Jump to content
PyroForum.nl

Target-master


explomaan

Recommended Posts

Even over Target-master, wat een Teringlijers zijn dat. Zoals ik eerder vertelde heb ik in januari loden ballen besteld bij target-master.

-Op 14 januari hebben ze mijn geld ontvangen.
-In de laatste week van januari stuurde ik een mailtje omdat ik nog niks had ontvangen en ook niks had gehoord, met de vraag wanneer ik mijn bestelling zou ontvangen.
-De dag erna kreeg ik antwoord op mijn vraag. De ballen waren onderweg van amerika en werden de volgende week op schiphol verwacht. De levering moest dan waarschijnlijk nog even door de douane worden gecontroleerd maar target-master verwachtte de bestelling snel te hebben.
-Over de helft van februari (nog niks ontvangen) stuur ik opnieuw een mailtje met de vraag waar mijn bestelling blijft.
-twee dagen later krijg ik antwoord

Geachte Klant,

De leverancier heeft de loodballen niet op voorraad, dus we hebben ze nog niet kunnen bestellen voor u.

-Meer dan een maand later, tweederde van maart, stuur ik opnieuw een mail: Ik heb mijn bestelling nog niet ontvangen en ook niks meer van target-master gehoord. Ik ben zeer redelijk en vraag of als de ballen niet geleverd kunnen worden, er mogelijkheid is op een vervangend product (een iets andere maat loden ballen, zo krap komt het bij ons niet:P). Zoniet wil ik mijn geld terug.
-De zelfde dag krijg ik een mailtje terug met de vraag of ik wil aanduiden welk product ik dan zou willen. Ik stuur (ook dezelfde dag) dat een maatje kleiner of groter ook zou voldoen.
-Meer dan 2 weken later stuur ik een inmiddels enig zins geagiteerde mail waarin ik vertel dat ik al geruime tijd wacht op een reactie. Ik stel dat ik een product wil of anders mijn geld terug.
-10 dagen later (inmiddels 17 april) heb ik nog geen reactie en stuur ik opnieuw een mail waarin ik aangeef dat het mooi is geweest en dat ik mijn geld terug wil (binnen een week).
-Nu krijg ik wel een reactie met daarin dat het maximaal 30 dagen kan duren voordat ik mijn geld terug krijg. Ze stellen me de keuze "annuleren of door laten gaan?"
-Dezelfde dag nog stuur ik een mail terug dat ik al zei dat ik mijn geld terug wil.
-De volgende dag lees ik het volgende mailtje:
Geachte klant,

Dat kan niet. Ze zijn voor u besteld en ze zijn met twee weken hier. De leverancier heeft aangegeven dat hij ze nu weer op voorraad heeft, dus ze komen mee met een zending die deze week vanuit Amerika verstuurd wordt. We kunnen ze er niet meer uit halen uit die order, dus het gaat gewoon door.

Vriendelijke groet, / Kind regards,
Target-Master Service Team


:D:lol:
Koop Nooit bij Target-Master!!! Edited by explomaan
Link to comment

Je kunt altijd nog je bestelling na het ontvangen terugsturen onder de noemer Wettelijke Bedenktijd.

Bedenktijd

Wanneer je producten op afstand verkoopt, hebben klanten (bijna altijd) recht op een zichttermijn, oftewel bedenktijd. Dit geldt onder andere voor het verkopen via internet, e-mail, postorderbedrijf, telefoon en bestelbonnen.
De bedenktijd is een periode waarbinnen de klant het aangeschafte product zonder opgaaf van reden of enige verplichting terug kan sturen. Je mag hier als winkelier geen kosten voor in rekening brengen of eisen dat de verpakking ongeopend moet zijn. Je mag wel bepalen dat de verzendkosten voor retourzending voor rekening van de koper zijn.

Let op!

De periode moet minimaal zeven werkdagen bedragen. Je moet bezoekers van je webwinkel informeren welke bedenktijd je aanhoudt, anders wordt deze automatisch verlengd tot drie maanden. De bedenktijd gaat in op het moment dat de klant het product ontvangt.
Link to comment

Ik haat dit ook. Zijn van die web shops die zelf eigenlijk nix op voorraad hebben, een hoop bestellingen verzamelen en dan deze bij de grotere handel te bestellen. Is het een beetje rustig dan houden ze dus gewoon je order vast maar komen met lul smoesjes. Een niet nader te noemen website waar chemicaliën en glaswerk te krijgen heeft hier ook een handje van. Als je z'n voorwaarde leest ziet het eruit alsof je binnen de 7 a 8 dagen je shit hebt maar van de drie bestellingen die ik er gedaan heb hebben twee er meer dan drie weken geduurd. Hij heeft het bij mij nog niet zo bont gemaakt als target master bij jou echter.

