Jump to content
PyroForum.nl

Whistle Mix (rocketry)


Recommended Posts

Iemand een antwoord? :)


http://www.youtube.com/watch?v=u9JwhF92tdo
Van een medeforumgebruiker.

In mijn eigen ervaring is het verschil niet zo extreem als op de video, maar het is wel duidelijk te horen.
CuOCl whistle is krachtiger dan IJzeroxide, hoeveel krachtiger kan ik je nog niet vertellen, omdat ik nog geen IJzeroxide whistles met payload heb geschoten.

Iemand anders hier al wel aan een dergelijke test toegekomen?
Link to comment
  • 1 month later...

Stom vraagje over increments waarschijnlijk, maar ik vroeg me af of men deze ook aanpast naarmate
het persen vordert.
5 gram whistle zorgt bijvoorbeeld voor een 1,5cm increment onderin, waar de spindel het breedst is, en voor 0,8cm zodra je boven de core zit.

Ik kan me namenlijk een post van sjeef herinneren (voordat z'n spindelverwijdertool het levenslicht zag) waarin hij een rocketcasing doorsneed en de increments exact even hoog waren.

Link to comment

Dat komt gewoon omdat Sjeef zo Rete-accuraat-werkt altijd :)

Je hebt volgens mij zoiezo variatie tussen de increments boven je spindle en om je spindle heen,
maar ik heb niets gelezen dat iemand kleinere of grotere schepjes gebruikt om dit tegen te gaan.
Lijkt me dus niet echt nodig, mischien dat wanneer je hybrid motoren maakt je hier ietwat rekening mee moet houden maar verder niet denk ik.

Link to comment

Gaat ook prima hoor, het enige nadeel vind ik is dat de bijgeleverde sleeves de tube niet altijd geheel omvatten.
Hierdoor krijg je een smalle uitpuilende rand over de lengte van je tube.
Zie foto.

Dit verzwakt het geheel uiteraard ietwat, al heb ik er nog nooit catos door gehad.
Ik heb zelf toevallig net wat 2mm aluminium buis besteld, waar de tubes precies inpassen.
Hier zet ik mijn klemmen gewoon op tijdens het persen, waarna ik de motor uit de sleeve pers.
Ben benieuwd hoe dat gaat.

Edited by VanHout
Link to comment

Oke dankjewel :). Eindelijk eens iemand die niet uit de hoogte doet omdat hij het al beter weet :lol:.

Dan ga ik nu beginnen met whistle maken. Ik vind het nog een beetje eng dus ik heb mijn lashelm er maar bij gepakt :P.

Edit:
Dus als ik het goed begrijp moet je wel klemmen hebben. Ook om die van PS?

Edited by midge
Link to comment
Ik vind het nog een beetje eng dus ik heb mijn lashelm er maar bij gepakt.


Waar moet dat voor nodig zijn dan.???

Eindelijk eens iemand die niet uit de hoogte doet omdat hij het al beter weet.


En dit snap ik ook eigenlijk niet.
Volgens mij wil een ieder hier je gewoon helpen. (Toch??) :)
Link to comment
Waar moet dat voor nodig zijn dan.???

Dat is zon hele grote helm met vuurbestendig glas ervoor. Het zal wel schijnveiligheid zijn maar het geeft iig wat meer zelfvertrouwen :lol:.

En dit snap ik ook eigenlijk niet.
Volgens mij wil een ieder hier je gewoon helpen. (Toch??) blink.gif

Ik heb al een aantal keren meegemaakt dat als je een vraag stelt mensen meteen over je kwaliteiten oordelen en vanuit de hoogte gaan antwoorden. Dit is niet persoonlijk dus ik ga geen voorbeelden noemen maar ik was gewoon blij dat ik normaal antwoord kreeg op mijn vraag :).

Op Dpc verwees Rocketier terecht naar info uit het bestaande whistle topic, misschien is dit verkeerd opgevat.smile.gif

Nee, heeft het niks mee t emaken :P. Rocketier had gelijk maar ik had dat topic natuurlijk al een aantal keer doorgelezen :D.
Link to comment
  • 2 weeks later...

Ja hoor, ik heb het gros al klaar liggen. En je whistle gaat (als je deze droog opslaat) echt niet meer uitzetten hoor.
Het is staat immers niet onder spanning, zoals een springveer oid.

Je stars worden toch ook niet plots 50% groter zodra ze uit de starplate komen? :P

Link to comment
  • 2 months later...
  • 10 months later...

×
×
  • Create New...