Jump to content
PyroForum.nl
Sign in to follow this  
fred g.

2 inch peanut tutorial

Recommended Posts

Deze peanut heb ik gemaakt en geschoten. Helaas kapte mijn camera ermee toen de peanut omhoog ging.....grrrrr........

Als extraatje plakken we er met het lijmpistool nog 2 rising tails met titanium op. Dit zijn 12 MM stars gemaakt met de starplate. Nu is je peanut klaar om gelanceerd te worden. Pak de aansteker maar!

Zo er is hier iemand goed bezig! Bedankt voor de tutorial, ik weet zeker dat veel leden er wat aan zullen hebben! Heb je al een "vervanger" voor de peanut in het mislukte filmpje?

U roept, wij draaien...

Hier is een eerdere 2 inch, met chrys#6 10% Ti....nog niet zon mooie break als de peanut enzo, maar hij deed het prima...

Fred Happy makes us all HAPPY.

Maar ik had geen geluid kan dat kloppen. :lol:

En inderdaad mooie tutorial.
Ik vond je comets wel behoorlijk lang,is dat misschien de reden dat je er problemen mee had.??

Edited by Lontje

nee, vreemd. Ik krijg wel geluid hoor. Probeer het eens met "link opslaan als" dan down je hem. Fijn dat je het waardeert :lol: , ik heb mijn camera altijd op mijn buro liggen als ik wat bouw.Ik hoop
wat meer te kunnen posten binnenkort.

De "comets"waren gewoon 12 mm stars, gemaakt met de starplate van dezelfde compo. Ik vond juist dat ze perfect waren, bijna op het hoogste punt nokken ze ermee. Ik heb een
cometpump gekocht van 20mm, helaas vond het aluminium van de pump mijn sponge titanium niet fijn, dat ding zit nu muurvast.Binnenkort maar eens voorzichtig proberen los te wrikken ofzo.

pyrogroetjes,

Edited by fred happy

Kan je trouwens vertellen welke codec je hebt gebruikt voor de filmpjes? Ik krijg ze niet geopend met de Quicktime plugin voor Firefox.

jemig, daar vraag je me wat lennard. Ik gebruik sonne videoconverter om mn filmpjes te comprimeren. Daarmee maak ik er mpegs van. Ik kan ze prima afspelen met vlc player.

Ik krijg ook een vraagteken in chrome met quicktime, maar als ik ze down met "link opslaan als"doen ze het prima. Mocht ik een rare standaard of programma gebruiken, meld het me even aub. Ik ben niet zo'n computer techneut.

groet

Maakt niet heel veel uit, maar heb net Firefox ingesteld om de extensie .MPEG te openen met Divx Player en alles doet het nu! :lol:

Ziet er allemaal strak uit trouwens! :D

Sign in to follow this  

• Similar Content

• By Weirdo
      Omdat dit toch weer een best uitgebreid fotoverslagje is en er weinig nieuwe shelltopics worden aangemaakt, vond ik dit er wel 1 waard.

Je begint met de vertragingen in de shells te maken, 1 van 3 sec, en 1 van 1,5 sec.

Dan leg je de stars erin, links C8 en rechts C6+10%Ti

Dan vul je ze met breakcharge.

Hemi's op elkaar klappen.

Pasten

10MM gaatje in de bovenkant van de shell met de 3 sec vertraging, en de andere crossmatchen.

Daarna duw je de spolette of timefuse in het gaatje, en leg je er een randje hotglue omheen.

Dan knip je een strookje karton die er tussenpast, en die knip je aan bijde kanten in.

Rondom vastgehotglued

Nog 1 laagje paste eroverheen, en risingtail bevestigd en gecrossmatched.

Liftcup eropgeplakt met quickfuse en hij is af
      3_inch_peanut_C8___C6_10_Ti.mp4

• By Weirdo
      Ik heb weer is een salutje gemaakt, gewoon omdat het leuk is.

er zat Flash 11 in:

Potassium perchlorate.............................64
      Aluminum..........................................23 GD
      Sulfur............................................13

Shimitzu zegt dat dit de hardste en mooiste knal geeft met Kclo4 Al S geeft.

MOV00315.MP4
    • By cojonesm
      whistle to slow gold 3 inch.mp4

MCRH 1.5g 7/3 booster

7 lagen pasting (3x 3strip 1x 2strip)
    • By cojonesm
      Teruggevonden in een backup. Back to basic... Let op: ik maak geen base's meer.
      Complete Tut Rocket With Report-1.mp4 (Source: http://www.pyrobin.com/files/complete%20tu...th%20report.wmv)
    • By Pyrofanatic
      Vandaag mijn eerste starmine van wat groter formaat afgestoken, en niet zonder succes.
      Het ging om een 2" D1 mine. De D1 stars hebben een core van romeinse kaarsen stars.

De specificatie's
      40 D1 stars MP coated
      10 Gram redelijke pulverone
      2 gram KClO 4 / GD flash
      70 gram woog het totale projectiel.
      Afgevuurt in een 50 cm mortier.

MVI_5291.avi

Hier de Youtube versie, deze is wel iets mindere kwaliteit ofcourse.

Al met al vond ik hem redelijk geslaagd, alleen zijn niet alle stars af gegaan dus daar kan wat verbetering in komen.
    • By de.leeuw62
      Hoi! iemand een idee met welk gereedschap je vijlsel of zaagsel kan verkrijgen van een stuk Titanium?
    • By ExplosiveCoek
      Gaat er iemand naartoe dit jaar? Ik ben er iig bij
    • By Andres
      O&N 2016-2017!
  • Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Topics

• Welkom. Wij kopen niet, wij maken zelf.
    • Hallo ik ben gerard uit Zeeland en ik bestel graag mijn vuurwerk op Eeenofanderewebsite ook ben ik een fan geweest van Eenanderewebsite alleen leveren ze hier niet meer in NL
      ik ben lid geworden omdat ik graag meer over vuurwerk te weten wil komen!
    • Jouw (mijn) angst houdt je alert/waakzaam en daar is niks mis mee. Houden zo!
      Ik geloof niet dat iedereen gestopt is.
    • Ik heb men ballmill toch even terug boven gehaald dit jaar. Hij zit nog steeds onder het stof, maar het is het begin van een poging 'misschien dit jaar toch nog eens terug...' De reden van gebrek aan activiteit zijn dan ook de studies, sport, ondernemen(,vrouwen ) .... Ik mis het wel en zou graag nog eens opnieuw aan de slag gaan. Ik heb alles nog en echt bang ben ik niet, ik hou het toch op 3" en neem mijn verantwoordelijkheid.
    • Same,,  is vooral verantwoording die om de hoek komt kijken, maar tijd is ook een grote factor, pyro kost ontzettend veel tijd (dat is enerzijds ook het mooie ervan je kan er een hoop kanten mee op) laatste jaren is vuurwerk enorm gedemoniseerd, vroeger kwam je er nog met een sisser vanaf, tegenwoordig ben je gewoon een nummer, niemand die zich verdiept in je persoonlijke situatie(laten we maar van het ergste uitgaan) beter op je hoogtepunt stoppen. iig zeker als de mensen om je heen afhankelijk zijn van je. hetgene waar je het meeste voor moet uitkijken zijn wel de mensen die niet weten dat je hele straat vol komt te staan met EOD ect en dat je voor wapenbezit de bak in gaat als ze oppervlakkig anoniem ff een belletje doen omdat jij een kut gezicht hebt en zeikt over die auto die scheef geparkeerd staat.
  • Who's Online (See full list)

There are no registered users currently online