Jump to content
PyroForum.nl

3" Starmine, Lancaster Chlorate Silver


Brakkie

Recommended Posts

Afgelopen maandag weer een avondje lopen schieten dus bij deze één van de resultaten. Een dikke 3" Starmine met m'n Lanaster Chlorate Silver stars. Hier even wat specs:

Lift: 30 gram H3 Pulverone
Stars: 160 gram Lancaster Chlorate Silver, zo'n 70 stuks.
Bagmine construction.
Geen diafragma gebruikt.

Misschien vraag je je af waarom de lift in bold staat. Ik probeer maar te benadrukken wat een gigantische klap dit was. Als je goed luisterd hoor je de echo nog terugslaan. Deze was geschoten uit Miech's gloednieuwe mortier en door het geluid was het gelijk kijken of die nog heel was. Godzijdank, maar wat een klap!

Min of meer op aanraden van Miech zal ik nog een keer 2 identieke 2" of 3"ers schieten en dan het verschil tussen geen diafragma en wel een diafragma. Ik ben benieuwd!


http://www.youtube.com/watch?v=aLaqk-_nApw


M'n 3" White Star #9 schoot grotendeels blank, de rest kwam brandend naar beneden. Deze sterren zijn in mijn ervaring een pain in the ass om goed de lucht in te krijgen. Primen kan wel maar de stars ontsteken zo langzaam dat de prime vaak weg is voordat de star goed aanstaat. Een iets wat agressievere prime zou misschien helpen maar ik laat deze compo verder voor wat het is. Geen goede ervaring mee.

100_1941.MOV

Link to comment

Heheh, dat is een bekende starmine :blush: . Als ik nog een keer een goede dreun wil horen, weet ik hoe ik dat ga doen. Die mortieren van Richards IA zijn goed spul dat ze dit overleven. Karton was zeker weten gesneuveld, zelfs als het dik was geweest.

En ja, die echo bleef ruim 15 seconden doorgaan.

Link to comment

Mooie mine, maar persoonlijk zou ik stukken minder lift gebruiken. Ook zou ik zorgen dat je stars wat langer brandden, want zo heeft al die extra lift niet heel veel zin aangezien je stars toch al opgebrand zijn. Als ik het zo zag kwamen ze ook niet bijzonder hoog.

Hier een oude 3'' starmine van mij, met alle rest stars van oud en nieuw erin: http://www.youtube.com/watch?v=AfrgMdIZiQk&feature=related .
Hier zat volgens mij 20g normaal pulverone in, toch ook een aardige dreun maar omdat de stars wat langer brandden een iets mooier effect vind ik. Bovendien hield deze kartonnen buis het niet, en ik heb de resten ook niet terug kunnen vinden :lol:.
Kortom, persoonlijk zou ik voor minder lift gaan maar desalniettemin een erg mooie mine :blush: .

Link to comment

Allereerst dankjewel voor je feedback Yellowcard, daar kunnen we wat mee! De stars zijn vrij snel vandaar dat het ook vrij grote stars zijn (10ml spuit, goede 1cm lang). De stars bereikte nog een redelijke hoogte maar ik ga op advies van Miech de volgende keer een diafragma gebruiken. Ik merkte wel dat de starmine van Miech hoger kwam. Ook kwam een mine die ik had gemaakt MET diafragma met wat leftover sterren stukken hoger.

Mooie mijn die je daar had! Heb jij in die mine ook een diafragma gebruikt?

A small step for pyrotechnics, a huge step for Brakkie! My first 3" mine :blush:

Link to comment

Hah die mine in dat filmpje was ook mijn eerste en enigste 3'' mine ooit :blush: . Ik heb 1 hele stevige 3'' kartonnen mortier, maar ik heb geen zin om zijn leven te riskeren want dan kan ik geen shells meer schieten. Wel maak ik wel vaak 2'' mines, die zijn ook erg leuk.
Ik heb in die mine geen diafragma gebruikt, omdat niet alle stars geprimed waren en ik dan bang ben dat ze niet aan gaan. Je hebt alleen een diafragma nodig als je je stars hoger wilt krijgen, verder is het nergens goed voor volgens mij. Je hoeft dan dus minder lift te gebruiken.

Ben erg benieuwt naar die volgende mine met diafragma. Let er wel op dat je voor de rest alles precies hetzelfde houd. Let er ook op dat je pulverone voor de lift dezelfde korrelgrootte heeft, dit maakt ook heel veel verschil.

Link to comment
×
×
  • Create New...