Jump to content
PyroForum.nl

Sterrenmolen


Jaspertjuh

Recommended Posts

  • Replies 159
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Haha, thats the easy way:p.
Mijn sterren molen voor deze o&n ziet er ook 99% zo uit omdat het niet gelukt is om optijd een degelijke molen te bouwen.
Ik heb net ontdekt dat er een ouwde krachtstroom aansluiting in de keuken zit dus volgend jaar een degelijke bouwen.

Edited by midge
Link to comment
  • 1 month later...

Ik heb gister een batch van 300 á 400 gram 11 mm stars gedraait , daar heb ik 6 halve hemi's mee kunnen vullen (zie eindefilmpje)..

Hier heb ik denk ik 1,5 uur over gedaan (met sterren sorteren en de te kleine sterren nog een keer in de molen)

Ik gebruik mosterdzaad als core.. Aan het begin een beetje kut, één druppel water teveel en het word één grote mosterdzaad bal, maar als het eenmaal pakt gaat het top :)

Edited by Charcoal
Link to comment
Sweet.. Ik heb nog een Gemini draaitafel liggen, direct drive..
Thnx vriend..


Dat moet werken :) Zet em op 48rpm en je pitch maximaal, dan zit je goed :P

Die emmer hoef je alleen een gaatje te maken van 3 mm en daarna duw je hem over die pin van je draaitafel..

Zit als een huis, hoef je verder niet meer te borgen :P
Link to comment
  • 2 months later...

Eindelijk eindelijk,

Het was al zolang de wens een goeie sterrenmolen te maken.
Ik had het al vermeld in het wat ga je doen topic.
Hieronder de foto's van de molen. Elektrisch moet het allemaal nog worden aangesloten.
De molen heeft al even gedraaid op een frequentieregelaar. Twee trommels gelijktijdig.
Ook kantelbaar als je klaar bent zo op de zeef. Heerlijk dit word een timesaver.

Link to comment

Ben benieuwd hoe die trommels gaan rollen en hoeveel stars er ongeveer in kunnen onder die hoek, kom wel eens ff 'n keertje kijken binnenkort :P!

Is de binnenkant van de trommels van 'glad/gepolijst' metaal? Dan kun je het beste ff met grof schuurpapier haaks op de draairichting ff er wat flinke krassen in trekken voor betere grip. Als je stars zo al rollen zou dat helemaal mooi zijn haha!

Wel relax dat je er 2 hebt ;)! Ziet er goed uit ^^!

Link to comment

Mooie reacties mannen. Dank jullie wel

Kosten hmmmmmmmm....... Als je hem zo zou moeten bouwen zonder mogelijkheden....... Ik denk dat je toch wel op een 1500 euries komt.
Wat heb ik er voor betaald?!. 3 Avondjes noeste arbeid.

De trommels zijn aan de binnenzijde glas gepareld. Dit werkt perfect voor enige frictie ter bevordering van het rollen van de sterren. Wat een zin! Hahaha.

Het mooie is dat ik ook een ballmill heb gemaakt en onder op de poten aan het monteren ben. Als alles klaar is zal ik nogmaals een fotootje laten passeren.

Edited by Rocketier
Link to comment
  • 3 months later...

Mijn starmil 2.0
Ultra compact, 32 bij 21 cm! De trommel 36.5 in diameter.

1__800x479_.jpg2__800x479_.jpg


Motor is mijn favoriet, de ventilator motor. Zit door het plankje geprikt met zijn originele as (die waar de ventilator mee heen en weer gaat).
Wordt door elastiek tegen skeelerwiel getrokken. Elastiek zit om skeeler lagertje heen.
Toerental af te stellen door wat ductape om ventilator asje.

Ikea schaal met stuk van Ikea lamp. Echt een voordeel vind ik dat het plastic doorschijnend is zodat je goed licht hebt in je kom.

Gemoneerd:
3__479x800_.jpg


Ik hoopte dat de kom gewoon afneembaar zou blijven maar helaas, als je sterren groot worden en dus zwaar liep ie er vanaf.
Ik heb hem vast moeten zetten. Kan nog wel eens een klik systeem maken


En hier in actie:

Link to comment
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...