Jump to content
PyroForum.nl

Starmines


Sharkie

Recommended Posts

Aangezien er nog geen algemeen topic voor Starmines is leek het me wel handig om er een aan te maken.
Vandaag heb ik een 15 shots 3/4'' cakeje gemaakt. Zat 5x gekleurde sterren, 5x TT en 5x C8 in. Eerst pvc buisjes van 11 centimeter afgezaagd, op de ramming base gezet en per stuk 3 gram bentoniet in geramd. Vervolgens net boven de stop 2 gaatjes geboord en alle buisjes samengelinkt met lont. Overal 2 gram pulverone in gedaan, klein stukje papier, sterren, en een plugje (door iets minder als de helft van een servet in een buisje samen te rammen, eruit te halen en in je starmine te doen). Toen heb ik van alles een mooi geheel gelijmd. Ik heb alles vastgelegd dus ik plaats hier binnenkort nog een fotoverslagje.

Hier een foto'tje:




(Prachtig ding, al zeg ik het zelf. :))

Ik steek hem wel pas met oud en nieuw af, dus voor het resultaat zullen we nog even moeten wachten.

Edited by Sharkie
Link to comment

Vandaag even een starmine gemaakt en afgestoken.
Was ongeveer 1,5 inch met 15 rolled tiger tail stars. Samen 7,5 gram.

Er zat ook nog een gilpatroon tussen, zo eentje waarmee je vogels weg kan jagen, alleen die ging jammer genoeg niet aan.
4 gram pulverone lift.

De stars kwamen best hoog en de vonken bleven lang hangen :). Ik ben van plan om er 10 voor O&N te maken.

filmpje.wmv

Link to comment
  • 4 weeks later...

ik was bezig mijn pyro zooi een beetje uit te mesten en ik vond nog een zooitje cut TT en rode stars, 2 starmines van gemaakt dan maar.
TT starmine...of ground shell :P
ik snap niet waarom maar het hele buisje explodeerde terwijl er maar 10g pulverone in zat! (niet eens heel snel) enorme knal en een ongelofelijk groot effect voor zo'n kleine starmine ^_^

en nog een TT met rode starmine die wel goed ging.
TT en rode starmine
Ik vond nog een bakje met wat slome pulverone dus er zit iets van 25g lift in.

Link to comment
  • 3 weeks later...

Mijn grootste starmine die ik gemaakt heb :blush:
2" mine

Het is een 2" mortier van 15cm lang gevuld met allerlei soorten stars.
Er zat 13g pulverone in en een al folie eindstop.
Hij was eigenlijk bedoeld als endshot voor een 9 shots starmine cake maar het doorlonten was gefaald :blush: bijna alle lontjes deden het niet ik denk dat de gips eindstoppen toch nog vochtig waren en zo de lontjes(die tegen de eindstop lagen) vochtig gemaakt hebben.

De overige 7 starmines zal ik opnieuw doorlonten en een andere keer wel afsteken.

Link to comment

:blush: Dat zal bij mij wel mee vallen aangezien mijn TT toch altijd bagger is :blush:

EDIT van Prophet: Naar aanleiding van de nogal nonchalant getypte posts van Pyromaniak in dit topic heeft hij een pm ontvangen waarin hij op de regels werd gewezen. Laat dit nogmaals een signaal zijn naar de leden toe dat er vanaf heden terug strenger en consequenter wordt opgetreden.

Edited by Prophet
Link to comment

Dat zal toch wel meevallen ExplosiveCoek? Als de koolstof maar fijn genoeg is zal de lichtsterkte van de Ti die van de Koolstof overtreffen en zal de koolstof toch niet te zien zijn.

Link to comment

×
×
  • Create New...