Jump to content
PyroForum.nl

Whistle Mix (rocketry)


Recommended Posts

haast en improvisatie zijn nooit goed voor de kwaliteit ...
in plaats van een fatsoenlijk passfire gat te maken had ik de header er zo bovenop geprikt met wat h3 als burst en 5 inserts als payload.
Ik ging er vanuit dat de (steek)vlam die uiteindelijk door het gaatje in de bulkhead zou komen de boel wel even zou aansteken.

niet dus.

Link to comment

Misschien is de header er ook wel af gevlogen tijdens liftoff...het was nogal donker en ik vertrouw de bond tussen hotglue en PET plastic eigenlijk helemaal niet..
2 strobes die ik ook bij me had CATO :)
Ik denk dat ik de verkeerde rammers heb gebruikt bij het persen met een te ruim gat.

Edited by azure
Link to comment
  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Ik heb gistere koperoxichloride whistle gemaakt, pijltje geperst vandaag en afgeschoten.

Maar de pijl bleef gewoon op de grond terwijl de core branden, daarna kwam die los van de grond maar niet zo heel erg hoog.

Heel raar aangezien koperoxichloride whistle toch wel heel erg sterk zou moeten zijn. Zou het te maken kunnen hebben met de 1% cab-o-sil in mijn perchloraat?

Link to comment

Ik heb het niet getest als los poeder, maar dat is niet echt nodig omdat whistle het toch altijd wel doet :D

Ik heb idd dezelfde spindel gepakt als de ijzeroxide pijlen. Die werken overegens echt perfect, hij duwt een 3 incher bijna te hoog :D

Zal morgen ff een fimpje maken.

Link to comment

KoperOxyChloride gaat idd als de brandweer, het is by far de beste kat die ik tot nu toe heb gebruikt.
(Mijn CuOCl is wel home-made dus ik ben niet 100% zeker van de zuiverheid :D )

Het kan ook dat je whistle nog niet helemaal droog was of dat je een CuOCl hydraat hebt gebruikt met teveel gebonden water.
Welke kleur had ie?

Edited by azure
Link to comment
  • 2 months later...

Dat ziet er rete strak uit the Butcher. Na oud en nieuw wil ik ook whistle mix gaan maken. Dit geeft toch weer een extra dimensie aan de pijlen.
Ik ben trouwens ook erg gecharmeerd van Strobing rockets. Enfin mijn complimenten met het resultaat.

Edited by Rocketier
Link to comment
Je moet toch nog eens kijken naar die kleine brand inconsistentie. Hij hapert een beetje!

Komt waarschijnlijk door mijn benzoaat.
Heb alles in de koffiemolen gegooid(ja apart :( ) maar waarschijnlijk had de benzoaat nog wel wat langer gemogen.

@ Rocketier
Thanks ben er zelf ook erg blij mee.

Grtz
Link to comment

×
×
  • Create New...