Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
ExplosiveCoek

Fallas de Valencia

Recommended Posts

Weer iets wat ik nog moet doen in het leven, bedankt   ;-)

Have fun!

Ben nu al meerdere malen in Valencia geweest maar het nog nooit kunnen passen dat het samen viel met de Falles...

Het valt altijd buiten men vakanties. Valencia is wel echt mijn favoriete stad! 

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By 2Tall
      Mijn nieuwe ontwerp , niet iets voor binnen de bebouwde kom ..
      Bij het testen zal ik er een filmopname van maken en hier bij plaatsen .

• By Pjee
      Zojuist samen met IM een mooi knallertje met ongeveer 6 gram whistlemix (KClO3/Na.Benzoaat) gemaakt en afgestoken. De huls was van een aluminiumfolie-koker, eindstoppen van snelgips en een lont - goed voor 15 seconden - van sulphurless-blackmatch (omdat KClO3 en S geen goede combinatie vormen, natuurlijk). Gespiked en gewrapped, een mooi decoratiepapiertje eromheen en afgestoken. De knal was lekker scherp en echode mooi door. Hier wat foto's:

Raw.

Closeup.

Spiked, Wrapped, finished!
    • By zakelijk1986
      Nou de titel zegt het alleen, ik was benieuwd of iemand hier ooit mee gewerkt heeft?
      Het is een kruit dat iets krachtiger is dan de standaard BP maar veel minder rook ontwikkeld.
      Het schijnt ook gebruikt te worden als kruit voor vuurwapens, maar veel minder krachtiger dan flash als het goed is.

• By destroyer
      <p>Goeie dag aan iedereen

Ik heb eindelijk mijn starmine kunnen filmen het is mijn 2de dat ik ooit heb gemaakt.
      ik denk dat ik mss wat te dicht stond en te weinig sterren had in gedaan maar toch vind ik het best goed voor een 2de keer.

Nog wat foto's:

de mortier en de starmine.

de mortier van bovenaf:

<object height="344" width="425"><embed allowfullscreen="true" allowscriptaccess="always" height="344" src="http://www.youtube.com/v/8x4Si9WfxJM&hl=nl&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" width="425"></embed></object></p>
    • By miech
      Omdat ik toch al een zogenaamde peanut shell aan het maken was, besloot ik er ook meteen maar een paar foto's bij te maken. Een peanut shell is een dubbele break shell gemaakt met sferische shells. In mijn geval betreft het twee 2" shells, beide gevuld met een Chrysanthemum 8 ring, pulverone break en 0,5 gram magnalium flash.

Je begint met het construeren en pasten van twee bijna gewone shells, waarbij de ene shell een normale timing heeft en de andere een van ongeveer een seconde. De shell met de langste timing krijgt voor het vullen een gaatje in de bovenste hemi, waar later de vertraging van de tweede shell doorheen gaat. Tegen het eruit lekken van de inhoud is het een goed idee om er een klein stukje schilderstape overheen te plakken.
      Bji het pasten van de onderste shell plak je geen pasting over het gaatje in de eerste shell. Dit gaat alleen maar in de weg zitten, en het draagt niet bij aan de kwaliteit van de shell als je het er later weer af moet slopen.
      Merk op dat de lont uit de tweede shell geprimed is. Dit is aan te raden, omdat vanwege de afwijkende drukverdeling bij de break er een stevige burst in moet, waardoor een standaard stukje visco wel eens kan falen.
      Laat na het pasten van de shells deze drogen. Knip dan uit een kartonnen kokertje een figuur lijkend op die op de derde foto. Dit wordt de verbinding tussen de shells.

Vouw nu de ingeknipte rand van het kartonnen kokertje naar buiten, en smeer de flapjes in met een goede sterke lijm. Ik zou houtlijm aanraden, en wheat paste absoluut niet.
      Plak nu het kokertje op de shell met de lont. Het op deze shell plakken vermindert de kans op beschadiging van de prime op het lontje.
      Steek nu het gaatje in de eerste shell open, zodat de lont van de tweede shell er straks makkelijk in kan. Let op dat je geen burst uit je shell laat vallen, dit kan een verstoord break patroon geven.

Plak nu de twee shells aan elkaar. Let op: het kartonnen kokertje zorgt voor de verbinding, niet de lont van de tweede shell. De lont van de tweede shell wordt niet aan de eerste shell vastgelijmd, want dit geeft een grote kans op falen!
      Plak hierna een met wheat paste ingesmeerde strook licht kraftpapier over de verbinding. Deze zorgt voor een gasdichte aansluiting, waardoor de tweede shell niet voortijdig af gaat. Plak het er goed strak omheen, dat ziet er het netste uit.

