Jump to content
PyroForum.nl

D1 Glitter Starmine


dilsssss

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Dit is mijn eerste filmpje dat ik post op dit forum.
Voordat ik deze heb gemaakt zijn er vele testen van tevoren geweest met 16mm ID buisjes.
Ook heb ik Stijn(Mr.Stijntje) een beetje op de hoogte gehouden van mijn resultaten en raadde me aan om te gaan werken met grotere starmines.
Dat heb ik dus gedaan en de eerste test ging meteen goed.
Daarna meteen nog een gemaakt, die op dit filmpje staat.

De specs:

3 cm ID buis
4,5 g pulverone
4 D1 sterren

Hier het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=vF1trqrpT4U

In het echt zag hij er wel mooier uit, maar door youtube word de kwaliteit iets minder.

Edited by dilsssss
Link to comment
Zeer mooi, Wat had je boven de sterren gedaan? wc papier?


Nee, ik had het op deze manier gedaan.
Heb alleen een paar dingetjes aangepast.
In een stuk opgerold A4 papier, en i.p.v. de pulverone in kraft te doen, deed ik het in een rondgeknipt stuk koffie-filter. ;)
Heb namelijk nog geen kraft.

Mijn ouders waren er in ieder geval heel enthousiast over.
Me vader zei: daar wil ik er nog wel 100 van zien!
Link to comment
Je hebt volgens mij hetzelfde probleem als ik. Je D1 stars zijn meer white stars dan dat je glitter effect hebt, dit ligt aan het millen, hoewel ik na 20 minuten millen nog altijd een white star als effect had. ;)


Opzich vind ik het wel mooi, met af en toe wel een glittertje tussendoor, maar echte glitter zit er niet in.
En tja, ik kan het niet millen omdat ik geen ballmill heb, ik schud het wel hard in een bakje knikkers maar dat is geen hoogwaardige kwaliteit.

Misschien als je 25 min of 30 min milled/millt(hoe schrijf je dat?) heb je een beter resultaat.
Niet dat ik er ervaring mee heb maar je kan het proberen. :P
Link to comment

Hier iemand die wel ervaring heeft met het millen van D1. Ik mil het altijd 20 minuten, in een 250grams trommel met 1.2 kilo loden media erin. Inclusief het Aluminium. Zorg wel dat je houtskool vooraf fijn is.
Gebruik je ook wel de goede soort Aluminium ? 250mesh atomized ?

Zie de foto voor een voorbeeld van mijn D1 sterren. Dit is een oude foto, tegenwoordig rol ik ze nog wat dikker, dan heb je toch een mooier en langer effect.
Succes ermee.

Edited by yellowcard
Link to comment
×
×
  • Create New...