Jump to content
PyroForum.nl

pdfbq

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

  • 4 months later...

Goedemiddag!


Ik wil graag mijn eigen BP maken, maar heb geen ballmill tot mijn beschikking.

Nou is kno3 en zwavel zoiezo al een fijn poeder, en de houtskool die ik heb is al vermalen tot een airfloat poeder..

Kan ik hier een BP mee maken die zijn werk doet als lift en burst? Of is het daar simpelweg nog steeds niet fijn genoeg voor?
(Ik heb wel een vijzel en koffiemolen tot mijn beschikking)




Alvast bedankt!

Grt, Charcoal

Link to comment

Stop de drie componenten niet samen in een koffiemolen, dit kan ontploffen!! Vijzelen kan wel, maar het zal niet echt snel zijn, het is dan meer een soort van greenmix.
ALs je vijzelt kun je wel een beetje feel krijgen voor meal, en er wat van leren. Ik zou gewoon een beetje vijzelen en hier wat mee experimenteren.

Nog een tip : ga heel veel lezen over bp, er is heel veel over te vinden. Hou bij elke stap die je doet de veiligheid in het oog. Eerst researchen dan pas mengen!

Link to comment

Ik heb ook geen ballmill ^_^ Maar heb wel goede meal!

Ik doe de KNO3, C, en S in een pannetje met water, even warm maken (NIET HEET) en goed roeren (op een elektrische warmhoudplaat) zodat het water verdampt en voila.

Door het verdampen kan je keiharde stukjes krijgen, deze maak je nog iets fijner en je hebt liftcharge voor bijvoorbeeld bombettes, werkt uitstekend!

Edited by Timberbeats
Link to comment
Ik heb ook geen ballmill ^_^ Maar heb wel goede meal!

Ik doe de KNO3, C, en S in een pannetje met water, even warm maken (NIET HEET) en goed roeren (op een elektrische warmhoudplaat) zodat het water verdampt en voila.

Door het verdampen kan je keiharde stukjes krijgen, deze maak je nog iets fijner en je hebt liftcharge voor bijvoorbeeld bombettes, werkt uitstekend!


hmm, klinkt niet echt veilig.. Om water te verdampen moet het toch echt heet worden, dit doe ik liever niet in mn keuken ^_^

Ik lees wel eens over crimson powder als lift, hoe denken jullie daar over? Aangezien dit wel makkelijk te maken is?
Link to comment

Een lijmpistool word 200 graden en heb dit getest op een beetje meal en flash, dus ik maak me geen zorgen dat het zomaar in de brand vliegt (ben natuurlijk wel voorzichtig;))
Ik doe het ook buiten op mijn balkon dus als er iets gebeurt dan zien de buren alleen een beetje rook.

Link to comment
Ja, je zou de CIA method kunnen proberen, kijk hier even.
En google CIA method black powder om zoveel mogelijk info te vergaren zou ik zeggen.


Hmm volgens de pyroguide kan dit zelfs zonder te millen!

*Verschrikkelijke berg bar slecht vertaalde tekst weggehaald, Zet volgende keer gewoon een linkje naar de pagina neer, dat is voor iedereen een stuk prettiger. T.*
Link to comment

Schudkogelmolen, knikkers of andere media, een bewaarbus en koffie oid. Je mix erin en flink schudden. Een kwartier levert vrij goede meal op, krijg je ook nog eens spieren van.

Pas wel op met dit ding want je kan er bijvoorbeeld geen flash of bepaalde winokur mixen in mengen. ^_^

Edited by cojonesm
Link to comment
  • 3 weeks later...

Ik zit met een klein vraagje.

Hoe komt het dat commercieel buskruit (uit bijv piratjes) niet ontbrandt door een gewone vlam van iets boven de 1000°C?
En als het antwoord simpelweg is dat het bijv 2000°C nodigt heeft, hoe kan je die warmte dan leveren?

Link to comment

×
×
  • Create New...