Nu moet er nog een lift cupje of zakje onder geplakt. Gebruik iets meer lift dan je volgens berekening nodig hebt, vanwege de ballistische eigenschappen van de shell en om te voorkomen dat de tweede shell te laag breakt.

De hierboven gefotografeerde shell zal komende week ergens geschoten gaan worden. Het filmpje komt uiteraard ook voor publiek beschikbaar.
    • By fred g.
      Deze peanut heb ik gemaakt en geschoten. Helaas kapte mijn camera ermee toen de peanut omhoog ging.....grrrrr........

Als extraatje plakken we er met het lijmpistool nog 2 rising tails met titanium op. Dit zijn 12 MM stars gemaakt met de starplate. Nu is je peanut klaar om gelanceerd te worden. Pak de aansteker maar!

• By fred g.
      Hallo mede pyro's,

Dit is mijn eerste 4 inch. Ik heb getracht een soort van ring te maken met chrys#6 stars. Die kwam niet helemaal uit de verf, maar ik vond hem verder erg geslaagd.De break was slechts pulverone van een matige kwaliteit. Ik heb echter om en om gepasted met glasvezel tape en kraftpapier, en ik moet zeggen dat er echt een keiharde dreun vanaf kwam.De shell paste heel netjes met ongeveer 1.5 mm speling in mn mortier. Het effect was ook zeer groot vond ik. Ik wil liever niet met flash werken, en ben een echte BP fanaat. Eerst dat maar eens zeer goed onder de knie hebben denk ik zo.

I

Rising comets toevoegen,12mm chrys#6 10%Ti, ready to fire.

Het eindresultaat, de rising comets braken af, maar gaven toch een mooi effect vind ik. De break gaf echt een keiharde diepe dreun.

Enjoy, mijn beste mede pyro´s.
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Ben zelf ook aan het knoeie geweest met een spuit om sterren te perse. Dus ben op zoek gegaan naar een ster plaat, maar blijf wel ff met de spuit door gaan met de hand hahahaha…. Heb helaas niet de gereedschappen en mogelijkheid om zelf wat te maken meer… 
    • Ik heb gelukkig de weg terug weer gevonden.. heb nu ook meer tijd ervoor weer want me zoontje is nu oud genoeg om zichzelf bezig te houden dus pappa kan beetje klote weer… ik ben wel nog steeds bezig met onderzoek, proberen en testen wat voor mij werkt.. maar ja moet zuinig zijn met me poedertjes is tegenwoordig echt een drama om wat te kunnen scoren… verklaring hier verklaring daar… ik zit daar heel nie op te wachte🤦🏼
    • Zoooooo ik heb de weg ook weer terug gevonden…. Zien dr echt goed uit… ik ramde het aan met de achter kant van me ratel uit me doppenset en boorde handmatig de core met een lang boortje… 🤦🏼 het werkt maar niet perfect
    • O sorry man, ik zie dat ik je net op het laatste moment in de steek heb gelaten. ( mijn notificaties gaan naar een oud mail adres).  Met het berekenen had je een paar dingen door elkaar gehaald. De omwentelingen per minuut blijven natuurlijk gelijk ongeacht wat de dikte van je aandrijf as is of de poelie die je erop plaatst.  Ik neem aan dat je er intussen wel achter bent gekomen, met nog een keer het bovenstaand verhaal rustig terug te  lezen. Of mischien heb je wel een van de vele online rekentools gebruikt.  Een vertraging of versnelling treed enkel op bij een overbrenging tussen ongelijke grote van assen of tandwielen.  ( dat maakt dat jouw rekenfout al in de eerste regel van je berekening zat).  Je moest de omtrek vermenigvuldigen met je rpm en niet delen. En je krijgt dan een waarde in centimeters en niet in rpm ( want dat was een vast gegeven, welke pas veranderd bij een overbrenging) 
    • Hahaha het is toch echt een virus ook.  Vanochtend eerst Facebook toen hier verhaal doen voor de gezelligheid. Schreef ik nog neu dit jaar niks gemaakt. Het begon toch wel te kriebelen. Ik denk nog geen half uur later, was ik al aan de gang.   Toch maar wat knal en stuk of zeven whistle motortjes geperst. Payload heb ik nog liggen.  En maar fantaseren wat ik nog meer droog kan krijgen voor morgen🤣  Have fun!  Jason 
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online