Jump to content
PyroForum.nl

Grote starmines


mr.stijntje

Recommended Posts

Ik maak sinds kort best grote starmines, dus ik dacht, laat ik er nog eentje filmen om te laten zien. :D
Ook een boel foto's gemaakt, ik zal er een soort tutorial van maken.

Hier een plaatje van de dingen die ik nodig had:

Je ziet:
Een starmine-basis. (Gewoon een stevige koker van +- 15cm op een houten plankje)
5g H3
Een pot D1 glitter stars
Een stukje schietlont van +- 15cm
Een opgerold stuk papier wat mooi in de koker past.
Een stuk papier.

Eerst leg ik het schietlont op het papier, en dan doe ik er 5g H3 bovenop.


Daarna vouw ik dit dicht.


Nu doe ik een kartonnen schijfje onderin het opgerolde papier, en vouw ik de onderkant dicht. Dan laat ik het lift-zakje onderin zakken.


Een stuk of 20 D1 glitter stars erbovenop.


Dichtvouwenm, en een touwtje eromheen.


En je starmine is klaar om te vuren.


Dit alles kostte me 10 minuten.

En natuurlijk ook een filmpje:
Starmine_D1.ASF

Ik stond eigenlijk te dichtbij, maar niet zo erg als op het filmpje leek. Ik werd niet overvallen door vallende stars iig zoals het lijkt.

Maar volgende film ik van verder weg, deze zal ik ook posten hier.

Brand maar los ;)
Stijn

Link to comment

Das een heel mooi systeempje Stijn. ;)

Ik heb vaak een probleem met de stop in mn starmines. Met dit zakjessysteem ondervang je dat netjes. Ik zal van de week eens iets als dit gaan proberen, maar dan op wat kleiner formaat.

Als het goed gaat komt er wel een filmpje.

@ Knakworst hierboven: Zo'n 1 woord post slaat als een tang op een varken. Kijk uit dat niemand dit opvat als postwhoren, dat kost ja namelijk een warning.

Gr33tZ

Link to comment

Ik heb niet erg veel verstand van starmines, maar ik dacht dat normaal de stars de burs-charge aanstaken. In dit geval gaat het dus langs de stars regelrecht de burst-charge in. Hoe kan het dan dat de stars in die fractie van een seconde allemaal onstoken worden? Is er dan zo'n goede priming gebruikt of is het iets anders?

Link to comment

Heeey mooi gedaan Stijn, die D1's zijn indd prachtig.. :D
Ik heb er ook twee gemaakt, nu heb ik de kans om ze te posten.. :)

Blauw ala Warcore
Met Quickmatch van bovenaf, deze video had ik al gepost volgens mij..
star_mine.MOV

Charcoal streamer
Met +5% Ferrumpoeder, deze keer met visco via de zijkant, de buis is ook veeeel langer, daarom is de verdeling van de stars niet zo gesprijdt (spelling ? ;) )
P1000786.MOV

Link to comment

@ Stijntje: In een woord: Prachtig!
Alleen: Is die quickmatch nou van BP?? H3 en BP = Niet goed KClO3 + S

@ Duvel: 1: Niet iedereen weet dat Ferrum latijns is voor ijzer... (bij deze dan; Ferrum = IJzer, denk aan Fe)
2: Vooral die 2e starmine vind ik mooi!! Die 1e straalt niet genoeg licht af vind ik..
3: Wat is de compo van de 2e?

@ Boe: H3 Brandt sneller...

Jurrrrr

Link to comment
@ Stijntje: In een woord: Prachtig!
Alleen: Is die quickmatch nou van BP?? H3 en BP = Niet goed KClO3 + S

@ Duvel: 1: Niet iedereen weet dat Ferrum latijns is voor ijzer... (bij deze dan; Ferrum = IJzer, denk aan Fe)
2: Vooral die 2e starmine vind ik mooi!! Die 1e straalt niet genoeg licht af vind ik..
3: Wat is de compo van de 2e?

@ Boe: H3 Brandt sneller...

Jurrrrr


Gebruik eens de zoekfunctie, quickmatch is lont met papier eromheen.
En dat H3 sneller brand beantwoord z'n vraag toch helemaal niet, want je kunt net zo goed BP als lifting/burst charge gebruiken.
Link to comment

Mijn quickmatch was van normale blackmatch, (met meal dus) en was gewoon droog. De blackmatch raakte de H3 niet. En als het wel zo was geweest, dan is het niet erg, aangezien ik het 2 uurtjes voor afsteken gemaakt had.

Soul, ik stuur 'm stx wel over msn ja.

En Julicher, het duurt even voor het zakje breekt, waardoor het helemaal gevuld is met vuur van het H3. (Ja ik praat hier wel over 100sten seconde.) En de D1 glitter star ontsteekt érg simpel.

Link to comment
@ Stijntje: In een woord: Prachtig!
Alleen: Is die quickmatch nou van BP?? H3 en BP = Niet goed KClO3 + S

@ Duvel: 1: Niet iedereen weet dat Ferrum latijns is voor ijzer... (bij deze dan; Ferrum = IJzer, denk aan Fe)
2: Vooral die 2e starmine vind ik mooi!! Die 1e straalt niet genoeg licht af vind ik..
3: Wat is de compo van de 2e?

@ Boe: H3 Brandt sneller...

Jurrrrr

Dit zit hem puur in de camera, deze compo is in het echt erg fel!
Link to comment
  • 8 months later...

Super hoor , vooral die D1 , bij mij waren mijn eerste een stuk beter dan die ik nu maak , heel raar , ze glitteren een stuk minder , ik denk dat een paar chems beetje vochtig zijn vooral kno3 .

Maar echt super mooi gemaakt en snel ! Dat is echt beter , vooral voor massa productie met oud en nieuw :)

Ga zo door! Ik wil best meer zien ;):P

Grtz , Eric

Ps : Wat voor camera heb je ? super mooi beeld

Link to comment
  • 6 months later...

Sorry voor de bumb, maar ik kon in geen ander topic me vraag kwijt. :)
Ik heb nu een 2" Mine gemaakt, op de manier zoals in de eerste post staat omschreven. Maar ik kan nergens vinden hoe lang de mortier moet zijn om hem af te schieten.
Maakt het uit als je het in een buis van 50cm afschiet? Dit is namelijk de enigste maat die ik heb. Of ik moet mortieren door midden gaan zagen.

Link to comment

De mortierlengte maakt vanaf een bepaalde lengte niet heel veel meer uit. De minimumlengte voor een 2" starmine zou ik op ongeveer 20 cm houden, omdat je anders enorm moet overliften willen je stars enige hoogte halen. Als je mortier langer is, gaan je stars gewoonweg hoger en heb je minder spreiding. Ik vind persoonlijk 50 cm wat aan de lange kant, maar als je genoeg pulverone (en ook weer niet te veel) eronder propt gaat het wel goed. Overliften is in ieder geval beter dan underliften. Gebruik in ieder geval voor alle kalibers een of meerdere diafragma's, dan kan er bijna niks fout gaan, tenzij met opzet.

Link to comment
×
×
  • Create New...