefjes (ANNM, AN/Al, ANNG etc etc)
Wat reketten wou ik nog proberen, 1lb ers met name, maar ik denk dat ik daar maar even mee moet wachten tot volgend jaar anders raakt mn schema wat overvol.

Dus ja, ik ben al druk bezig! alleen ben enorm druk met school helaas, tentames enzo :/

Link to comment
Het valt me allemaal een beetje tegen om eerlijk te zijn :lol: Hier een lijstje met wat er op mijn agenda staat:

20x 3" Ti salute shells (ronde)
20x (of meer) 4" sier shells (ook rond, D1, C8, wat experimentele sterren, 2 KG veline (alle kleuren, 500 gram each dus), wat andere MgAl based kleuren uitproberen, Petals en pistils proberen, Palmshells en nog veeel veeel meer)
10x (minstens) starmines, 5x 3" 5x 4"
Was ook van plan 6 of 8 inchers te maken maar ik denk dat ik maar even bij de 4" blijf, omdat ik nog niet zo ver ben met shells bouwen.
Ground salutes, 10 gram crackertjes, en wat 100 grammers (die laatste doen het altijd goed onder vrienden XD)
En natuurlijk HE! Voor oudjaarsdag dan. Heb er een hekel aan om met gevoelige primairen rond te lopen met al dat vuurwerk erbij. Ik zat te denken aan 25 gram ETN als boosters voor simpele AN explosiefjes (ANNM, AN/Al, ANNG etc etc)
Wat reketten wou ik nog proberen, 1lb ers met name, maar ik denk dat ik daar maar even mee moet wachten tot volgend jaar anders raakt mn schema wat overvol.

Dus ja, ik ben al druk bezig! alleen ben enorm druk met school helaas, tentames enzo :/



100 grammers? en waar wou je die afsteken dan? of woon je aan een plein? :)
Link to comment

Zozo, ik hoop dat je al wat voorbereident werk hebt gedaan, anders ga je het zooiezo niet halen. En je hebt aardig wat chems op vooraad liggen zo te horen als je zomaar "wat" 100 grammers maakt :). Maar dat word in iedergeval een spetterend oud en nieuw bij jou zo te horen :lol:.

Link to comment

Dat is een leuke starmine zeg :)

Maak je maar geen zorgen over of het wel af komt hoor :lol:
Vorig jaar had ik op een middagje zon 100 5 grammers gemaakt (volgens mij heb ik chinees bloed LOL) Maar ik houd ervan in grote hoeveelheden te werken, dus dat versnelt het proces ook wel :P Het is namenlijk makkelijker om 5 100 grammers te maken dan 100 5 grammers :P

Het enige wat me op het moment tegenhoud is de studie, wat natuurlijk ook belangrijk is

Link to comment

Ik heb vanmiddag tijdens een saaie les even een nieuw ideetje opgedaan, ik wil een lange cacke maken van een serie mines en fonteinen die in tussenpozen van 1 tot 2 seconden ontsteken achter elkaar. Mij leek visco wel geschikt als lont voor doorlonting omdat dit makkelijk te timen valt, 1 cm = 1 seconden brandtijd.

Die salute starmine is zeker wel mooi, lijkt me nog wel best lastig, het principe lijkt wel een beetje op een shell met insterts die op de grond knalt.

Link to comment

Het is hoe je het wil draaien maar het lijkt niet echt op een baraq. Het zijn kartonnen buisjes die aan de onderkant zijn gevuld met geramde mp en daarboven zit flash. Die moet wel snel zijn want er zit geen onderstop in het buisje op het moment dat de flash ontsteekt. Het is dus eigenlijk best makkelijk te maken :lol:

Link to comment
Heb je de sterren voor je shells al gerold dan? het durt echt onwijs lang om te drogen. En aangezien je aardig wat shells wilt maken...


Een aantal. Ik gebruik de airco en een warmeluchtkacheltje om het droogproces te versnellen. Ze drogen zo in minder dan 1 week, zonder scheuren e.d. Daarna moeten ze nog wel helemaal uitharden. (dus ze zijn dan nog niet volledig droog.)

greets
Link to comment

×
×
  • Create New...