Ik zou misschien er nog een mail aan wagen waarin je een uiterste leverdatum eist. Als ze die niet halen geld terug. Ze zeggen dat je bestelling met twee weken hier is, dan nog een dag naar jou dus dat mag geen probleem zijn. Zou er gelijk iets bij zetten dat als ze niet normaal doen je de KVK en die club die de erkenning voor de wapenhandel regelt een briefje gaat schrijven.

Fok, ik wordt ook weer kwaad haha.

Link to comment

Jongens, hartelijk bedankt jullie voor jullie steun :lol:,

Met de tips die ik hier en via de pm heb gekregen, heb ik ze zover gekregen dat ze mijn geld terug storten. Vooral omdat ze me zo hadden genaaid wou ik het product namelijk helemaal niet meer. Laten we hier wel een wijze les uit trekken: Target-master, daar moet je niet meer bij bestellen!

Robin

Link to comment

Ja ik heb ook al is op een normale manier een bestelling bij hun gedaan, maar ik ben niet tevreden als een bedrijf soms doet wat het belooft. Dan denk ik, dat bedrijf doet zijn best niet en verdient het dus ook niet om aan mij te verdienen. Een principe-kwestie is het dus.

Link to comment
Mogelijke oplossing voor het probleem: Vraag eerst of het artikel vanuit hun eigen magazijn op voorraad is. Indien dit het geval is moet je het binnen een week hebben.

Met de nadruk op mogelijk :lol:. Ook hier wordt je vaak voorgelogen door dit soort kruideniers. Misschien ook nog een extra voorwaarde afspreken dat indien het er niet binnen de afgesproken tijd is (U zegt het is op voorraad DUS is het binnen 5 werkdagen bij mij. What's the problem?)
Verder vind ik COMMUNICATIE belangrijk. Gaat er om de een of andere manier toch iets mis dan kan zo'n shop op zijn minst pro actief een mail sturen waarin uitgelegd wordt wat het probleem is en jou de keuze laten.

Eigenlijk zou je iets van een algemene KOOP voorwaarde moeten opstellen.

Ha, we worden mondig! Edited by pdfbq
Link to comment
  • 4 years later...

Ze hebben anno 2014 nog niet veel geleerd:

Heb hier op 21-09-2014 bestelling gedaan.
1 doosjes kogeltjes en een Caldwell deadshot combo.
22e was de betaling voldaan.
Begon op internet niet al te positieve dingen te lezen en dacht vraag even na wanneer geleverd kan worden.
deed dit de 29e september en 30e kreeg ik antwoord dat het nog even kon duren door de Caldwell set.
30 september hun een mailtje gestuurd dat als het langer dan 30 dagen duurt ik de bestelling annuleer volgens Het vierde lid van artikel 9 van boek 7 van het Burgerlijk Wetboek.
waarop op 1 oktober de mail krijg:
Geachte Klant,

De leverancier zit in Amerika, en hij heeft ze nu ook niet op voorraad. Voor hem is het ook even afwachten wanneer hij weer een levering ontvangt.
U mag gerust iets anders uitzoeken, of dat we het blikje kogeltjes wel opsturen en de dead shot bag combo annuleren. Ook de gehele order mag nu al geannuleerd worden. Daar hoeft u niet mee te wachten tot de 30 dagen voor bij zijn. Ik weet gewoon echt helaas dit keer niet wanneer we ze gaan krijgen, maar ik denk echt niet dat dat binnen nu en een week gebeurt, aangezien het na verzending vaak al een week onderweg is, en ik nog geen bericht heb gehad dat ze de spullen hebben verstuurd.

Dus heb ik geantwoord dat ik dan bij deze de gehele bestelling annuleer en ze het geld terug kunnen storten.

daarna niks meer van ze gehoord tot 29 oktober, u bestelling is verzonden.

heb deze producten bij een professioneel bedrijf gekocht en binnen 2 dagen geleverd gekregen, uiteraard wel iets duurder.

daarna mailtje gestuurd dat ik in principe al op de 29e de koop geannuleerd heb als hij later dan 30 geleverd wordt en tevens de 1e november de totale bestelling geannuleerd.

antwoord:
Geachte klant,

Er is hier helaas niets bekent van een annulering. Er staat bij uw bestelling ook niets in het systeem aangegeven.
Als dit wel zo was geweest dan was uw bestelling natuurlijk ook niet aan u verzonden.

nou breekt me de klomp. ik heb zelfs een mailtje van hun van 1 november mijn eigen bericht erin staan dus door hun beantwoord.

Ik laat het er niet bij zitten.

  • Upvote 1
Link to comment
×
×
  • Create New...