Jump to content
PyroForum.nl

Korte Vragen Topic


User1

Recommended Posts

Ik heb voor een 22id whistle een core van 65 conisch van 11 naar 7 getest. Normaal geeft de rockettool sketscher voor die diameter een lengte van 44.
Deze test is die ik met EM en EC heb gedaan. Wat je zag is de ongelooflijke speed waarmee die vertrok. Dus als je de pusher kiest zou dat sneller en sterker moeten zijn.
Echter denk ik niet dat de 14mm opening nodig is. Zoals de site achter de link van de vorige post schrijft wordt de whistle vooral door de parallelle wand van de core veroorzaakt. Dus de keuze voor de zeer schuine core is dan ogenschijnlijk niet optimaal voor het whistle effect.

geedit was geen 8 maar 7 en hier is ook de link naar het filmpje tweede pijl

Hier nog een filmpje van een pusher rocket die ik op tube vond. Duidelijk is te zien de enorme snelheid maar relatief weinig whistle.

Edited by Rocketier
Link to comment

Het blijft natuurlijk afhankelijk van een aantal factoren. De lange core is gemaakt voor een tragere brandstof op verzoek van een medeforumgenoot.
Ik heb zelf een corelengte van 48mm gemaakt. Iets meer kracht dan het toolsketcher voorbeeld. Je zal met trail en error moeten ondervinden! Of je past je core aan of je gaat werken aan je brandstof! Ik heb overigens niet gezegd dat toolsketcher niet klopt hoor!

Ik heb afgelopen weekend voor een 17id een whistlesetje gemaakt. Die kan ik nog niet persen omdat mijn sleevepersblok nog niet klaar is. Ik moet er nog een ruimer van 21mm doorhalen. Daarna zal ik er een persen. De corespindel heb ik overigens exact volgens model van toolsketcher gemaakt.

Edited by Rocketier
Link to comment
De liftoff-snelheid kan heel hoog zijn maar daarmee hoeft de motor niet per sé krachtig te zijn heb ik gemerkt.

Hmm, dit snap ik niet helemaal.
Het lijkt mij dat als je een snelle lift-off hebt er grotere krachten aan het werk zijn dan wanneer je een trage lift-off hebt.

Hoe heb je dat gemerkt dan cojonesm. :)
Link to comment

@ lontje

Ik heb er ook nog een filmpje van, 21mm whistle rocket, gaat met een rotgang de lucht in dan dan een kleine payload. Vervolgens een 3'' shell erop gezet en de pijl kan het niet tillen....

Ik denk overigens dat een constante persdruk essentieel is bij het maken van goede whistle rockets, iemand die deze mening met mij deelt? En eventueel extra kan onderbouwen.



edit:

Nee denk niet meerdere keren getest, maar ik ben er vrij zeker van dat de pijl totaal geen kracht had.

Edited by cojonesm
Link to comment

Even naar de dokter kan geen kwaad, er kan vuil in je longen zitten. Als mij dit zou overkomen zou ik me denk ik schamen voor mijn ouders en het proberen te verbergen maar eigenlijk moet je naar de dokter!

Zat je dichtbij en heb je het toen ingeademd, of een voorbijwaaiende wolk is wel verschil tussen. Die laatste is minder erg.
Nu pas je voortaan wel op, ik heb ook al vaker mijn wenkbrauwen en wimpers moeten missen maar dat kwam dan door de spudgun. :) :P

Edited by cojonesm
Link to comment

Ik voel me nu al een stuk beter, dankjewel voor je bezorgdheid. Ik slaap er denk ik even op mocht het niet lukken, ga ik morgen wel naar de dokter toe. Misschien ga ik mijn resultaten even delen met het forum, ik heb niet voor niets mijn gezondheid op het spel gezet om die resultaten te krijgen. Morgen dan maar...

Link to comment

Wat voor flash soort was het? Toevallig met zwavel erin?
Ik heb namelijk ooit iets soortgelijks gehad. Ik had toen een op vakantie in indonesie van dat zwavelsteen meegenomen en had een stukje ervan verwarmd met een gasbrandertje. De damp die hierbij vrij kwam ademde ik toen per ongeluk in en moest daardoor ook erg hoesten en kreeg het erg benauwd voor een aantal minuten. Gelukkig daarna alles weer ok... tot nu toe :)

Link to comment

Makkelijker is bijna zeker weten MgAl aan te schaffen. Onderschat het maken van crackling niet, ookal weeg je alles netjes af en maak je de crackling zoals beschreven, dan nog kan het falen als je MgAl de verkeerde mesh waarde heeft. Veel nitrocellulose schijnt belangrijk te zijn.

Link to comment
Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...