Jump to content
PyroForum.nl

Mooie site voor Hulzen. Europa


yellowcard

Recommended Posts

PyroTubes4Europe

Link: http://www.pyrotubes4europe.com/tubes.html

Een prachtige, duidelijke goede site voor pyrotechnische hulzen. Het zijn allemaal hulzen met echt KEI harde wanden, ook erg dik. Vele zijn dus perfect voor knallers en salutes, ook zitten er misschien goede bij voor vuurpijl motoren, zijn alleen wat zwaar misschien maar dat is met wat snelle bp goed op te lossen.
Verder moet je maar zien, ik ga er zeker bestellen.

Misschien moeten we een soort IA organiseren met z'n allen. Hoe meer je er koopt hoe goedkoper, en zal misschien ook goedkoper zijn qua verzendkosten.

Link to comment
  • 3 months later...
  • 3 years later...

:) Jij was dan vlotter met vinden dan ik! Heb hem toevallig vanmorgen bij de favoos geplaatst.
Nee, dus geen ervaring. De meeste koker leveranciers leveren alleen verzend kokers. Die zijn veel te dun.
Deze leverancier maakt op bestelling. Heb jij toevallig gevraagd naar hun standaard maten?

Ik heb bij een leverancier van mij ooit eens kokers van id 17mm betrokken 400 stuks van 40cm lang.
Heb er nog zeker 300 van over in 10 jaar tijd. En 200 stuks met een id van 12mm.
Alle andere kokers die ik gebruik zijn Hostalitebuis 25mm 19mm 16mm en PVC 32mm.
Verder kan je bij pyrostuff mooie dikke kokers bestellen. Daar heb ik ook een en ander vandaan.
Ik weet niet wat je wilt gaan maken maar Hostalite werkt als een tierelier en niet te duur.

Link to comment

:) Hostalite.?

Ben geen geitewollensokketyp maar karton breekt wel wat sneller af dan Hostalite.
Bedoel alleen maar ermee te zeggen dat ik karton toch wel wat milieu vriendelijker vind.
In hoeverre je van milieuvriendelijkheid kan spreken met vuurwerk dan.
Ik was in het begin ook in de weer met plasticpijp end.
Tot ik die rommel overal terugvond. :P

Dus heb ik maar besloten om karton te blijven gebruiken,is met zo`n 2 jaar wel weggerot.
Just a idea. :P

Link to comment

Het is een beetje een misvatting dat je voor flashknallers dikke hulzen nodig hebt, het tegendeel is namelijk waar.
7:3 flash is eigenlijk te snel voor dikke kokers, de klank wordt erg kort, waardoor de knal schel lijkt, wat ook opvalt hierbij is dat je vrij snel een piep in je oren hebt.
Trueno's die bij mascletas gebruikt worden hebben allemaal een 1 of 1,5mm wanddikte en een wikkel van 45grams kraftpapier.

De reden dat commerciele flashknallers een dikke huls hebben is dat er een max hoeveelheid flitspoeder in de knaller mag. De dikke wand heft dit weer op, vaak zit er in dit soort flashknallers ook een tragere flitspoeder om toch de klank beter te krijgen ipv dat het een korte schelle klank wordt. Echter daarbij moet je wel weer met gipsen eindstoppen oid aan de gang.

Link to comment
Het is een beetje een misvatting dat je voor flashknallers dikke hulzen nodig hebt, het tegendeel is namelijk waar.
7:3 flash is eigenlijk te snel voor dikke kokers, de klank wordt erg kort, waardoor de knal schel lijkt, wat ook opvalt hierbij is dat je vrij snel een piep in je oren hebt.
Trueno's die bij mascletas gebruikt worden hebben allemaal een 1 of 1,5mm wanddikte en een wikkel van 45grams kraftpapier.

De reden dat commerciele flashknallers een dikke huls hebben is dat er een max hoeveelheid flitspoeder in de knaller mag. De dikke wand heft dit weer op, vaak zit er in dit soort flashknallers ook een tragere flitspoeder om toch de klank beter te krijgen ipv dat het een korte schelle klank wordt. Echter daarbij moet je wel weer met gipsen eindstoppen oid aan de gang.


Op wat voor manier kun je de flashknallers nog meer dichtmaken dan? Ik ben op zoek naar een vervanger voor hot glue eindstoppen, zijn nogal wat ruiten door gesneuveld namelijk deze oud en nieuw en daarvan wil ik absoluut geen herhaling als 't aan mij ligt. Veel te veel gezeik gehad daardoor.
Link to comment
Op wat voor manier kun je de flashknallers nog meer dichtmaken dan? Ik ben op zoek naar een vervanger voor hot glue eindstoppen, zijn nogal wat ruiten door gesneuveld namelijk deze oud en nieuw en daarvan wil ik absoluut geen herhaling als 't aan mij ligt. Veel te veel gezeik gehad daardoor.

Gewoon kartonnen disks op lijmen met houtlijm. Dit is puur tegen het lekken, hardhandig opsluiten is niet nodig.
Voor de netheid even een strook kraft erom rollen en met draad afbinden.

Edited by ener
Link to comment
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
×
×
  • Create New...