Jump to content
PyroForum.nl

pdfbq

Recommended Posts

  • Replies 114
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Willow en Alder. Keramische media. Ik zal even een hoopje maken en dat filmen. Ik heb ook Pulverone gemaakt, die film ik wel even op dezelfde manier.
Thnx!

Okee, eerste meal tweede pulver. Je ziet dat ik steeds handiger word :)

Handige Harry in de bocht..
Learning :)

Edited by sjeef1
Link to comment

:) Naar mijn bescheiden mening gaat dit Pulverone nog niet erg FAST. (Video 15)
Bij mij gaat het whoop wolkje en weg.

Als ik nog tijd heb zal ik ff filmpje maken voor je. ;)Klik

@hieronder.
Ja tips of suggesties :) Das nou altijd de moeilijkheid van dit.

Alles moet echt op elkaar afgestemd zijn,is je weegschaal nog in orde,is je kno3 zuiver genoeg,idem voor je zwavel.
Het millen lijkt me lang genoeg,ik mill ongeveer 3 uur met loden ballen.

Pulverone droog genoeg,zijn maar wat ideeen.

I.i.g gewoon doorgaan.

Hmmm heb nog es je filmpje bekeken valt me nog best mee eigenlijk,maken elkaar niet zo veel.

Edited by Lontje
Link to comment

Okee, tips of suggesties? Langer millen?

Edit.

@ Lontje : Ja ik ga zometeen beginnen aan een nieuwe batch, ik moet om de zoveel tijd stoppen met millen omdat m'n mill in een geluidsgedempte kist staat en ik geen zin heb om mijn nieuwe aanwinst door te fikken. M'n grondstoffen zijn zuiver voor zover ik kan beoordelen. Thnx voor het filmpje, volgens mij maakt het elkaar idd niet heel veel maar bij mij is er zeker nog room for improvement denk ik. Ik ga deze nieuwe batch door een andere (12mesh) zeef halen, en nog wat langer millen (Denk zo'n 5 uur bij elkaar),m'n KNO eerst door de blender tot het airfloat is.

@pdbfq : Ik wil de pulver gebruiken om te liften en de meal om te primen. Denk je dat deze pulver goed is om iets te liften? Anders kan ik anders altijd nog gewoon m'n duim omhoog steken :)

Edited by sjeef1
Link to comment

Euh...
Als je het snel in een vlinder/bermuda vouwt moet het vrij makkelijk een 'peng' geven, dan is het rap genoeg ben ik van mening. Als je enorm veel moeite moet doen om er een knal van te maken is het niet snel genoeg. Tis ook een beetje wat je er mee wil bereiken denk ik.

Edited by pdfbq
Link to comment

Hey, je moet je meal veel langer gaan millen, ik gebruik commerciele pine houtskool en die mill ik eerst 2 dagen tot airfloat. Dan maak ik meal overnacht (12 uur) en dan brand het wel iets sneller dan dit. Als ik er vervolgens pulverone van maak brand het prima. Omdat jij betere houtskool gebruikt moet je mij makkelijk kunnen overtreffen :). Je pulverone iets vochtiger maken kan ook helpen is mij ervaring.

Link to comment

Ja, ik heb net twee trommels gevuld met (in de blender airfloat gemaakte) KNO3, Airfloat S en niet airfloat C (willow/alder) en 5% Dex.
Ik denk dat ik het zeker 10 uur ga millen dan, bij de vorige batch was ik een beetje gierig om het te proberen omdat het de eerste keer was :)

M'n C is trouwens ook commercieel, van een ieder wel bekende supplier uit het verre oosten (als ik zeg alder / willow weten de meeste het wel denk ik),
ik had het achteraf gezien ook even moeten pre-millen maar het zit er nu al in dus dan maar iets langer millen dan ik in eerste instantie zou doen.

Ik hou jullie op de hoogte, bedankt voor de feedback en tips! Ik ga van de week even een (of meer!) starmine maken met de pulver die ik nu heb en m'n eerste TT mix!
Ik up wel een filmpje.

Sjeef.

Link to comment

Vandaag heb ik weer een batch pulverone gemaakt en het ligt nu te drogen.
Wat ik me afvroeg is hoe jullie de pulverone maken.
Ik ben vooral geïnteresseerd in de wijze waarop en wat voor mesh size jullie gebruiken.
Het lijkt erop dat mijn manier nu werkt.
Eerdere versies bleven de korrels er aan elkaar plakken of was de zeef te fijn waardoor het er eerst wel aardig uitzag maar het uiteindelijk vergruist was :) .
Ik hoop door meer informatie te verzamelen mijn techniek te perfectioneren waar dit mogelijk is.

Bij voorbaat dank!

Edited by Kauyon
Link to comment

Ik mil 4% SGRS mee met mijn mealpowder. Als het klaar is zeef ik de media er uit en stort ik die terug in de mill. De meal doe ik in een bak en ik doe er 30% spiritus-oplossing bij, eerst een flinke scheut. Dan kneed ik het erdoor. Dan is de meal nog wat te droog meestal en dan blijf ik spuiten en kneden (met de oplossing op de meal :)) tot de juiste consistentie is bereikt. Als het niet lukt om het vocht goed te verdelen duw ik het door een zeef en kneed het opnieuw. Dan druk ik het voor de laatste keer door de zeef (10 mesh) en spreid ik de pulverone dun uit op kranten en zet ik er een ventilator op om het zo snel mogelijk te drogen.
Na het drogen zeef ik met 10 en 40 mesh zeven tot 3 fracties.

Link to comment
  • 2 weeks later...

25kg KNO3 dan heb ik echt voor de rest van mijn leven genoeg :)

Ik had voor de vakantie nog een halve kilo bp coated ricehulls gemaakt.
Dit gebruik ik echt overal voor, zelfs voor lift.
Kwam ik 2 weken later terug zat er helemaal schimmel in die bak.
Ik heb het toen maar om geschept en nog een keer goed gedroogd.
Nu is het wel weg gelukkig en nog steeds "krachtig".
Groet,
Jaap

Link to comment

×
×
  • Create New...