Jump to content
PyroForum.nl

Whistle Mix (rocketry)


Recommended Posts

:D Woow Weirdo nice man,zo heb ik ze nog niet kunnen maken.
Ik krijg alleen maar Cato`s met die dingen.
Deca welk verschil heb je het over,met of zonder Vaseline. :lol:

Edit Ohw zie het al 76/23 en 7/3 Srzz.

Edited by Lontje
Link to comment
  • 2 weeks later...

:D Netjes hoor Weirdo.
En ja het is GAAF zodra het lukt,ik doe denk ik iets verkeerd met mijn mix.
Ik gebruik nu de 7/3 mix en de 2,5 % Vaseline.ID=14 mm en Core is 10 mm. :lol:
Ze fluiten nu wel maar komen niet omhoog.
Gebruik de thinner versie voor het aanmengen,droog het ong.2 dagen.
Gescreend in de huls,en aangeperst met ong 200 kilo.
Wat doe ik verkeerd.
Reacties altijd welkom. :D

Link to comment

Dankje :lol:

Is je benz wel fijn genoeg, want dat is echt troep. Ik gooi het van tevoren samen met de Fe203 in de koffiemolen todat je geen wit stukje meer ziet zitten. Me perc is ook ongeloofelijk fijn. Dat screen ik samen door een 120 mesh zeef. En ik gebruik de 76/23 versie, die is al een stuk krachtiger.
Voor de core gebruik ik bij 14 mm pvc 5 mm boortje, 4 cm diep. Ik pers er 5,5 cm whistle in.

Link to comment
Okie Weirdo ik ga het op jou manier nog eens proberen.
Het zal me uiteindelijk toch moeten lukken. :lol:

Bedankt voor je reactie.
Maakt het persen nog veel verschil trouwens.?


8000 psi komt overeen met 350kg op 14mm ID, lijkt weinig maar is haast niet zonder pers te doen.
Link to comment
  • 4 weeks later...

Mooi vastgelegd, Azure! Allebei prima raketten. De tweede maakt echt goed herrie en doet me denken aan de klassieke Tolle Lola. Tegenwoordig vind je deze luide rauwe gil alleen nog terug in de commerciele Cruise Rockets van Wolff. Ben echt onder de indruk van de kwaliteit van beide pijlen.

Cameo

Link to comment

Ik was zelf ook verbaasd over de hoeveelheid kabaal die de rode ijzeroxide whistle produceerde aangezien ik daarvoor alleen nog CuOCl composities had gebruikt voor mijn raketten en deze in verhouding een vrij bescheiden geluid produceren.

Waar ik nu wel benieuwd naar ben geworden is de combinatie van verscheidene whistle composities in 1 raket.
Bijvoorbeeld de eerste helft van de core met koper oxychloride whistle persen en daarna verder met ijzeroxide?

Of variaties in de brandstof, dus eerst een aantal increments met salicylaat persen en dan verder met benzoaat brandstof?
En wat zou het effect qua geluid zijn om rond de spindle snelle whistle (76-23-1) te persen en vervolgens boven de spindle de delay te persen met bijvoorbeeld een 65-34-1 verhouding eventueel gecombineerd met variaties in de katalysator component?

So much to do so little time..

Edited by azure
Link to comment

De core bepaalt het meeste de kracht. Je zal ook merken dat je zonder goed design ook niks de lucht in zal krijgen. Ik heb ook iemand gesproken die in zijn core CuOci kat doet. En boven de core ijzeroxide perst. Hij merk geen enkel verschil.

Link to comment
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

×
×
  • Create New...