Jump to content
PyroForum.nl

2" starmine


destroyer

Recommended Posts

<p>Goeie dag aan iedereen

Ik heb eindelijk mijn starmine kunnen filmen het is mijn 2de dat ik ooit heb gemaakt.
ik denk dat ik mss wat te dicht stond en te weinig sterren had in gedaan maar toch vind ik het best goed voor een 2de keer.

Nog wat foto's:

de mortier en de starmine.


de mortier van bovenaf:


<object height="344" width="425"><embed allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" height="344" src="http://www.youtube.com/v/8x4Si9WfxJM&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" width="425"></embed></object></p>

Link to comment

Als dat spiraal gerolde buis is zou ik gauw op zoek gaan naar wat anders. Ik heb daar al een keer een mortarburst mee gehad met 30 gram pulverone bij een starmine. Staal of glasvezel is veel sterker, en zelfs cilindrisch gerold karton is al stukken beter.

Link to comment

Nogmaals een goeie dag aan iedereen

ik wil er wel nog aan toevoegen dat de mortier altijd voor de helft is ingegraven.

@ tonradox:Het is geen echt goeie pulverone dus moet ik er wel wat meer in steken :D

@ leander: Het is idd een spiraal gerolde buis maar ik weet niet echt hoe dik een staal buis moet zijn om veilig te zijn. Aan glasvezel zou ik denk ik niet raken en die cilindrischgerolde buizen zou ik zelfs niet weten waar ik moet beginen met zoeken dus heb ik voorlopig die spiraal buis.

@ NoviX: Inderdaad mijn quickmatch is nog niet wat het moet zijn maar toch hij ging af he. Het was mijn vader dat je hoorde praten btw.

-Greets DESTROYER-

Link to comment
@ leander: Het is idd een spiraal gerolde buis maar ik weet niet echt hoe dik een staal buis moet zijn om veilig te zijn. Aan glasvezel zou ik denk ik niet raken en die cilindrischgerolde buizen zou ik zelfs niet weten waar ik moet beginen met zoeken dus heb ik voorlopig die spiraal buis.


Neem dikwandig stalen CV buis. Deze is 3mm dik, en bevat een getrokken naad zo te zien, niet zo'n lelijke zwakke als als bij goedkopere low quality bende. Verder is het prima lasbaar. Dit is prima bruikbaar, en sterker als net zo dikke glasvezelbuis. En nee, als je er niet meer dan 50 gram flash in stopt, is het praktisch onmogelijk om rondschietende fragmenten in je scortum te moeten constateren in het onfortuinlijke geval van een mortarburst.
Link to comment
Neem dikwandig stalen CV buis. Deze is 3mm dik, en bevat een getrokken naad zo te zien, niet zo'n lelijke zwakke als als bij goedkopere low quality bende. Verder is het prima lasbaar. Dit is prima bruikbaar, en sterker als net zo dikke glasvezelbuis. En nee, als je er niet meer dan 50 gram flash in stopt, is het praktisch onmogelijk om rondschietende fragmenten in je scortum te moeten constateren in het onfortuinlijke geval van een mortarburst.


Tnx voor de info :D misschien nog een vraagje het is wat inpulsief maar ik heb nog nooit echt gelezen hoe je zo'n stalen buis dicht stopt langs onderen kan dat met gewone gips of moet je het ding echt dicht lassen of draad op tappen en dicht schroeven met een stop ofzo ?
dank bij voorbaat

-Greets DESTROYER-
Link to comment
Guest Goner

Lassen lijkt mij beter, omdat het sowieso meer kan hebben!

Ook kan je er gewoon een voet aan lassen wat weer veel werk scheelt bij het opzetten van je mortierpijp(en)!

Link to comment
  • 4 months later...

Ha PyroPeoples,

Ik bump dit topic even met een vraagje:

Ik heb al verschillende starmines gemaakt met TT stars, waarbij ik steeds tegen hetzelfde probleem aan loop. Mijn TigerTail stars worden vaak niet (allemaal) ontstoken.

Ik gebruik de 44/44/6/6 TT-compo, en lanceer mijn stars met 5 gram pulverone, in een mortier met een ID van 30 mm. Ik heb wat commercieel vuurwerk uit elkaar gehaald en ontdekte dat er vaak tussen de lift en de stars een dun schijfje karton zit met een gat (als van een perforator) in het midden (om het vuur door te geven?). Ik doe dat ook, om de lift zo niet te vervuilen met het losse MP dat ik tussen de stars strooi.

Ik neem aan dat de stars daardoor niet goed aangaan. Iemand een oplossing of ervaringen?

Link to comment

Je moet je stars primen, dan gaan ze allemaal aan.

Je kan je stars in een bak doen, bijvoorbeeld een hertog jan ijsbak, je sprayt je stars tot ze een beetje vochtig zijn, niet te nat, anders gaan ze aan elkaar plakken.
Dan gooi je er een schep meal+dextrine in de bak en schud je net zolang tot alle meal om de stars heen zit. Dan gaan ze altijd aan.

Link to comment

Laat ik de vraag even met een domme vraag beantwoorden; Is een van de chemicaliën die je gebruikt toevallig van inferieure kwaliteit? Want een beetje TT hoort gewoon aan te gaan door een liftcharge. Karton of geen karton, prime of geen prime.
Wat cojonesm zegt lijkt me however ook een zeer reële optie.


Oh well, een beetje primen kan in ieder geval geen kwaad (Voor de mensen onder ons met mijn mentaliteit; Ja, dat kan het inderdaad wel, maar niet in dit geval hè.. :7) hoewel ik niet zonder een flauwe glimlach moet zeggen dat ik vroeger Tigertail juist als prime gebruikte. Sterker nog: Zwavelloze. :P

Edited by Pjee
Link to comment

In de tussentijd ben ik wel in zoverre het k3wl stadium ontgroeid dat ik TT (en vele andere stars, ect.) alleen gebruik na een week goed drogen (grrr). Verder had ik eigenlijk ook niet het idee dat TT een prime nodig had. Ik kan het natuurlijk altijd proberen. Ik heb het vanavond met een enkel laagje wc-tissue geprobeerd tussen lift en stars (belachelijk dun velletje papier) maar ook dit mocht niet baten. Het faalde. Zonde van die stars >_> . Pyromaniak maakt shells met dezelfde stars, bij hem gaan ze wel altijd aan X_x . De bastard.

Link to comment
×
×
  • Create New...